Anlıyorum böyle saçma şey olur mu dediniz? Durun canım hemen kızmayın bana, buz dediğimiz bir ufak köpekcik. Hav hav diye ses çıkaran, sevincini kuyruk sallayarak gösteren, babaannesinin dedesinin ve halasının canı ciğeri Ays adlı bir kuçu kuçu... Buz demekmiş Ays, rengi de bembeyaz olduğundan benim oğlanla kız Ays koymuşlar adını...


İlk defa evimize uzun süreli, iki üç gün diyelim bir köpek misafir oldu. İşi vardı oğlumla kızımın hafta sonunda bendeniz dedesi, babaannesi bizim hanım ve de halası, kızımcım baktık. Çok uysal bir köpek, zaman zaman atarlansa da çok da zararı yok, tüy dökmenin dışında. Ona da katlanıyoruz işte çocuklarımızın hatırına...


Halası, benim kız oluyor, zaman zaman bahçeye çıkarıp ihtiyaçlarını gidermesine yardımcı oluyor. Ha cinsi de Golden Kırması... Oğlanla kız bir şeyler öğretmişler, yeteneklerini zaman zaman göstermekten de geri kalmıyor...


Çok fazla tüy döktüğü için, bazı odaları mecburen kapatmak zorunda kaldık, salona sokmuyor mesela hatun. Onunda çok fazla dert ettiğini zannetmiyorum, zannetse zaten bana ''Dedeciğim beni her yere niye sokmuyor babaannem?'' diye sorardı mutlaka... O sorardı da ben ne cevap verirdim ona, onu daha düşünemedim...


Bazen camdan bakıyor, bakarken de kuş ya da sokak köpeklerini gördü mü hav havlarını salıyor dışarıya doğru... Halasıyla, yani benim kızla aynı oda da yatıyor. Yarın zor bir gün olacak, alacaklar Aysı benim oğlanla kız, kız, gelin oluyor da ben O'nu kızım yerine koyarım hep, iki kızım bir oğlum var derim herkese...


Benim kız annesini bir türlü ikna edemedi evde hayvan besleme konusunda, evlenince kendin alırsın kızım, diyor annesi... Kendi açısından o da haklı belki, gerçekten iyi bakmak istiyorsanız, çok sabırlı olmanız ve hayvanları çok sevmeniz gerekmektedir... Ays bu geçici misafirliği ile bizi mest etti, bakalım oğlan ile kız gelince gitmek ya da gitmemek arasında nasıl seçim yapacak göreceğiz. ''Ara sıra beni dedemlere bırakın.'' diyeceğinden, adım gibi eminim...

( Buzdan Gelen Sıcaklıklar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.