Evet, böyle bir kraker reklamı var televizyonlarda... ''Kendi canavarımızı kendimiz yaratacakmışız.'' aman başkası canavar yaratmasın. Bu kraker yabancı bir marka, bir hayvancık da bu markanın amblemi... Canavar ve çocuk kelimeleri hiç bir zaman asla yan yana gelmemesi gereken iki kelime.


Anaların babalarında, çocuklarında bilinçaltına canavar kelimesi sürekli pompalanıyor. Slogana bak, insanın aklı almıyor ''Kendi Canavarınızı Kendiniz Yaratın.'' bunun bir çizgi karakterle yapılması veya başka bir şekilde yapılması önemli değil. Küçük beyinlere canavarlık masum bir görünüşte pompalanıyor durmadan.


İleride büyünce Trafik Canavarı da olsun, İnsan Canavarı da olsunlar, Tabiatı katletsinler Doğa Canavarı da olsunlar, Hayvanlara kötü davransınlar Hayvan Canavarı da olsunlar... Ağaçları yaksınlar Orman Canavarı da olsunlar... Bunu mu istiyorsunuz, küçücük çocukların kafasına kafasına canavar olgusunu aşılamaya çalışarak.


Bazen çok hareketli Hiperaktif çocuklara canavar yakıştırması yapılır ki aslında bu da çok yanlıştır. O yaşta ki çocuk her ne kadar canavar kelimesinin gerçek anlamını bilmese de, ileriki yaşlarda bunu öğrendiğinde şoka bile girebilir... Çocuk yetiştirmek sorumluluk isteyen gayet ciddi bir iştir. ''Saldım Çayıra Mevlam Kayıra.'' düşüncesinde olmamalıdır hiç bir ana baba...


Siz, siz olun çocuklarınıza ilgi gösterin, sevgi ve saygı ile yetiştirmeye bakın yavrucakları kim ne derse desin. Ülkelerine, içinden çıktıkları toplumlara hainlik etmesinler yeter. Büyünce bazı piçler gibi orman yakacaksalar, askere polise silah sıkacaksalar, oturduğu makamlarda rüşvet yiyecekseler, vatanı satmaya kalkacaksalar, lazım değil o evlatlar bizlere...


Canavar yaratmak, çok yanlış bir tanımlama. Sarılın çocuklarınıza, oynayın zaman zaman onlarla, sevgi dolu insanlar çıksın ortaya. Ne toplum zarar görsün, ne de diğer canlılar yavrularımızdan. Bu da bir vatan sevgisi, vatan görevidir en asilinden hem de...

( Kendi Canavarınızı Kendiniz Yaratın başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.05.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.