Şu meşhur Patagonya, gerçekten böyle bir yer var mı, yoksa bir şehir efsanesi mi, işte bunu iyi araştırmam, iyi didiklemem lazım...''Patagonya, Şili ve Arjantin'in güneyindeki bölgedir. ... Arjantin'deki Rio Colorado ile Şili'deki Bio Bio nehirlerinin güneyi ile Magellan Boğazının kuzeyi arasında.'' Ansiklopedik bilgimiz böyle...


Ansiklopedik Bilgi Patagonya'nın bir devlet olmadığını söylüyor. Kısaca coğrafi bir bölge. O zaman ne diye askerde bazı komutanlarımız erat bir kaç hata yaptığı zaman ''Hoop kendinize gelin bakalım burası Patagonya Ordusu mu?'' diye bir cümle kuruyorlar? Patagonya bir devlet olmadığına göre, ordusu da yok demektir. Yoksa, yoksa durun kod adı Patagonya Ordusu olan gizli yasadışı bir örgüt mü var? Benim aklıma da bu geliyor...


Patagonya diye bir ülke yok, ama Patagonya Çölü diye de bir yer varmış. Onunda açıklaması söyle ''Patagonya Çölü veya Patagonya Bozkırı, Arjantin'in en büyük çölüdür ve alanına göre dünyanın 7. en büyük çölüdür. 673.000 kilometre kare alanı işgal eder.'' Çöl canım işte şu zaman zaman hani birileri görüyordu ya Leyla mı, Süheyla mıydı, yok yok Serap, Serap görülen yer...


Memur çalışmadı mı, hemen yapıştır eleştiriyi... Hooop kardeşim Patagonya'nın memuru musunuz siz? Ya da öğrencilere, saydırın, durun. Ufaklıklar, siz yoksa Patagonya Okullarında okuduğunuzu mu sanıyorsunuz?


Ülke değil ama bölge olduğu için yine de bir başkenti varmış Patagonya'nın. Durun canım acele etmeyin hemen söyleyeceğim. ''Arjantin gezisine, San Carlos de Bariloche kentinden başlamanızı öneririm. Burası Patagonya Bölgesi'nin başkenti.''


Çok az insanın yaşadığı bir yer. Kilometre kareye 2 kişi düşüyor. Arjantin'in neredeyse üçte birini kaplıyor... Buradan Patagonyaya kafasını takmış insanlara sesleniyorum. Kafayı takmayın Patagonyaya ve Patagonyalılara... Onlarda yaşasın gitsin Patagonya'da... Ha bir de tüyo vereyim turistik ve çok güzel görülecek yerleri varmış. Adamlar bizi mahkemeye verseler ''Ulan amma bizim ile uğraştınız nedir sizden çektiğimiz.'' diye haklılar billahi...

( Bu Patagonyanın Patagonyalaıların Bizden Çektiği Nedir başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 13.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.