KUR'AN NEDiR?

Tüm kainatı anlatan ve içine alan, başlangıcı olmayan, sonsuz varlık sahibi, bizi yaratan Rabbimiz Allah'ın bize sunduğu tüm kâinat hakkındaki görüşler, sorularımızın cevap anahtarını içeren büyük kâinatın kitabı. Ne kadar şefkat ve merhamet dolu Rabbimiz, bir annenin çocuğuna göstereceği şefkatten daha da sıcak. Dünya sınavlarını akledip geçebilmemiz için ne büyük bir iyilik tarif edilemeyen... Çocuklarımızı yarış atı gibi hazırladığımız sınavlar ile yeterince korkuttuk. Asıl her iki dünya mutluluğu için imanlarını kurtarmak için bir iyilik yapalım...

Allah'ın varlığına birliğine delil olan varlıkları ortaya koyan ve okuyan, çeşitli farklı dillerde başlangıcı olmayan sonsuz tercüman. 

Var olanın ispatı kolaydır. Yok'un yokluğu ispat edilemez. Elektik elle tutulmaz, gözle görülemez. Rengi, kokusu, boyutu, ağırlığı yoktur. Var olduğuna inanırız. Korku duygusu elle tutulamaz, gözle görülemez, duyamayız, koklayamayız. 

Yeryüzünde ve gökyüzünde Cenab-ı Allah'ın isimlerini, gizli olan manevi hazinelerinin sırlarını ortaya çıkaran.

Görünmeyen âlemden ziyade, görünen alemin tercümanı.

Görünen âlem yeryüzünün, görünmeyen âlemi anlatan dili. 

Görünen âlemin perde arkasından görünmeyen âlemin sonsuz varlık merhamet sahibi, kusur ve aczden yüce Rahman ve Rahim olan Allah'ın ezeli konuşmalarının ağzı. 

Zamanın hadiselerinin, gizli, saklı, örtülü hakikatlerin, gerçeklerin anahtarı.

İslâmiyet âleminin ve tüm kâinatı sıcaklığı ile saran, insanoğlunun huzur ve mutluluğunun gülümseyen güneşi.

Yeryüzü haritası şurda dursun, ahiret âlemlerinin yegane büyük atlası...

Geometri şekil bilgisi ile matematiği içinde barındıran insanoğlunun en büyük dostu.

İnsanlığın terbiyecisi, eğitmeni ve en büyük en yüce dostun kanun kitabı. 

Saadete davet eden, en yüce Rahman. Manevi ihtiyaçlarımızın adresi. Dua, fikir, zikir... 

Ne kadar şefkat ve merhamet dolu Rabbimiz...

Lütfiye Çanacık 


( Kur'an Nedir? başlıklı yazı Lütfiye tarafından 19.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.