Uzun zamandır televizyonlarda bir reklam anekdotu var. İnsanlar bir takım sıra dışı hareketler yaparak ortaya bir şeyler koyuyorlar, slogan sıra dışı ''Saçmalamaktan Korkmayın.'' saçma dedikleri hareketler öyle çok da dikkate alınacak şeyler değil aslında, ama insanların bilinçaltına sürekli pompalanan bir slogan var ortada bunu es geçemeyiz. ''Saçmalamaktan Korkmamak.'' Onlar basit saçmalıklar yapıyorlar, siz daha büyük saçmalıklar yapabilirsiniz, demeye getiriyorlar...


Zaman zaman belki kendimce benimde saçmalamaya yakın hareketlerim olmuştur, sizin de olmuş olabilir, kimselere bunun reklamını yapmamışsınızdır, unutulmuş gitmiştir... Korkusuzca niye saçmalayalım. Önce şunun cevabını vermeli reklamcılar ''Saçmalamak iyi bir şey mi?'' İyi bir şey olmadığını Türk Dil Kurumu Sözlüğü bize söylüyor.


O zaman dert nedir burada? Önce basit şeyler ile insanların bilinçaltına çok da kayda değer olmayan ama yine de saçma bir şeyleri yerleştirmeye çalışmak, sonrasında belki daha büyük saçmalıkları yaparken de insanların bunları kanıksamasını, benimsemesine davetiye çıkartmak...


Avcıysanız bir de tüfeğiniz var kara avına gidiyorsanız kuşlara saçmaları tüfeğe doldurup ateş edebilirisiniz. Ama yine de bir hayvan sever olarak benim hoş karşıladığım bir şey değildir, ben balık avını her zaman kara avına tercih edenlerdenim...


İnanın saçmalamak hiç iyi bir şey değil, o reklamdakilere de saçmalamak değil de sıra dışı hareketler desek daha yerinde olur gibime geliyor. Gerçekten saçmalayanı zaten basından da takip ederseniz, o kadar çok tanınmış ya da tanınmamış insan var ki onlardan bize sıra gelmez saçmalamak için, gelmesinde zaten. Magazin programlarını izleyin, ne demek istediğimi anlarsınız...


Korkun saçmalamaktan. İnsanların kalbini kırmaktan, canlılara eziyet etmekten, insan ve hayvan öldürmekten. Hakkın rızasına uygun yaşayalım yeter. Saçmalayanların halinin nice olacağını zaten ''Kur'an'' bize bildiriyor. Gerisi hikaye... Dünya hayatı bir oyun ve eğlence, fazla dalmamak lazım oyun ve eğlenceye, ahirette gerçek hayat dururken...

( Saçmalamaktan Korkun başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.