.

.

.


Yazdım

Beddua ettim

Dualadım

Buğz ettim

Ancak hala İsrail saldırıyor!

Hala Filistinli bebekler, kadınlar ve masumlar ölüyor.

Demek ki çözüm bu değil

Demek ki vicdanımda rahat ettikçe bu şekilde, İsrail’in şımarıklığı ve zalimliğine çare olmayacak… Nasıl bir bayram kutlaması yaşanmalı artık tahmin bile edemiyorum.


İspanya’da işkence görüyor diye Yahudileri Osmanlının koruma altına aldığı ve Müslüman himayesiyle nefes almışken, tıpkı Osmanlıdan yardım isteyip, kapitülasyon (Osmanlı Devleti kapitülasyonları uluslararası ilişkilerde önemli bir araç olarak kullanmıştır. Güçlü olduğu dönemlerde değişik ülkelere tek taraflı olarak bağışlanan bu ticari ayrıcalıklar mali ve iktisadi sebeplerin yanında siyasal yönü de ağır basan dostluklar kazanılmasında etkili olmuştur. Ancak diğer taraftan kapitülasyonlar, doğu ticaret yollarının yön değiştirmesi ve Avrupalıların verilen imtiyazlarla pazar hakimiyetlerini artırmaları sonucu Osmanlı Devleti’nin çöküşünü hazırlayan temel etmenlerden biri olmuştur. Fransa’ya verilen kapitülasyonlar ön plana çıkmakla birlikte İngilizlerle yapılan ticaret anlaşması da bu alanda oldukça önemlidir.) ile sonradan bunu lehine çıkara dönüştüren Fransa gibi Müslümana düşmanlıkta en öndeler.  Hani Kur’anda Mâide Suresi - 51 . Ayette dediği gibi "Ey inananlar! Yahudi ve hristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostlarıdırlar. Sizden kim onları dost edinirse, kuşkusuz o da onlardandır. Şüphesiz Allah, zalimler topluluğunu doğruya iletmez.” ne kadar gerçek görünüyor. 


Demek ki, bir Müslüman Kur’ana göre yaşamalı ve dost edinmeli… Dostunu ona göre seçmeli… Ne rızık korkusu, ne mal hırsı, ne de çıkar savaşı yahut sonu ölüm olan savaşlar, bizi korkutmamalı ve dostumuzun kim olduğundan emin olmalıyız, sonuçta kardeşliği de tesis etmeliyiz… Ne kadar ısrar etsekte sonunda öleceğiz, bu kaçınılmaz. Öyleyse, inandığımız gibi yaşamalıyız. Bu bizim için en doğru yol.


Her haber kanalı Filistinlinin yaşadıklarını anlatmaktan, reyting yarışındalar, bol para kazanıyorlar. Bu arada Filistinliler de ölüyor. Onların boş konuşmalarını izlemekle vicdanınız rahatlamasın. Gerçek senaryo, Mescid-i Aksa’da oynanıyor… Seyrettiğiniz Kuruluş Osman dizisi yahut Uyanış Büyük Selçuklu dizisi Yahut Teşkilat dizisi değil bu… Sizin yerinize bir başkası buna müdahale edipte, sonu zaferle sonuçlanmıyor. 


Bizim asla dostumuz olmayan Yahudi ve hristiyanlardan medet ummak bir çözüm değil, onlar onların dostu sonuçta… Gaflet uykusundan uyan artık ey Müslüman.


Saffet Kuramaz 

( Mescid-i Aksa’daki Görüntülere Bakıp Gaflet Uykusundan Uyan Artık Müslüman başlıklı yazı safdeha tarafından 13.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.