17 Mayıs 2021
Pazartesi

Matmazel Cımbız

Sana ulaşacağını umarak yazdığım bu üçüncü mektubum. Umudumu taze tutmaya inatla devam ediyorum. Belirli saatlerde alışveriş yapmayı bahane edip en yakın postaneye gidiyorum ya da eşim yardımcı oluyor bu konuda. Bildiğin gibi pandemiden ötürü dışarı çıkarken maskemizi takmamız gerekiyor. Ve bundan dolayı da ağzımızdaki maskelerle nefes almakta ve en yakınlarımızı bile tanımakta zorluk çekiyoruz.

Eşim Engin'i oldukça yakından tanırsın, sana anlatmama gerek yok. Lâkin her evli çift gibi bizim de tadı tuzu dediğimiz cinsten kavgalarımız oluyor ya da sessizce geçiştiriyoruz konuları. Sana yazdığım mektubu göz atması için ona uzatıyorum. Neden dersen, yaş aldıkça gözlerim o keskin görüşünü kaybetti, amacım hatalarım varsa düzeltmesi.

“Şiiri bıraktın herhalde, şimdi sıra mektuba mı geldi?” demez mi? “Dilini eşek arısı soksun.” dedim içimden, benimle alıp veremediği de ne bilmiyorum ki. Yakın zamanda okuduğum kitabın yazarı Virginia Woolf ne güzel de anlatmış tarih tarih kadın yazarların yaşadığı zorlukları. Kitabın adı da ’Kendine Ait Bir Oda". Benim de edebiyata karşı olan ilgim çevremde pek de kabul görmüyor. Annemin sıkça söylediği de “Yemeği hazırlarken bile kaç tane şey düşünüyorsun salçasıydı, tuzuydu, soğanıydı, işin başından aşkın…”. Bir şeyler okuyup kendimce yazmak neden rahatsız ediyor olabilir ki?

Mavi Çoraplar adındaki feminist topluluğun içinde var olan bu kadınların o yıllardaki çabasını iki binli yıllarda hâlâ yaşıyor olmak ne üzücü. Tabii ki onların bir odaları dahi yoktu, benim var, bir de fakir olmasaydım iyiydi. 

Matmazel Cımbız, keşke senin gibi beni anlayanların sayısı artsa.

Sana ihtiyacı olan arkadaşın,

H. Çiğdem Deniz

( Matmazel Cımbız başlıklı yazı çitlembik tarafından 17.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.