Rabbimize Varmanın İşareti

 

Bir an düşündükten, okuduktan sonra gönlümde yansıyanların ve benimde tevekkül ederek, gerçeğin hakkın yolunda gerçekleri fark ederek, yazmaya başlamamla sizlere ulaşmanın çabasıyla varmak için yazıyorum. Kendimde dünde kalanları azıcık derleyerek, içine bir kaç sevgi sözcükleri ekleyerek yazıyor ve sizlere Rabbim yardımıyla sunuyor ve aktarıyorum. Çözümsüz düşlerim, sorularım bir anda çözümle bu demin içinde ya da bu ruh halimle, çözüme kavuşurken, sizlere duyduğum sevinci aktarmaya çalışıyorum.

 

Elbette içimizde söndüremediğimiz yangınlar olacak bizi diri tutması için ve söndürenin biz değil, bizi yaratan Rabbimize acizliğimizle ulaştırması ve Rabbimizin mutlak güç ve kudretine sığınarak, söndürmesini dilememiz için, kapısına götürmesi içindir. Azıcık dertlerimizle çilemize, Rabbimize varmamızla farkımızda olsun yani. Rabbimize varmanın huzurunu, anlatmaya kelimeler yetmez aciz kalır bizim gibi, kendimizi bir an pasif kalmış gibi hissetsekte, zaten Rabbime varmadan her an pasifiz, o azıcık bitmeye yakın şarjla kendimizi canlı sayarak kandırmaya da hiç gerek yok, diğerleri gibi…

 

Varlık adına, varlığımızla dar bir çember içine düştü isek bu Rabbimize varmanın işaretidir, tüm çemberlerden kurtulmanın vaktinin geldiğini, Rabbimizde dua ile kurtulmak için varmamızın vaktidir. Duadan başka bizim Rabbimiz katında ne değerimiz vardır dualarımız olmazsa, dua demişken birisinin iyiliğini istemekte iyilik yapmakta sevmekte koşmakta sancısını çekmekte duadır. Öyle ise sıkıntı yoktur.

Etkisiz sandığımız içi boş elemanların, içi doluymuş biz bakan gözle bakarken bakıyoruz, gören gönülle bakmayınca göremiyoruz ondandır.

Bakınca baktığımız her iyi insan, insana kadir kıymet veren merhameti imanla göğsünde taşıyan, kadın erkek olsun cennet bahçesinin gülleridir, cennet kokularıyla insana varır, sever derdine ortak olmanın sancısını dertleriyle çilesiyle sarmaya çalışır. Cenneti baktığın yerde değil, gönlünde ara bul ki cennete çeviresin cennete ulaşasın, yoksa değersiz kağıt para pul diğerleri ederleri ahrette ve mezarın altında geçmiyor ki, burada harcayarak ötede karşılığını aşlıyoruz, öyle ise sıkıntı yok.

 

İmanla insanı sevmekle merhametimizle, görünen köy ayan beyan görünüyor ve aşikâr, başka kılavuza da gerek yok, sadece kuru kalabalık olur kılavuzluk için, kendini kurnaz sanan salakların bizi yoldan çıkararak başka yöne sevk etmesine de gerek yok kılavuzumuz belli, öyle ise sıkıntı yok.

 

Ben kalender meşrebim, güzel çirkin aramam
Gönlüme (gönüllere)bir (muhabbet) eğlence isterim olsun
Ben kalender meşrebim, güzel çirkin aramam
Gönlüme(gönüllere bir sevinç) bir eğlence isterim olsun

Saçları samur, gözleri mahmur, biraz da şirin olsun
Saçları samur, gözleri mahmur, biraz da şirin olsun

Kaşı gözü kara olursa olsun
Yanağında bir beni mutlaka olsun
Kaşı gözü kara olursa olsun
Yanağında bir beni mutlaka olsun

Endamı(canlı) şanlı, sohbeti tatlı, biraz da şahin olsun
Endamı(insancıl) şanlı, sohbeti tatlı, biraz da şahin olsun

Yan bakışı(can bakışıyla baksın) (varsın)yaksın, (gülmesi)cilvesi  (sarsın)yıksın
Olursa böylesi, böylesi(candan) olsun
Yan bakışı(cana varışı ile baksın varsın)(sarsın) yaksın cilvesi yıksın
Olursa böylesi, böylesi olsun

Gözleri (bir derya deniz)şahbaz, gerdanı beyaz, biraz da tombul olsun
Gözleri(dertlerimize ilaç gülüşle dolu) şahbaz, gerdanı beyaz, biraz da tombul olsun

Ben kalender meşrebim
Güzel çirkin aramam
Ben kalender meşrebim
Biraz da şahin olsun

Parantez içinde yazdıklarım ile okursanız en güzelinden okunmuş olur.

 

Şükretmeye vesile olan o kadar güzellikler var ki, hayatımızda farkına varamıyoruz dünya meşgalesinden arzularımızın peşinden koşarken, vesselam selamlarımla.

Mehmet Aluç

( Rabbimize Varmanın İşareti. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 9.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.