..yaşadığımız şehirler bizi öyle bunaltırlar ki kaçacak yer ararız ‘ şimdi memlekette olmak vardı’ sözünü sık sık söyleriz , gerek kalabalığı gerekse caddelerin trafik cinneti tıkanan yollar , otobüs minibüslerin bunaltıcı yoğunluğu , ödenen ödenemeyen faturalar , yetersiz bakiyeler , iş meslek bürokrasi ,şiddet cinayet…vb ,daha yüzlerce konu bizi memleket köy özlemi içinde bırakır , o bitkin yıpranmış ruh halimizle dertleşir şimdi köyde olmak vardı cümlesini sık sık söyler hale geliriz , bununla neyi anlattığımızın düşlerini kurardık , fena mı olurdu gölün kenarında olmak esen serin yelin şifasını yaşamak , ne tarafa dönülse yeşilliğin hakim olduğu toprakların kokusunu hissetmek , soğuk su pınarların çeşmelerin başında oturmak moral ve huzur kaynağı o sohbetlerin içinde bulunmak , süt yoğurt kaymak bal hepsi orijinal katıksız , hormonsuz meyve sebzelerden tatmak ömre bedel değil mi ? fena mı olurdu , insana şarkılar türküler okutan bağlarında bahçelerinde gezinmek , ah razıyım diyorum işte hatta bir toz parçası olayım da memleket topraklarında bulunaydım , İnsanlar üzerime basarak geçsin canım acısın duyayım , gün boyu bağ bahçe sulama işlerinden evin aktarılacak durumlarına kadar koşturayım yeter ki memleket havası suyu toprağı içinde olayım , razıyım akşam dönüşlerinde evini kaybeden köy içinde meleyen bir koyun kuzu olmaya , ya da harglarında suya düşmüş kurtarılmayı bekleyen bir bal arısı olmaya , soğutulmaya bırakılmış içi ayranlı çorba olan bir stil olmaya razıyım , doğrusu şu şehrin ömrümü alan stres yığılı her gün koşturmalarından kurtulayım , şimdi köyde olsaydım yorgunluğumu evin önündeki sekide oturuyor halde sırtımı evin beyaz topraklı sıvalı kerpiç duvarına yaslar elimde yayıktan az önce çıkan soğuk ayranı içiyor olurdum , veya heybenin içinde bostanlığın sabah ürünlerinden acur , salatalık yiyor olacaktım , ya da leylek yuvasında yavrularını besleyen anne leyleğin mutluluk ötüşlerini göreyim ve düşüneyim memleket toprağının her bir zerresi dile gelir konuşur yalnızlık hissettirmez , ama kentler öyle mi ? , razıyım köyde dikenli bitkisiyle böğürtlen olmaya yeter ki bu modern dikitler beton yığılı evler , yeşil alanları sermayedarların ticari rant oyuncağı olmuş kent hayatından bol oksijenden mahrum şehirden kurtulayım , ve köylerimizin değer kıymetini bilmek her zamankinden daha çok bu günlerde ihtiyacımız olduğunu unutmayalım derim ...



Mustafa kaya
11.04.2021 / istanbul
( Şimdi Memlekette Olmak Vardı başlıklı yazı cirik tarafından 11.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.