MÜBAREK GÜNLERİ İÇTENLİKLE YAD ETMEK


      İslamiyet, bir hoşgörü dinidir. Fertleri karşılıklı istişareler tesis etmeyi, doğruyu bulmalarını sağlar. Hiçbir semavi dinde İslamiyette olduğu kadar kutlanan mübarek gün sayısı yoktur. 

     Böyle günlerde müslümanlar, sadece dini farizelerini yerine getirmekle kalmaz; aynı zamanda gerek kendisinin, gerekse toplumun ihtiyacı olan huzurun idamesi için dualarda bulunur. Bakkalından işadamına, sporcusundan siyasetcisine, öğrencisinden esnafına, işçisinden, emeklisine yaşlı ve genç toplumun her kesiminden insanlarımız, ellerini göğe açarak Allah’tan rahmet ve huzur diler...

      Peki sonra ne olur ? 

     Bir gün sonra, bu dualar unutulur, yine iftiralar, hakaretler, karşılık suçlamalar, kalp kırmalar  ve riyanın esiri olarak tekrar başa döneriz... 

    Bu ülke hepimizin, başka bir Türkiye yok ! Aklımızı devşirelim,  insanca birbirimize karşı saygı, sevgi ve yüce dinimizin en önemli öğretilerinden birisi olan hoşgörüyü, tüm benliğimizle yaşayalım, yaşatalım.   

      Sosyal medyada birbirimize gönderdiğimiz kandil kutlama mesajlarının bir anlam kazanması için samimiyetimizi hayata geçirelim.

      Vatanımız üzerinde oynanmak istenen kirli oyunları,  ancak  birlik ve beraberlik içinde hareket ederek bozabiliriz.

    Gün; kırılan kalpleri onarma, dargınlık duvarlarını yıkma, kin, nefret ve intikam duygularını aşma günüdür.

      Hani, Hz.Mevlana diyor ya: 

  “Duasız üşürmüş yürekler...Sana bir dua  eden olsun, senin de bir dua       ettiğin”
 
     Berat Kandilinizi kutlar, Türk ve İslam Alemi’ne hayırlara vesile olmasını       Cenab-ı Hak’tan niyaz ederim..
 
  Yalçın ATAMER
27.Mart 2021- Bergama
     

( Mübarek Günleri İçtenlikle Yad Etmek başlıklı yazı yalçınAtamer tarafından 27.03.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.