Önce şu şapkanızın şeklini şemailini bir öğrenelim. Fötr dedikleri türden bir şapkanız olabilir ya da kasket diye tabir edilen bir şapkanızda olabilir. Olmadı berede olabilir başınızda. Meksika şapkası vardı bir de değil mi, ona da eyvallah... Zaman zaman işte bunlardan birisini önünüze koyup da düşünür müsünüz? Ben düşünürüm zaman zaman, sizi bilmem...


Bu memleket nereye gidiyor? Buna Samanyolu Galaksisinde saatte yaklaşık 107.000 km süratle öyle kendince takılıp duruyor, diye de cevap verebilir, başka bir şekilde coştuk billahi dünyanın en refah memleketi biziz, öyle olmasa kırk beş yaşında nasıl emekli olurduk da diyebilirsiniz. Başka bir açıdan da bakarsanız yandık bittik kül olduk, enflasyon hükumetin açıkladığından en az yirmi puan daha fazla ama at nalını da sokuyorlar hesaplamaya o yüzden düşük çıkıyor diye de cevap verebilirsiniz...


Şapkanızı veya kasketinizi önünüze koydunuz koymasına da, durup durup şapka ile kasket ile de konuşmaya başlamayın, sadece düşünün, sonra hanım ya da çocuklar görüp Bakırköy ya da benzeri yerleri arayabilirler, benden söylemesi...


Bir işte çalışıyorsunuz bir çoklarınız, belki de bazılarınız emeklisiniz. Yıllar yılı, o solcu, bu sağcı, öbürü kökten dinci, bazıları kökten kinci demeyip herkese hizmet etmişsiniz ayırım yapmadan. Ne mutlu size vicdanınız rahatsa mesele yok. Sizin şapkayı önünüze koyup fazla da düşünmenize gerek yok aslında...


Ne kadar çok şapkayı önüne koyup da düşünecek insan varsa şapkacılarda yaşadı demektir. Bol bol şapka satacaklar, cepleri de para pul ile dolacaktır... Bir rivayete göre de bu şapkacılar ''Şapkayı önünüze koyup düşünün.'' cümlesini her kim çıkardıysa ona da bol bol dualar ediyorlarmış, kulağımıza bir yerlerden geldi işte...


Eski Başbakanlarımızdan rahmetli Süleyman Demirel'in çok meşhur bir fötr şapkası vardı bilirisiniz. Aklıma geliyor bir kaç kere şapkayı alıp gitmişti de o da acaba bazı zaman şapkayı önüne koyup da düşünmüş müdür? Yıllar yılı ülkenin kilit rollerindeydi sanırım düşünmüştür... Siz de zaman zaman yapın, şapkayı önünüze koyup düşünün, bugün insanlara faydalı mı oldum yoksa zarar mı verdim diye... Faydalarınız her zaman çok olsun...

( Şapkanızı Önünüze Koyup Düşünür Müsünüz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.