12 Mayıs 2021
Çarşamba

Merhaba Matmazel Cımbız

Yüreğim her geçen gün daha da bir heyecanla atıyor. İlk mektubumun sana ulaşmama olasılığını her ne kadar düşünmek istemesem de bunun üzerine gidip yılmadan sana yazmaya devam edeceğim. Seni öyle merak ediyorum ki aklımdan geçirdiğim onca senaryoyu anlatmaya kalksam sayfalarca sürecek.

Ülkemizde yaşanan onca sıkıntıdan sonra bu da yetmezmiş gibi tüm dünyayı etkisi altına alan korona bizlerin korkulu rüyası oldu. Matmazel, hangi durumda olduğunu bilmiyorum lâkin bir aynanın önünde durduğunu tahmin ederek olup bitenlere kulak misafiri olacağını düşünmek bana daha cazip geliyor. Evlerimizde hapis cezasına çarptırılan mahkûmlar gibi bu rüyadan uyandırılmayı bekliyoruz. Adeta kır çiçekleri gibi soluyoruz azar azar. Hayata tutunmak için çeşitli çareler arıyoruz. Ben ise kokusuna ve arkadaşlığına doyamadığım kitaplarımla değerlendiriyorum günlerimi. Son günlerde okuduğum kitaplardan biri de Nazım'ın hapishane köşelerinde çektiği onca sıkıntıyı anlatan bir roman. Okudukça bunları yaşadığımız tüm olaylarla bağdaştırıp farkındalığımın içinde gün geçtikçe adeta kavrulup yanıyorum.

Bazen kaşlarımı yolarken hissettiğim acı ne ki diyorum sinsi bir virüsün pençesini sırtımızda hissettikçe. Duyduğumuz o ürpertiyle her an tetikte yaşamanın asabiyetimizi bozması o kadar zor bir durum ki.

Eğer sağ kalabirsem tarihe şahitlik ettiğimin farkındalığına sahip bir kişi olarak gelecek nesillere yaşadıklarımızı aktarma şansına ereceğim. Eğer mektuplarım bir gün eline geçerse bana döneceğinden öyle eminim ki tıpkı kazılarda bulunan cımbız gibi. Esen kal Matmazel…

H. Çiğdem Deniz

( Matmazel Cımbız başlıklı yazı çitlembik tarafından 12.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.