Büyük Selçuklu Devleti- Sultan Melikşah Dönemi - 4


Tapar Nizâmülmülkle konuşmak haddini bildirmek için saraya doğru atını hızla sürdü. İçinden annesine

-“ Ben hep seni düşündüm,düşündüklerimle söylediklerinle yaptıkların aklıma takıldı,bir adım ileri giderek kabul etmemi sağlamıyor.Tanımadığım yüzünle her gece uykuma girdin yüzünü bana bu nedenle dönemedin.Alaycı olmayan bir havan vardı,bu yüzünü saklaman hep aklıma takıldı kaldı.Senden asla  şüphe etmezdim,şimdi söylediklerinin hepsi yalan,insan nasıl öz evladından ayrı kalmaya razı gelir,İşte içimdeki o korku iyice büyüdü  artık,seni  düşündüm şimdi buldum lakin yine aklım almadı takıldı kaldı bir yerde…Ne olurdu annem benimle bugünden önce açıkça konuşsaydın,bir yabancı gibi  davranmasaydın,yanlışlığı yapan sizlersiniz, şimdi o Nizamülmülk ten de hesabını misli misli soracağım” diyerek bir solukta kendini sarayın içinde Nizamülmülk’ü bahçede buldu.Hırsla koştu yakasına yapıştı.Nizamımülk anlaşmıştı.

-Sen evet sen, beni sevmiyor olabilirsin lakin annemde mi hiç acımadın, onu benden niye ayırdın?

-Evladım tapar mecburduk.

-Açık konuş benimle gerçekleri söyle neden?

-Sana göre yanlışlık olabilir lakin babanın ve devlet ve milletin bekası için buna mecbur kaldık.

-Haydi, anlat bana ben eski kafalıyım anlat da anlayayım!

-Annen Kıpçaklıydı. Kıpçak-Selçuklu düşmanlığı sebebiyle, yeni doğan bebek, devletin devamlılığı için tehlike arz ediyordu bu nedenle bunu saklamak zorundaydık.

-Bunu yapacağınıza hançerle öldürseydiniz daha güzel olmaz mıydı? Gerçi ne farkı var ki yaptıklarınızla… Mademki varlığımıza yokluğumuza sizler karar veriyorsunuz öyle ise öldüreydiniz de bizlerde bu acıları çekmeden mezarımızda rahat yatsaydık!

-Evlat yaşatmak dinde ve devletin şiarındandır.

-Bu nasıl din anlayışıdır ki ölü göstererek yaşatıyorsunuz? Size bu hakkı kim verdi?

-Az sakin kafayla düşünce bana hak vereceksin.

-Ne hakkı idam senin hakkın, Melikşah babamla konuşarak hak ettiğini almanı sağlayacağım.

-Evladım sonu gelmiş bir ömrüm var lakin babana anlatırsan baban devlet işlerini bırakarak bu konuyla ilgilenir işler aksar, daha geniş bir zamanda söyle, ben cezama razıyım.O zaman da sen varlığıma ve yokluğuma karar verirsin ödeşmiş oluruz.

-Şimdide beni mezara gömüyorsun! Ben nasıl çıkacağım kendi başımla?

-Yemin ediyorum ben sana yardımcı olacağım.

-Şimdi yaptıkların gibi mi? Peki öyle olsun, kaz bakalım mezarımı derin kaz ya çıkar seni gömerim ya da bir daha çıkmam bu ıstıraptan kurtulurum.


Mehmet Aluç

( Büyük Selçuklu Devleti- Sultan Melikşah Dönemi 4 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 17.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.