En iyi şoför kimdir, yâda nasıl olmalıdır? Ben böyle bir soru sorunca sizin aklınıza ne geliyor? Dilerseniz şöyle bir düşünün hafızanızda neler var? Bu soruya nasıl bir cevap buldunuz?

 

Hadi sizi daha fazla sıkmadan konumuza giriş yapalım. Yaşadığım bir olaydan bahsedeceğim. Haziranın on beşinde hastaneye gidip dönüyordum. Hava yağmurlu ve yollara baya su birikmişti. İki yerleşim yeri arasında gitmem gereken hızda gitmekteydim. Bir hafriyat kamyonu olsa gerek arkamdan öyle bir geliyor etrafa sıçrattığı suyu görünce ürktüm. Uzaktan bana yetişesiye diğer yerleşim yerine girdik. Bir kasabanın içinden geçerken ben yavaşladım. O hâlâ beni geçme eğilimindeydi. Bu arada önümde giden araba sağa sapacak olunca iyice yavaşladık. Tekrar hareket ettiğimizde arkamdan sıkıştırdığını gördüm. Yerleşim yeri içinde gitmem gereken hızlara ulaştığımda bu sefer karşımdan gelen hafriyat kamyonunun gelişi beni ürküttü. O kadar hızlı geliyordu ki yolda biriken su sıçrayışından yolu görmemi engelleyeceğini fark edip firene basıp duracak kadar yavaşladım. Düşündüğüm gibide oldu. Yerde ne kadar su varsa benim arabanın üzerine basınçlı gibi boşaldı. Silecekler silene kadar bir miktar zaman yol ve görülecek bir şey kalmadı. Eğer ben firene basıp durma noktasına gelmesem kaza yapacaktım. Tabi o arada ben firene basıp yavaşlarken arkamdan gelen kamyonun beni ezme ihtimali düşünmeden edemedim. 

 

Büyük araçların su sıçrattığı olayı ile karşılaşırdım ama bu sefer tüm kaza senaryolarının filmini o zaman zarfında adeta yaşadım. Sizlerde böyle durumlar ile karşılaşıyor musunuz?

 

Yağmurlu havalarda otomobilden yüksek olan her araç büyüklükleri ve hızları oranınca risk oluşturuyorlar. Kendinden küçük araçların yanından geçerken su sıçratacak kadar hızlı gidenlere çok ağır cezai müeyyide olmalı.

 

En iyi şoför kendi kaza yapmayacak kadar dikkatli olan mı dediniz?  Yetmez; en iyi şoför karşısındakinin kaza yapmasına sebep olacak hareketten de kaçınandır.

( Su Sıçratmak Kaza Sebebidir başlıklı yazı mehmetgarip tarafından 17.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.