HACI  BEYRAM’I  VELİDEN  NASİHATLAR

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 9 Haziran 2021

………………………………………..

·        Daha  önceki yazılarımda Hacı Bayram’ı Velinin hayatından, ve hayatında sosyal ve kültürel rolünden söz etmiştim. Bu günkü sohbet köşemde de, Hacı Bayram’ı  Velinin nasihatlarını sırasıyla anlatmaya çalıştım. Bu güzel nasihatları beraber okuyalım, gençlerimize de okutalım diyorum.

·       

·        1)Hiddet ve kin, hakîkatleri gören gözleri kör eder.

·        2)Öfke, iyi düşünmeyi daraltır, yanıltır.

·         

·        3)Hiçbir günâhı küçümsemeyin, çok çalışın.

·        4)Boş gezenler, zengin bile olsa, arkadaşları şeytan, kalbleri şeytanın konağı olur.

·         

·        5)İnsanların fitnesinden kurtulmak istiyorsanız, çarşı ve pazarlarda sık sık bulunmayınız.

·         

·        6)Dünyâ gamından, nefsin sıkıştırmasından hafifleyip kurtulmak istiyorsanız, kabristanları sık sık ziyâret ediniz.

·         

·        7)Ayıp ve kusurlarını gördüğünüz arkadaşlarınızın, komşularınızın, sırlarını ifşâ etmeyiniz; çünkü gördüğünüz bu sırlar, size emânettir. Emânete hiyânet ise, çirkin bir harekettir. Emaneti koruyunuz.

·        8) Hacı Bayram’ı Velinin aşağıya nasihat türü bir şiirini alıyoruz. Okumanızda yarar gördüğüm için alıyorum. Berabir okuyalım.

Hacı Bayram-ı Veli'den Bir Şiir örneği

Bilmek istersen seni,
Cân içinde ara cânı.
Geç cânından bul ânı,
Sen seni bil, sen seni.

Kim bildi ef'âlini,
Ol bildi sıfâtını,
Anda gördü zâtını,
Sen seni bil, sen seni.

Görünen sıfâtındır,
O'nu gören zâtındır,
Gayri ne hâcetindir,
Sen seni bil, sen seni.

Kim ki hayrete vardı,
Nûra müstagrak oldu,
Tevhîd-i zâtı buldu,
Sen seni bil, sen seni.

Bayram özünü bildi,
Bileni anda buldu,
Bulan ol kendi oldu,
Sen seni bil, sen seni.

Hacı Bayram’ı Veli

 

 

 

( Hacı Bayramı Veliden Nasihatlar başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 8.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.