Kurunun Yanında Yaş Olarak Yanmak!

 


   Bahsetmek için yazmayacağım, anlatmak içinde yazmayacağım, yazmanın gönülden gönüle bir selamla, köprü vazifesi yaptığı için yazacağım, az karalayacağım. Karalarken gözlerinize bakarak yanınızda duracağım, umarım bu yanınızda durmam bir sıkıntı vermez sizlere, ziyadesiyle memnun eder, duracağım durağın geçeceğim köprünün bu olduğuna gerçekten inanırım.

 

   Kimilerimiz yanlış anlar ya da yanlış anlamaya proglamıştır kendisini yetişme tarzıyla, kimisi doğruyu doğru anlar inancı gerektiğince, birisi bilmediğince diğeri si bildiğince. Kimi gördüğünce doğruyu, kimisi görmediğince kinle yürür, kimisi kinle geleni gelmeden önce uyarır gelişindeki niyetin halis olmadığını söyler, sonrasında gerekeni yapar. Birisi yapar birisi yıkar… Nedir bu? Niyedir? Dünya geniş Âlemlerin Rabbini nimetleri sonsuz, herkese yeter. Nefisse şeytansa bunu bilmemize rağmen hala onlarla arkadaşlık kurmak niye? Hakkın olana ol razı, bırak herkesin olsun mevsimlerin yazı. Sana yaz diğerine kış, oldu mu yakışık bu bakış yakış anlayış.

 

   Hep bana, hani ona buna şuna! Neden hep sana? Böyle bir dünya yok, kurmaya çalışsan da başında yıkılır kalır, anlamayana kim ne anlatır. Sosyal sorumluluk desen trene bakanın baktığı gibi bakar, hak desen adalet desen benim ki hak adalet der, buyurun haydi cenaze namazına. Kim öldü kim kaldı? Ortada olan yanlış, ben buradayım diyor yanlışı yapan farkına varmıyor, anlatsan anlamıyor. Ne olacak hep savaş mı? Hep kan mı akacak damarların dışında? Bir mana bakış güzellik olmayacak mı insanın bakışında? Sorular karşımızda cevaplar yanında, yanına alan yok, yanına aldığı af edersiniz bildiğiniz bok!

 

  Bu nedir? Kimdendir? Hak Mevla’dan olmadığı bellidir, belli olan güzel dünya nimetlerin bolluğu eksik olanında, bol olanın vermesiyle deposunda duranıdır. İhtiyacın varsa iste versinler, çalmaya almaya hepsini ne gerek var? En azından söz edeyim dedim en uzağından başladım, kucağımızda ki bize ait olmayanlara babalık yapmak nedir anlayamadım. Babalık yapılır herkese buna bir şey demem, lakin benim anlatmaya çalıştığım, babası belli iken kucağımıza verilerek babası sensin denilmesine razı değilim. Anlamak hep şairlerin işi midir? Diyeceğim ters ters bakacaksınız maksat havayı yumuşatmak haberiniz olsun. Selamlarımla.

Mehmet Aluç


( Kurunun Yanında Yaş Olarak Yanmak. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 2.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.