Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 19.04.2021
Okunma Sayısı : 1153
Yorum Sayısı : 8
BAŞ ÖRTÜSÜ KİMLERİN ÖRTÜSÜ – 4. BÖLÜM --

Evet, bugün de Hristiyanlıkta başörtüsü veya tesettür var mıdır? İncil’de başörtüsü ile ilgili ayet var mıdır? Konusunu ele alacağız.
 O halde en önemli soruyla başlayalım: ‘’İncil’de  başörtüsü ile ilgili ayetler var mıdır, yok mudur?’’

Cevap: Hem vardır  hem yoktur.

Kafanız karıştı mutlaka. Nasıl hem vardır hem yoktur?

Açıklayayım:

Matta İncilinde yoktur.
Markos İncilinde yoktur
Luka İncilinde yoktur
Yuhanna İncilinde yoktur.

Yoktur çünkü bu dört İncil'de de Hz. İsa’nın doğumundan, Hıristiyan inancına göre çarmıhta öldürülmesine kadar olan hayatı anlatılır.

‘’Eee dört İncil’in dördünde de yoksa demek ki yokmuş.’’ Dediğinizi duyar gibiyim.

İyi de bugün gidip piyasadan ister Katolik, ister Protestan, ister Ortodoksların ellerinde bulunan İncil'i alın, göreceksiniz ki İncil sadece Matta-Markos-Luka-Yuhanna İncilinden ibaret değildir. Bir İncil kitabının içinde ayrıca şu bölümler de vardır: 1- Elçilerin işleri  2- Romalılar 3- I. Korintoslular 4- II. Korintoslular  5- Galatyalılar 6- Efesoslular 7- Filipililer 8- Koloseliler  9- I. Selanikliler  10- II. Selanikliler  11- I.Timeteos  12- II. Timeteos  13- Titus  14- Filimon  15- İbraniler  16- Yakup’un Mektubu  17- Petrus’un Mektubu I  18- Petrus’un Mektubu II  19- Yuhanna’nın Mektubu 1  20- Yuhanna’nın mektubu II  21- Yuhanna’nın Mektubu III  22- Yahuda’nın Mektubu  23- Vahiy

Görüldüğü gibi bir İncil Kitabının içinde Matta-Markos, Yuhanna, Luka İncili dışında 23 bölüm daha vardır. İşte bu bölümler de Hıristiyan dünyası için bağlayıcı olmalıdır yoksa niçin kapağında ‘’ İncil’’ Yazan bir kitabın içinde olsunlar ki?  Mesela bizim Kur’an-ı Kerimimizde ‘’Hz. Ebubekir’in Mektupları,  Ömer’in öğüt ve nasihatları  Osman’ın telkinleri, Ali’nin İlmi’’ gibi bölümler yoktur. Çünkü  Kur’andan bir parça olmazdı eğer böyle bölümler olsaydı. Hıristiyan alemi ise diğer 23 bölümü İncil’den birp arça görmüşler ki İncil'e almışlar.

Velhasılıkelam İncili sadece Matta, Markos, Yuhanna, Luka İncilinden ibaret görüyorsanız (ki değil) bu takdirde İncil’de baş örtüsü ile ilgili hüküm yoktur. İncili diğer 23 bölüm de dahil bir bütün olarak görüyorsanız (ki öyledir) İncil’de baş örtüsü ile ilgili hüküm vardır.  Nasıl mı?


 İncil’in Korintliler I. Bölümünde Aziz Pavlus Korintlilere yazdığı mektubunda aynen şöyle diyor: ( 1. Mektubun 11. Bab’ı )

1-Ben Mesih’i örnek aldığım gibi siz de beni örnek alın. 2- Her durumda beni hatırladığınız ve size öğrettiğim öğretileri aynen koruduğunuz için sizi övüyorum. 3- Ama şunu da bilmenizi isterim. Her erkeğin başı Mesih, kadının başı erkek ve Mesihin başı Tanrıdır. Tanrının başıdır. 4-Başı örtülü olarak dua eden ya da peygamberlik eden ( İrşad eden, vaaz eden )  her erkek başını küçük düşürür. 5-Ama başını örtmeden dua eden ya da peygamberlik eden her kadın, başını küçük düşürür. Böylesinin, başı tıraş edilmiş bir kadından( Tıraş edilmiş kadın: Fahişe ) farkı yoktur. 6- Eğer kadın örtünmüyorsa saçını kestirsin ama kadının saçını kestirmesi ya da tıraş ettirmesi ayıpsa başını örtsün. 7- Erkek başını örtmemelidir çünkü erkek tanrı benzeyişinde olup tanrı  yüceliğini yansıtır. 8- Çünkü erkek kadından değil, kadın erkekten yaratıldı. 9- Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı. 10- Bu nedenle ve melekler uğruna( Melekler uğruna: Ahlak ve düzen uğruna ) kadın, bir yetki işareti olarak başını örtmelidir. 11-  Ne var ki Rab’de ne kadın erkekten ne de erkek kadından bağımsızdır. 12- Çünkü kadın erkekten yaratıldığı gibi erkek de kadından doğar  ama her şey tanrıdandır. 13- Siz kendiniz karar verir, kadının örtüsüz başla dua etmesi doğru mu?  14- Doğa bile size erkeğin uzun saçlı olmasının kendisini küçük düşürdüğünü ama kadının uzun saçlı olmasının kendisini yücelttiğini söylemiyor mu? 15- Çünkü saç, kadına örtü olarak verilmiştir. 16- Bu konuda çekişmek isteyen biri varsa şunu bilsin ki bizim ya da tanrının topluluklarının başka bir geleneği yoktur.

Yukarıdaki metinde görüldüğü gibi İncil'de kadınların başlarını örtmesi diye bir şey var. Hatta dahası kadın yaratılışı sebebiyle başını örtmelidir İncil'e göre.

Dikkat edilecek olursa erkeği  küçük düşürecek olan başı örtmenin kadını yücelttiğinden bahsedilmiştir. Dahası erkeğin kadın için değil, kadının erkek için yaratıldığı da ifade edilmiştir. Ayrıca dikkat edilecek olursa kadının erkten yaratıldığı inancı  Hıristiyanlığın din kitabında da gayet açık ve net bir şekilde ifade edilmiştir Musevilikte olduğu gibi.

Yani bizim bazı kendini feminist sanan yosmalarımızın sandığı gibi kadının erkekten yaratıldığı iddiası ( veya inancı ) Müslüman Türklerden daha önce  o yere göre sığdıramadıkları Avrupa’nın Hıristiyan dünyasına ait.  Dahası bizim kitabımızın hiç bir ayeti ‘’ Erkek kadın için değil kadın erkek için yaratıldı’’ Demez.  O bakımdan ‘’ Ben senin kaburga kemiğinden değil, sen benim vajinamdan çıktın’’ Sloganını biz Müslümanlardan önce her şeyini taklit ettikleri Avrupa Hıristiyanlarına söylesinler.

Evet, özetle söyleyecek olursak  Hıristiyanlıkta da örtünme ve baş örtüsü var. Hatta kurallara tam olarak uyanlarda bizlerden çok daha fazla var. Mesela 1960 li yıllarda İstanbul- Balat’ta, Fener’de pek çok Rum komşumuzun çarşaf giydiklerini hatırlarım.  Biz Müslüman-Türkler çoktan atmıştık,  onlar devam ediyorlardı.

Mesela  Kendilerini Hz. İsa ile evli olarak gören ya da Hz. İsa tekrar yer yüzüne döndüğünde onunla evleneceklerine inanan bakire rahibeler tesettürde bizim en en türbanlı kızlarımızı on kez sollar. ( Bizim Türbanlı kızlarımıza artık tesettürlü demek için bin şahit gerekiyor; o da işin ayrı bir tarafı.  Maalesef pek çoğu  ambalajlı meyve gibi.)


Şimdi denilebilir ki ‘’ Madem Hırisitiyanlıkta örtünme baş örtüsü var o halde hani?  Neden örtünmüyorlar?  Hatta kiliselere bile başları açık gidiyor kadınlar.

Bugün Hıristiyan kadınların kiliselere bile başları açık girmeleri Hıristiyanlıkta baş örtüsü diye bir şeyin olmamasından kaynaklanmaz. 16. Yüzyıldaki  Reform hareketlerinden sonra kadınlar, biraz da kiliseye başkaldırının bir ifadesi olarak ve dahi yeni ortaya çıkan mezheplerin hoş görüsü ile  baş örtüsünü bir attılar, pek çoğu bir daha da kafalarına takmadı.  Ama her şeye rağmen özellikle Ortodoks Hıristiyan Dünyasında bazı kadınlar – fotoğraflarda da gördüğünüz gibi – biz Müslümanlardan daha  tesettürlüdürler ama bizlere Hıristiyan Avrupa’nın hep çağdaş (!) yüzü gösterildiği için bu çağ dışı (!) Hıristiyanları görmeyiz.

Şimdi şu sorulabilir:  3. Yüzyıldan 16. Yüzyıla kadar örtünmeye sıkı sıkıya bağlı olan Hıristiyan kadınlar niçin 16. Yüzyılda örtüyü attılar?

Bunun sebebini açıklamak apayrı bir yazı dizisi hazırlamayı gerektirir ama çok kısa şekilde özetleyeyim:

İranlı hatunlar kendi ülkelerinde başlarını açabilirler mi?  Hayır.  Bizim ülkemizde ise sadece başlarını açsalar öp de başına koy, her yerlerini açarlar.

Şeriatla yönetilen Suudi Arabistan’da kadınlar saçlarını açabilirler mi?  Hayır,  ama Ülkenin  veliaht prensinin karıları  Bahama adalarında bikiniyle denize girer.

Yani efendim kadınların – sanırım- fıtratında var olan kendisini beğendirme, adından söz ettirme  herkesi kendine hayran bırakma duygusu az bir açık kapı bulduğu anda en ummadığınız patlamaları yapabiliyor. Hatta bazen kelleyi kaybetme pahasına..

Hıristiyan Avrupa’da özellikle Katolik ve daha çok da Protestan dünyasında olan da budur. Tabii ki olayda Reform hareketleriyle Papa efendinin sesini kısmış olmanın da rolü büyüktür. Papa  ya da rahipler artık eskisi gibi kafalarına uymayan özellikle kadınları aforoz edemiyorlar ve işin can alıcı kısmına gelelim:  Bugün Avrupa’nın büyük bir çoğunluğu  Hıristiyan filan değil  ya deisttir  ya da ateist... Hıristiyanlık  nostaljik anı olarak kalmıştır. Sadece Müslümanlara karşı  bir harekat başlatılacağı zaman ABD eski başkanı  Bush gibi ‘’ Haçlı Seferini Başlatıyorum ‘’ denilmek suretiyle hatırlanır Hıristiyan oldukları.

Bugün özellikle Avrupa’nın Katolik Hıristiyanları için Hıristiyanlık sadece ve sadece Müslümanlara karşı birlik olmak gerektiğinde sarıldıkları sair zamanda sallamadıkları bir inançtır. Kısacası en azından Katolik Dünyası için Hıristiyanlık çökmektedir.

Evet,  kala kala İslamiyet ve baş örtüsü kaldı.  O da gelecek bölümde inşallah. 
( Baş Örtüsü Kimlerin Örtüsü – 4. Bölüm -- başlıklı yazı Sami Biber tarafından 19.04.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.