AYIKLA  PİRİNCİN TAŞINI

 Ahmet AYAZ

      Ahmet AYAZ

    Gaziantep Güneş Gazetesi 9 Mart 2021

……………………………………………

 

        Saygıdeğer okurlarım 1976 tarihinde ulusal gazetelerden Yeniasya ile Hergün Gazetelerinde yazmaya başladım. Ülkemin geleceği için, ülkem insanlarının huzuru güveni ve mutluluğu için. Ülkemde mal ve hizmet alımlarının dengeli yürümesi için. Hiçbir zaman partizan bir hal ve hareketim olmadı. Geçen tam 45 yıl içinde bir arpa boyu yol alamadım. Buna rağmen yazmaya devam edeceğim. Ömrümün sonuna kadar. Şairlerde akıl olmaz ve mutlu yaşayamazlar. Çünkü onlar halkın dertlerini kendilerine dert ederler. Ben de onlardan birisiyim.

       Karıncaya sormuşlar “Nereye gidiyorsun?” Karınca “Hacca” diye cevap vermiş. “Bu gidişle mi?” demişler. “Bu yolda ölmem demi” demiş. Ben de ölünceye kadar yazmaya kararlıyım. Ülkemde her şeyin dengeli gitmesi için. Sayın cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan sayfalara sığmayan hayırlı işler yaptı. Ülkemizin ve ülkemiz insanlarının huzuru ve güveni için. Tabii ki yaptıkları eksileri de yok değil. Suriyelileri ülkemize doldurması eksilerinden birisidir. Şunu söylemek isterim. Bir tabip, bir hastaya bir ilacı yazarken, yazdığı ilacın yan etkisini de dikkate alır. Damat Bakan Sayın Berat Albayrak, kendi iyi niyeti ile, ülkemizde evsiz insanların, ev sahibi olmaları için, banka faizlerini yüzde yedilere indirdi. Bunun yan etkisini düşünmeden. Vatandaşlar banka kredilerine nasıl hücum ettilerse, fırsat bu fırsat diyerek inşaatçılar daire fiyatlarını iki katına çıkardılar. Bunu gören arsa sahipleri yerinde durur mu?. Onlar da arsa fiyatlarını ikiye katladılar. Şimdi Gaziantep’imizde daire fiyatları eskiye rağmen iki katını da aşarak, tam üç katına çıktı. Benim apartmandaki apartman daireleri 160 bine satılırken, şimdi 450 bine çıktı. 800 TL ye kiraya verilen daireler şimdi şu an için 1800 Tl ye veriliyor. Bütün piyasa altüst oldu. Haydi ayıkla pirincin taşını bakalım. Nasıl ayıklayacaksan. Bakkalara, marketlere gidilmez oldu. Hani derler ya, her şey ateş pahasına. Her şey ateş  pahasına oldu. Şimdi bu vebal kimin. Elbette ileriyi göremeyip de, iyilik yapayım diye hesapsız, kitapsız banka faizlerini düşüren devlet görevlilerinindir. Bir zamanlar, Rahmetli Bülent Ecevit başbakan iken, Devlet Bahçeliye kızarak “Bu iş böyle gitmeyecek” sözünü akşam söyledi, sabahleyin piyasa  allak bullak oldu. Hükümet bozulacak diye döviz fiyatları uçuşa geçti. Ben yaşadığım yarım asır içinde, bu günkü pahalılığı ömrümde hiç görmedim ve yaşamadım. Buradan devlet yetkililerine sesleniyorum. Ayıklasınlar pirincin taşını. Nasıl ayıklayacaklarsa görelim. Ülkemizde yükselen mal ve hizmet alımlarının fiyatları kolay kolay düşmez. İnşallah ben yanılmış olam da düşe.

       Ben yine de diyorum ki, İnşallah sonumuz iyi ola diye, Yüce Allaha dua ediyorum. Bu ülke bizim ülkemiz, bu hükümet bizim hükümetimiz. Hiç birimiz altta kalanın canı çıksın düşüncesine kapılmamalıyız, diye düşünüyorum. Benim canım çıkmaz. Ben kendi yağım ile kavrulabilen bir emekli memurum. Ama altta kalıp canı çıkacak insanlarımız var. Onlara yazık olur. Ben Gaziantep Devlet Hastanesinde genç bir memur iken, Baştabipliği döneminde Rahmetli Opr. Dr. Talat Bayram bize, “Devletimizi de, milletimizi de düşünmemiz gerekir” derdi. Devlet yöneticilerimiz de bunu böyle düşünmelidirler. Hem devletin ayakta durmasını, hem de bu ülkede yaşayan dar gelirlileri.

       Saygıdeğer okurlarım, bu günlük bu kadar. İnşallah sesimi devlet yöneticileri duyar da, ülkeme ve ülkem insanlarına faydalı olurum. Çok zor ama, belki ayıklanır pirincin taşı. Allahtan umut kesilmez.

( Ayıkla Pirincin Taşını başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 9.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.