YAZMAK  PAYLAŞMAK  GEREKİR

Ahmet AYAZ

 

          Ahmet AYAZ

         Gaziantep Güneş Gazetesi 9 Şubat 2021

 

 

       Bildiklerimizi, gördüklerimizi ve yaşadıklarımızı yazmak, paylaşmak gerekir düşüncesi ile, bu günkü sohbet köşeme, çocukluk anılarımdan küçücük bir kesit ile başlamak istiyorum. 1956-57-58 yıllarında ilk okul 3-4-5 sınıflarda okurken, rahmetli babam Halaf Ayaz, Ebuzziya takvimi alırdı. Arkadaşım Mehmet Şevket İspir(in babası, Rahmetli Ahmet Kiya (Ahmet İspir) ise Maarif takvimi alırdı. Maarif takviminde tatil günleri kırmızı rakamlarla yazılı olunca,  o takvim  hoşuma giderdi. Babamdan ben de  maarif takvimi isterdim. Fakat babamın aldığı Ebuzziya takviminin her yaprağının arkasında, İslami ve kültürel bilgiler ile ilgili yazılar vardı. Ben bütün  takvim yapraklarını okumadan geçemezdim.

       Gaziantep/Şahinbey Belediye başkanımız Mehmet Tahmazoğlu’nun bastırıp ücretsiz olarak dağıttığı takvim yaprakları da, beni ilk okul örgencilik günlerine ve Ebuzziya Takvimlerine götürdü. şimdi bu takvim  yaprağından almış olduğum bir öğüdü sizler  ile paylaşmak istedim.

       “Çocuğunuzun kendine güvenmesi, kişilik gelişimi açısından oldukça önemlidir. Bu konuda aileye önemli görevler düşmektedir. Duygu düşüncelerini baskı olmadan açıklayabilmelidir. Kendisi ile ilgili bir şeyler anlattığında onu izleyelim. Ciddiye alındığını fark etmelidir. Başarılı ve olumlu davranışlarını tasvip ettiğimizi ve beğendiğimizi belli etmeliyiz. Yaşına uygun iş ve görevler verelim. Yerine getirdiğinde onu kutlayalım. Okul ve derslerin dışında sanat kültür ülke sorunlarında sohbet edelim. Yaşadığı ve yaşayabileceği  sınav yarışma gibi korku ve endişelerine anlayışla yaklaşalım. Yanlış ve uygunsuz davranışlarını cezalandırmaktan kaçınalım. Hatalarını kendisine buldurarak, doğrusunu ona söyletelim. Başkalarının yanında çocuğumuzu eleştirerek, ona öfkelenerek, küçük düşürmeyelim. Akranlarıyla ve kardeşleriyle kıyaslamayalım. Yapıp başardığı önceki çalışmasıyla son durumu kıyaslayalım. Yeteneklerini fark edelim ve o konuda cesaretlendirelim. Yaşına uygun  oyun faaliyetlerine katılmasını destekleyelim”.

       Saygıdeğer okurlarım, evinizdeki takvimin yapraklarını okuyun ve çocuklarınıza da okutun diyorum. Çünkü sizlere yararlı olacağı kanaatindeyim. Boşu boşuna geçen zamanınızı da değerlendirmiş olursunuz diye düşünüyorum.

      

( Yazmak Paylaşmak Gerekir başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 9.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.