Şimdilerde pek revaçta hoş geldin bakalım faizi... Evet evet yanlış duymadınız hoş geldin faizi var. Daha neler neler göreceğiz bakalım. Hoş geldin buyur otur faizi, bir acı kahvemizi de için bari faizi... Çeşit çeşit faiz var bankacılık sistemimizde, yersen tulumba yemezsen revani...


Siz siz olun bir şeyler alıp satarken kredi işine bulaşmamaya çalışın. Kredi demek borç demek, ne demiş atalar ''Borç yiyen kesesinden yer.'' her ne kadar bazıları da ''Borç yiğidin kamçısıdır.'' derse de, o kamçılar hızlı hızlı indi mi bir yerlerimize acıtıyor gerçekten...


Bakalım bu bankacılar faizleri daha ne kadar çeşitlendirecekler, bekleyip göreceğiz. Nasılsın iyi misin faizi... Geçiyordunuz uğradınız faizi... Bankamız harika faiz verir faizi... En güzel en ekonomik faiz biz de faizi... Ödeyemezseniz ananızı ağlatırız faizi... Evinizi ipotek yapıp elinizden alırsak bozulmak yok, faizi... Almazsanız küseriz bak faizi...


Şu an da dünyada ki en yüksek faizi ödeyen ülkeler arasında bizim ülkemizde var. Bu faizler ile yatırım yapmanın imkanları çok da fazla değil. Bir milyon lirası olan adam bir ev alsa üç bin liraya bilemedin üç bin beş yüze kiraya verir. Oysa ki parayı bankaya yatırsa en kötü on bin, on beş bin aylık getirisi var böyle bir paranın. Niye ev alsın ki ya da yatırım yapsın ki insanlar? Yatır bankaya parayı sonra yan gel yat. Yata yata karpuz büyür de, ekonomi için aynı şeyi söylemek zor...


En güzeli dolar molar basmak aslında ama ona da Amerikalı dostlarımız izin verirler mi vermezler mi bilemiyorum? Bir gitsek Sam Amca'nın evlatlarına, siz de dolar basmaktan çok yoruldunuz biz de size yardım olsun diye dolar basalım, desek. Dolar da sekiz liradan seksen kuruşa düşse... Ne güzel olurdu be! Hem de ne güzel...

( Oooo Hoş Geldin Bakalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.