Ufalan dünya da ufatılan insanlık en son kovit 19 belası ile imtihan edilmektedir.. Dikkat VE ihtimam gösteren bu imtihandan yüzünün akı ile çıkanlar olduğu gibi gerekli ihtimam göstermezse de annelerinin bebekken gösterdikleri ihtimamı sebeb ile "doğal yaşam ve anne sütü" gibi bagışıklığı güçlü olanlar yaşama devam ile ödüllendirilir olacaktır..
Süreç anlaşılacağı üzere, İspanyol gribi denilen 1918 den 1950 li yıllarına ortasına kadar devam eden salgın la zaman yönünden benzer özellik gösterdiğinde davranış modelleri geliştirme zorunluluğunu da beraber getirecektir. Maske-mesafe-hijyen bireysel olarak göstereceğimiz, özenlerde olsa yerel yönetimlere bu süreç de büyük göre v düşmektedir..Burg*rking Fransa da patates üreticisini korumak içİn araç ile gelenlere kiloluk filelerde patatesi hediye olarak veriyorsa kamu yararı ve Kam u hizmetini esas alan belediyeler de tarım üreticisine destek vermek zorundadır..
Gelişen yüzyılımız, Belediyeleri yöresindeki tek taşdan arkeoloji den, tarıma turizme kadar her türlü üretimin oluşumu denetimi ve pazarlanması aşamasına kadar ilgi hale getirmiştir.. Yeter ki bu ilgiyi kuracak başkan ve ekibi olsun…
Ekonomik sosyal yasam devamlılığı, hastalık sebebi ile sekteye ugrama halinde, sekteye ugramaması için tedbirlerin belirlenip, uygulanmasında belediyeler asli fonksiyon erlerdir. MERKEZİ İdareden kredilendirme yatırımlandırma anlamında master planların .ve ürünün endüstriyel nitelik kazanmasın a öncülük edilmesinde katkı talep eder..
TARIMSAL YAŞAMA DAYALI BÖLGELERDE
-Tarımsal üretimin devamlılığı, merkezi ürünün planlaması, merkezi ilaçlama merkezi gübreleme merkezi hasad merkezi stoklama ve merkezi pazar sürümüme hazır hale getirme yi zaruret haline getirmiştir.. BUNA GÖRE ;
Merkezi Planlama :Köy bazlı ürün tanımlamaları yapılmalı elim süresinden hasad dönemine kadar zaman dilimlemesinde belediye nin ekipmanları kullanılmalıdır.. Bu süreç de kendi ekipmanlarını kullanım için belediyeye tahsis edenlerin ürün işletim bedelinde %10a kadar iskontolu uygulama ile mensubiyet, tedarik de verimlilik ve işbirliğine dayalı üretim katkısı olağan üstü artacak maliyetler de bu doğrultuda azalacaktır.. Hatta Her belediye bölgesel akaryakıt dağıtım istasyonu boyutunda toptan akaryakıt alımı ile maliyetleri daha da düçirecektir.. Kente gçmüş toprakla alakalı kimselere yarattığı istihdama park ve bahçeler Müdürlüğü işçi bulma kurumu gibide çalışacaktır..
-Bölgesel planlama doğrultusunda kaliteli gdosuz tohum tedariki, toprak bakımı, tohumun toprakla buluşturulması, meneral zengini depolanmış yağmur sularının doğrudan üretime katkısı, gübreleme ve doğru ilaç ile zararlı mücadelesi, gayri faal istihdam fazlası ziraat mühendislerinin doğrudan üretime katkısı, azgın kimyasal kullanımına engel olarak kanserleşmeye engel olma, doğru ve zamanında ilaçlama gübreleme ve don mücadelesi ile üretimin arttırılması sağlanmış olacaktır..
-Tohumun ürün haline dönüştüğü hasad mevSimi tek tip jasad yapılacağı için maliyetler düşecek doğrudan jasad edilen ürün depo edilecektir.. Depoya geldiğinde küflenmez kokmaz sıhhi depolama sahalarında, üreticiye verilmiş, ürün miktarını gösterir kıymetli evrak hükmündeki stok çekleri her an paraya cevrilir halde deposu yerine çiftçinin cüzdanında bekleyecek ve paraya cevirmek için çek teslim ile hakkını para Ya da borcuna karşı devir ve temlik edebilecektir.. Zincir Market kafasına göre üretici boğup malını alamayacaktır..Miktar çekine, ikna ettiği tutar karşılığı da sahip olacak çiftçi de borçlu değilse göbeğini kaşıya kaşıya malını satacaktır..Miktar çeklerini, çek uzmanı bankalar da n belediyeler tedarik edecektir.. Taklid edilemez basılamax katekodlu çekler anında piyasanın da önünü açacaktır..
-Stok sahasındaki ürünğn piyasaya sürülmesi aşamasında yarım lre kooşeraflerinin mağazaları tanzim satış mağazaları gibi değerlenrildiğinde doğrudan ulusal zincir marketlere anlaşmalar sağlandığı da belediye birlikleri ile yöresel ürünlerin hem Rekolte si artacak hem şehirlerdeki boş istihdam gücü toprağa kanalize edilecektir..
Belediye Başkanlığının Tarım daire başkanlığı bu işleri yaparken tüm şehir yasası ile köylülerden aldığı arazilerinin de karşılığını böyle ce vermiş olur. Yoksa sadece Ken partilerine rant sağlama sahası oluşturmuş olurlar.. Fazla bir şey istemiyoruz..
Gücünüz gücümüz olsun Türkiye değil dünya doysun
TORUN HALİLİ
( Belediye Büyükşehirse Ne Yapmalıdır başlıklı yazı HALİLİ tarafından 7.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.