SİİR YAZMAYA  SON NOKTAYI KOYDUM

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 23 Şubat 2021

…………………………………………..

 

       Bunu bazı yazılarımda belirtmiştim. 1976 Tarihinden 1980 devrimine kadar şiirlerim ulusal gazetelerden “HERGÜN” nesir yazılarım YENİASYA gazetesinde yayımlandı. 1980 tarihinde bu gazeter kapatılınca yerel gazetelere ve edebiyat sanat  dergilerine yöneldim. Bunların sayıları o kadar çoktur ki. adlarını sayamayacağım kadar. Başta  Türk Edebiyatı dergisi olmak üzere, Ankara Dil Tarih Coğrafya Fakültesinin yayımladığı Dil Dergisi, Yöre, Kumru, Denge, Çıngı, Yorum, Alkış, Aykırı Sanat, Alleben, Life, Bizim Ece, Maki, Köy Hizmetleri, ve Ozan gibi. 2006 tarihinde İhsan Işık’ın yayımladığı 10 ciltlik hem de, İngilizce, Almanca ve Fransızcaya çevrilen “Türkiye Edebiyatçıları Ve Kültür Adamları” ansiklopedisine Rahmetli Ertuğrul Karakoç’un kaleminden girmiştim. 1995 tarihinde Askerin Türküsü isimli şiirim Tuğgeneral Zafer Özkan tarafından bestelettirilerek, Van İlimizde 10 Piyade Tugayı Marşı yapıldı.

       En önemlisi 2015 tarihinde Gaziantep Üniversitesi Fen  Edebiyat Fakültesinde  Esra Güllübardak Tiryakiye, 2016 tarihinde ise Uşak Fen Edebiyat Fakültesinde Kübra Aksoy’a tez konusu oldum. Prof. Dr. Halil İbrahim Yakar  “Ahmet Ayaz-Hayatı-Eserleri-Edebi Şahsiyeti” adı altında 386 sayfalık bir kitap yayımladı. Tatar asıllı Prof. Dr. Ramilye Yarullına Yıldırım “Fırattan Volgaya Medeniyetler Köprüsü” adlı 520 sayfalık kuşe kağıda basılmış kitabında, bana 2 sayfa ayırmış. Ödül ve plaketlerimden söz etmeyeceğim. Çok ciddi para ödüllü şiir yarışmalarında jüri üyesiydim.

       Ayrıca bazı şiirlerim Bülent Özcan Londrada,  Abbas Abdullah Hacaloğlu Bakü’de, yayımladı. Rahmetli Osman Baymak ile  Canseli Donat’ın ortak yayımladıkları Türk Dünyasında Atatürk ve  Türk Dünyasında Çocuk Şiirleri Antolojilerinde bana yer verdiler. Şiirlerimin bazıları Azerbeycan Türkçesi ile Azerbeycanda yayımlanan antolojilerde yer aldı. Yazımın başlığında dediğim gibi. “Son Şiir” adlı şiirim ile şiire son noktayı koydum. Şiir, öykü, araştırma, antoloji olmak üzere 20 adet kitabım yayımlandı. Gaziantep Güneş Gazetesinde sohbet yazılarıma devam ediyorum. Gözlerim gördükçe, elim kalem tuttukça köşe yazılarımı devam ettirmeyi düşünüyorum.

       Şiire gelince akşam vakti yazıyorum, sabahleyin okuyunca beğenmiyorum. Eşime okuyorum, o da beğenmiyor. Eşim şiirden anlar, Demek ki yaşlanmışım, duygular körelmiştir. Türk şiirinin kalitesini düşürmeye hiç bir kimsenin hakkı olmadığı gibi, benim de hakkım yoktur. Bir insanın gelişme, olgunlaşma, bir de gerileme zamanı vardır. Ben de gerileme çağında olduğum  kanaatindeyim. Bu nedenle,  son noktayı aşağıdaki  “Son Şiir”im ile,   koymuş bulunmaktayım.

 

 

 

SON  ŞİİR

Bu son şiirim.

Sözcükler suskun,

Kalemim küskün.

Değişti hayal dünyam.

Aşktan ve sevdadan yana,

 Şiir yazamıyorum.

Sızamıyorum,

Sır saklayan sokaklarda,

Yavuklumun sevdalı bakışlarına.

Yüzümü  yalarken rüzgar,

Mevsim ilkbahar.

Kavaklık safalı ve  hoş.

İçemiyorum,

Kaş  göz  etse de Papazkarası,

Önümde bardağım boş.

Hey hat!

Gökyüzü vapur dumanı,

Renkler siyaha  boyanmış  gözlerimde.

 

Ahmet AYAZ

Çıngı Dergisi Yıl Ağustos 2020- Sayfa 30

 

( Şiir Yazmaya Son Noktayı Koydum başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 23.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.