Bilinen en büyük video paylaşım platformunda dün gece yeni bir analiz videosu yayınlayan ünlü bir stratejistin son analizleri üzerine yazılmıştır. 'Devlette Yönetim Değişikliği' diye aratırsanız ilgili analiz videosuna ulaşabilirsiniz. Çok faydalabileceğimiz analizler içermektedir.

Hocam Selamun Aleyküm. Son videonuzda yorum istemişsiniz. Ben de acizane bir yorum yapacağım kabul ederseniz. Sayın Hocam öncelikle videonuzda bahsettiğiniz liyakat ve hakkaniyet meselelerinde görülen yozlaşma maalesef Rasulullah S.a.v Efendimiz'in vefatından hemen sonra başlayarak bütün İslam tarihi boyunca devletlerimizin damarlarında yaşamını sürdürmüştür. Bu durumun sebeplerini sıralarsak; şeytanın ve şeytani aklın Müslümanlarla daha çok uğraşması öncelikli gelir diyebilirim. Çünkü bizim devletlerimizi hep kahraman ve yiğitler kurmuş, güçlendirmiş ama çöküşlerine de içimizdeki hain ve işbirlikçiler sebep olmuştur. Bu hain ve işbirlikçilerin tek bir gayeleri olmuştu, o da nefslerini tatmin etmek. Kısaca güç ve para hırsı. Videonuzda İbni Haldun'un devletlerin yıkılmasına sebep olarak sıraladığı 10 maddeyi ve Hz. Ali R.anh'ın bir devlet adamında olması gereken vasıfları açıkladığı Emirnameyi okudunuz. Böylece hükümet edenlere serzeniş ve nasihatlerde bulundunuz. Haklıydınız da. Ben sizden şunu da okumanızı ve üzerinde konuşmanızı beklerdim; Rasulullah S.a.v Efendimiz buyuruyor ki; Nasıl yaşarsanız, öyle idare edilirsiniz.
Eğer ki bir millet onurunu hiçe sayacak davranışlarda bulunuyorsa başında yönetici olarak onurlu insanların bulunmasını nasıl bekleyebilir? Düşünün, ortaçağda, 13. yy'da Moğolların Ortadoğu ve Anadolu başta olmak üzere tüm İslam coğrafyasını yakıp talan etmesinin önünü açan ve kolaylaştıran sebep Müslümanlardaki yozlaşma değil miydi? Peki tüm bu yozlaşmalara ve yıkıma rağmen Türk İslam medeniyeti sadece bir asır içinde dünya zirvesine yeniden çıkmadı mı? Osmanlı'yı yıkan yine içimizdeki ihanet ve yozlaşma değil miydi? Bunların tek müsebbibi devleti idare edenler midir? Bizim de kendi namımıza çıkarmamız gereken dersler yok mudur?

Etrafınızdaki insanlar içinde devlet dairelerindeki tanıdıkları vesilesiyle her işini halletmeye çalışanları da görmüyor musunuz? Ben bile o kadar çok şahidi oluyorum ki böyle durumların. En basitinden geçen hafta eşimle özel bir hastaneye gittim. Randevulu hasta olarak gittiğimiz halde sıra numarası dahi almadan muayene olacağımız doktorun sekreterini tanıyan bir adam geldi ve araya girmek istedi. Girdi de. Onca kişinin hakkına tecavüz etti. En basit bir olay. Evet gayet samimi bir şekilde hükümet eden insanlara nasihatlerde bulunuyorsunuz. Ama videonuzu izleyenlere de nasihat etmeniz gereken çarpıklıklar yok mu? Esnaf kan ağlıyor diyorsunuz, haklısınız elbette. Hepsini dahil edemem ama bu esnaflardan kaçı çalışanının hakkını yemeden iş yapıyor? Kaçı vergide usullere uygun hareket ediyor. Çalışanına 5 bin lira maaş verip de sigorta primini asgari ücret üzerinden yatıran da aynı esnaf değil mi? Sırf daha az vergi ödemek için gelir kalemlerini düşük gösteren, büyük matraha geçmemek için muhasebecisine kırk takla attıran yine aynı esnaf değil mi? Ya da kırmızı ışıkta geçmek yasak olmasına rağmen kırmızı ışıkta geçen ve peşine ceza gelince de sinirlenip devletinin kurumlarına söven yine bu milletin insanları değil mi?

Ayrıca Sizden şunu da bekliyorum. Türk devletinin aklını şu an askeri stratejileri üzerinden de okuyun ve bizleri bilgilendirin. Ordumuzun silahlanma stratejisine ne kadar hakimsiniz? Mesela 2030'lu yıllarda devletimizin ordu envanterine dahil edeceği silahlar bize neyi işaret ediyor? Şu an sahip olduğumuz donanmanın iki katı deplasmana sahip, en az iki katı menzile sahip bir donanmaya sahip olacağız, bu ne demektir? Kısa sürede büyük güç aktarımı yapacağımız gemilerin sahaya birer birer sürülüyor olması neyi ifade ediyor? Hava kuvvetlerimizin yıllar içinde katlanarak artacak vurucu gücü neyi ifade ediyor? Karada operasyonel anlamda neredeyse tamamen profesyonel bir ordunun oluşması ve bu ordunun ulaştığı vuruş menzilleri neyi ifade ediyor? Bunların hepsini Orta Asya, Kafkaslar, Balkanlar, Kuzey Afrika, Afrika Boynuzu ve Basra Körfezinde konumlanmaya başlamamızla nasıl bağdaştırabiliriz? Türkiye neden 3 büyük sondaj ve 3 sismik araştırma gemisine sahip bir filo kurmuştur? Hatta dördüncü sondaj gemisini neden almıştır?

Eminim niyetiniz bu değil ama bizleri ümitsizliğe ve karamsarlığa ittiğiniz kadar tarihimizin en kırılgan dönemlerinde dahi ayakta kalmayı başarmış ve tarihe yeniden yön verebilmiş Devlet aklımızın bize kazandıracakları hususunda millet olarak üzerimize düşenler nelerdir? Bunlardan da bahsedin videolarınızda Hocam. Mesele arka planda cereyan eden hadiseleri görmekten ve bunları aktarmaktan ibaret olmamalı!
Ufkumuzu açın.

Teşekkür ediyorum. Saygılarımla Hocam.
( Ufkumuzu Açın başlıklı yazı Mahmut Uzun tarafından 22.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.