Büyük Selçuklu Devleti- Sultan Melikşah Dönemi 3


Tapar dalgın ve düşünceliydi, Annesinin Başulu hatun olduğundan emindi. Lakin bunu ispat için elinde güçlü bir delil olmalıydı. Hem neden gizlesinler diki! Aramızda aşamadığımız engeller var ben bunu aşmalıyım diye düşünürken. Küçük bir pusula Nizamımülkün ağzı ile yazdı.”Başula hatun tapar senin annesi olduğundan kuşkulanıyor bu konuda bir şeyler yapmamız fikir birliği içinde olmamız gerekiyor, seni mezarının başında bekliyorum” diye… İçinde “yüreği taş olsa da gelir, gururu olsa da mutlaka gelir” diyerek mezarın etrafında gizlenerek beklemeye başladı.

-Kanayan bir yaraya döndü yüreğim ne olursun gel.

Diye derin düşünceler içinde iken Annesi Başulu Hanım mezarın başında sağına soluna bakınırken göründü. Az bekledi. Birden ortaya çıktı. Biraz sert bakışla.

-Biliyordum senin annem olduğunu! Bunu neden benden gizlediniz?

Başula hanım şaşkın hayretler içinde…

-Evladım ben her gün sensiz ağladım, devletin selameti için Nizamımülk böyle uygun gördü! Babanın yaşadığımdan dahi haberi yok! Yuvasız kuşlar gibi garip kaldım, hiç mi acımadın anne? Oysa ben küstüm bahtıma sensiz.

-Evladım Taparım gözüme gönlüme sanki kara bir perde çektiler mecbur bıraktılar. Dönüşü olmayan bir yola girdim bak şimdi o yolun dönüşü varmış karşıma seni çıkardı. Gel yeniden başlayalım evladım taparım, aramızda kalsın.

-Mümkün mü anne yılların acısını hasretini bir anda silmek yok saymak?

-Mümkün değil evladım, senin yaşaman için mecburdum buna, babanın da sultan olması için…

-Bu hesabı yıllara değil sizlere soracağım bunu herkes öğrenecek. Bak etrafına herkesin neşesi yerinde annesi yanında benimki nerede kara toprak altında diyorlar lakin bak karşımda! Bana bunu nasıl yaparsınız? Beni doğururken payıma bunun düşmesi için mi doğurdun? Keşke ben o gün doğarken ölseydim.

Başula hatun gözyaşları ve çaresizlik içinde yere düştü kaldı. Tapar arkasına bakmadan uzaklaştı.
Mehmet Aluç
( Büyük Selçuklu Devleti- Sultan Melikşah Dönemi 3 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 16.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.