YOK SAYMAZSANIZ

 

Kapıyı çalarak içeriye girdi. Kapıyı açan güzel kıza uzunca bir süre baktıktan sonra.

-Size ait bu tapulu gönül eviniz, tapusunun sınırları içine kendimi dahil etmek için kapınızı çaldım.

-Beyefendi siz ne diyorsunuz?

-Cevher olan o gülüşünüze karışmak istediğimi söylüyorum?

-Biraz ileri gidiyorsunuz?

-Zaten hayat yolunda ileriye doğru ilerlemek için yürümüyor muyuz?

-Şey yani haklısınız da…Sizi tanımıyorum ben burada hizmetçiyim.

-Olsun ben size vasfınızı ne iş yaptığınızı sormuyorum ki.

-Pardon siz kimsiniz Beyefendi?

-Yok saymazsanız beni bu dünyanızda ben Kadir, gönlü ile az bulunan nadir bir aşığınızım.

-Nasıl olur? D aha yeni tanıştık.

-Aşk vakit zaman tanımaz birden gelir kaplar bu gönlü anlayamazsınız.

-Bende işte anlayamadım ne alaka? Hem de ilk görüşte?

-İşte beni yok saymazsanız ilk görüşte âşık oldum sayın gitsin. Maksadım gönlümüz gülüşesin.

-Beyefendi siz benimle dalga mı geçiyorsunuz?

-Rica ederim. Dalga geçsem bunun bana ne faydası olacak?

-Sizi tanımıyorum!

-Tanımak için birlikte olmak gerekir, bende bundan söz ediyorum. Yoldan geçerken herhangi bir kapıyı çalmak için yola çıktım, siz karşıma çıktınız. Bu gayri mülk olman gönlümü, gönlünüzdeki taşınmaz değerli mülkünüze katarak değerli eder misiniz?

-Siz her zaman böyle soğuk şakalar yapar mısınız?

-Hayır, bakın etrafınıza kim kimi tanıyor? Siz beni şu ana kadar tanımıyordunuz, bende sizi. İşte bir fırsat çıktı karşımıza tanıyalım birbirimizi? Varsayalım bu bizim için büyük bir şans, beni yok saymasanız.

-Neden hep yok saymasanız diyorsunuz?

-Farkında değilsiniz galiba herkes karşısındakini yok sayarak yaşıyor!

Genç kız bir an afalladı. Düşüncelere daldı.

-Siz haklısınız da nereden geliyorsunuz? Yoksa siz şu akıllı delilerden misiniz?

-Doğumla ölüme gidiyorum sizin gibi yok saymasanız. Herkes kendini akıllı karşısında kini hiçe sayarak değersiz görüyor…

-Buyurun şöyle oturalım bana yok saymazsanız gerçeğini anlatın.

-İşte bakın yok saymadınız tanışmamız kaynaşmamıza vesile oldu. Buyurun oturun.

-Şimdi size soruyorum siz bu ulvi meslek olan insanlara yardımcı olma mesleği dediğimiz hizmetçilikle çalışırken, sizin varlığınız yok sayılmıyor mu? Mesela bugün oturayım sizler bana hizmet edin diyebiliyor musunuz?

-Ne münasebet, ben böyle bir şeyi söylersem işimden olurum!

-İşte bakın sizi var saymıyorlar.

-Ne alakası var ben geçim paramı kazanıyorum.

-Olsun, her şey maddiyatla ölçülmez karşılanmaz ki, mesela evin beyi, kendi ofisinde çalışırken, kendi masasında keyfine bakarken çalışanların daha çok çalışması için baskı yaparak, daha fazla kazanarak, çalışanların hakkını keserek hak etmediklerini vermeyerek yok saymıyor mu?

-Bey Efendi, burası tartışma programlarının yapıldığı stüdyo değil.

-Olsun, karşılıklı tanışmak tartışmak için illaki stüdyo mu gerekli?

-Sizi bayağı sevmeye başladım, itici olduğunuz kadar çekicisiniz de!

-Bak gördünüz mü dakika bir iki gol attınız.

-İlahi çok şekersiniz.

-Etti mi size üçüncü gol. Bakın yok saymadınız siz kazandınız. Biraz önce boş boş konuştuğumu siz sanırken bakın siz içini ne güzel doldurdunuz ne kadar becerikli maharetli olduğunuzu böylece görmüş oldunuz. Biraz önce evde tek başına otururken şimdi neşeli halinizle bana neşe kattınız, sizde benim gibi neşelendiniz.

-Sizi anlamak için kendim yormayacağım, olduğunuz gibi kabul edeceğim.

-Şimdi ise, kendiniz aşarak gönül dağımın zirvelerine çıktınız.

-Sayenizde tüm cilt cilt kitap olarak basmış olduğum, şikayetlerimi sıkıntılarımdan kurtuldum.

-Gördünüz mü, ben aynı zamanda bir hekimim bunu siz meydana çıkardınız.

Mehmet Aluç


( Yok Saymazsanız başlıklı yazı kul mehmet tarafından 28.02.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.