…..ah babacığım , bana yazıyorsun ki nasıl geçiyor ramazan , dikkat et yemene içmene , iftar imsak  nasıl yapıyorsun , iyi ol güzel bak kendine diyorsun  , ne diyeyim musti , ne diyeyim , biraz gözyaşı biraz tuz işte  , sabah oluyor okul nöbet koşturmaları , akşam oluyor  yakından uzaktan sesler , sonrası derin sessizlik ve yalnızlıklar , yüzümü saklıyorum çektiğim fotoğraflarda , zamanı durduran hatıralarım canlanıyor , her akşam her iftar sizlerin arasında geçiriyor gibi görüyorum kendimi , böylece su gibi akıp geçiyor günler , ağaçlar , kuşlar , düzlükler , bulutlar , köyün sürüsü , koyun kuzular ,  çocuklar , gözümün gördüğü her şeyde , her birinde farklı hüzünlü renkler alıyorum , kendimi de katarak hep birlikte yakalanıyoruz  mutlu mutsuz , sevinçli sevinçsiz günlere , sen merak etme burada her şey yolunda , havalar ısınmaya başladı sıcaklar bastı , bu ara sevinçlerden mi , telaşlardan mı bilmiyorum , yaklaşan tatil heyecanı yüzünden mi nedir , elim ayağıma karışıyor , şu sıralar tıpkı tahtaya kalkmış bir öğrenci gibiyim , her saatimi , yaşama tutkusu ,her anı  kendimle tutarlı ve sağlıklı geçirmeye çalışıyorum , ve kuşların uçuşları ile sürükleniyorum hayalimdeki güzelliklere , neyse musti benden bu kadar , şunun şurasında ne kaldı ki , bu ayın ortasında seminer çalışmalarını dilediğimiz yerde geçirebileceğiz , neden İstanbul olmasın ki , çat kapı bir bakmışsınız karşınızdayım , bazen paylaştığınız resimlerle avunuyorum , yine ne çok özlemişim ben böyle sizleri diyorum  , giderek daha az seviyorum bir başıma buralarda oluşumu, veya unutur gibi seviyorum , ya da azala azala seviyorum artık sizlerden uzakta olmayı  , belki bir yıl sonra il dışı tayinlerimiz olacak , fakat şunu da çok iyi biliyorum ki buraları gerçekten çok arayacağım , çünkü o kadar derin bağlar ve kopmaz sevgiler içinde  olduğumuz bir arkadaş çevremiz var ki , bunu büyük şehirlerde bulup bulamayacağımı kestiremiyorum ,  dürüst , seviyeli arkadaş günlerimi asla unutamayacağım  ,  bilemiyorum  tayin sonrası gideceğim okul bana burada bulduğum iyilikleri aratacak mı ? belki yeni okulun zorlukları baş edilmez zorluklar yaşatacak , her ne ise musti , biz her coğrafyada , her halükarda  gözlerimizi açarız görevlerimizi yaparız , sen bana sürekli , bir idareci olma durumu olduğunda görev almamı istiyorsun ama henüz erken buluyorum bunu , mevlam neylerse güzel eyler diyelim geçelim , mektubunda ortadoğu’da yeni bir dizayn , yeni bir kurgu ve senaryo planının vizyona konduğunu yazmışsın , ve devam etmişsin son gelişen  olaylar için : ‘’…mısır ziyaretinde ABD başkanının , bir küre başında mısır-arabistan liderleri ile , diğer anlatımı ile , diktatör sisi,suud kralı ve trump bir cam kürenin başında medyaya poz veriyorlar , akabinde son derece ilginç gelişmeler cereyan ediyor , yedi ülke birden katar ülkesine ambargo uyguluyor ve katar’ın teröristlere yardım ettiği iddiası ile sosyal ekonomik ve dostluk bağları kopartılıyor , şu anda katar’da gıda sıkıntısı ve bir çok yetersizlik baş göstermeye başlamış durumda , aslında başının bizzat  ABD nin çektiği Katar operasyonunun arkasında , katar ‘ ın yatırım yaptığı içinde bizim ülkemizin de olduğu ülkelere gözdağı vermek , yani özetle , Katar ile ilişkisi olanları önce 'diplomatik yaptırım', ardından 'ambargo' ve son olarak da 'terör destekçisi ülke' konumuna sokacaklarını açık açık ilan etmek , Trump gezisinde bölge ülkelerine şunu söyledi: "Katar, bizimle çalışmak istemiyor ,dünyada hiçbir güç ABD'yi görmezden gelemez. Gelirlerse, nelerle karşılaşacağını Katar üzerinden göreceksiniz..." Trump'ın gezisini amacı da buydu zaten.Ortadoğu'da gücünü göstermek! Hatta daha da ileri gidenler var! "Trump Yemame Sarayı'ndaki görüşmede Kral Selman'ı tehdit etti!" diyenler var! Katar olayına baktığımız zaman Suudlar'ın çok öne çıktığı bir gerçek. Arap Ligi'ni onlar taşıyor.Hatta dahası var !Trump, Kral Selman'ın bu operasyondan geri adım atabileceği endişesi taşıdığı için Katar operasyonundan sonra Selman'ı telefonla aradı. Beyaz Saray'ın istediği gibi davranmaya devam etmesini söyledi... Türkiye de ABD'nin karşısında Katar'ın yanında! Bunda en çok ABD'nin Ankara'ya yaptığı yanlışların payı var! Eğer Türkiye bu çizgiyi korursa ki koruyacak ABD'nin işi zor! Herkesi her devleti bombayla terörle yola getiremezsin! Bunun akılla açıklanacak tarafı yok... düşmanlıklar giderek artacak... taşlar yerine oturuncaya kadar... mücadele uzun ve zorlu olacak....'' , ayyy musti daral geldi , .bu ve benzeri bilgileri bana yazarak bilgilendirmek istemişsin , ama ben bu olaylara vakit ayıracak , düşünecek ve üzerinde yorumlar yapacak fırsatı bulamıyorum babacığım , fakat iyi oldu bu yazdıkların , Suudi Arabistan’ın  Ortadoğu’da Amerika’nın jandarmalığını yaptığını ve kendisini tamamen bir ABD eyaleti olarak görev üstlendiğini , hayret ve üzüntü ile öğrenmiş oldum , aslında öteden beri de öyle değil miydi , yani o zaman bir bakıma ABD’nin işgali altında tüm Arabistan ,Mekke , Medine , ne yazık ki İslam coğrafyasındaki ülkelerin çoğu bu boyundurukta ,, neyse babacığım başa gelenler , kişi ve toplumların  kendi tercihleri yüzündendir diyorum ben , aklımızı başımıza almalıyız , evet bu konuyu da geçelim , şimdi önümüzdeki bayram ve tatilimi huzur dolu dinlenerek , kendimi yenileyerek geçirmek , sizlerle , hoş vakitler içinde olmak istiyorum , buna odaklandım ben , mektubuma burada ara verip akşam iftar için hazırlık yapmalıyım , çorba , patates kızartması köfte ve pilav , tabi yanında cacık , nasıl iyi mi ? , Allah’a emanet ol babacığım , anneme ve abi kardeşlerime yenge yeğenlerime herkese çok selam …



Mustafa kaya/Mardin/artuklu

 26 mayıs 2016

( Mektup-34 başlıklı yazı cirik tarafından 1.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.