Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 20.06.2021
Okunma Sayısı : 1227
Yorum Sayısı : 5
Günün Yazısı

Bu Yazı 21.06.2021 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Insan buna ilaveten canlilar arasinda yasadigi hayati, olaylari, olgulari, kendine görülür yakin olanlari ve görünmeyen uzakliklari anlama, kesfetme, duyumsama, baska bir evreye tasima veya tasinma gibi meraki ilgisi merami vardir. Duydugu en yakinlari hic duyup bilmedigi uzakliklarla eslestirip dengede tutmanin tükenmeyen enerjisi yahut itici gücü, kendisiyle sinirli olanla siniri sonu olmayan evrensel derinligin merakina düsüp kesif yolu ve yörüngesine ilerleyip giden kücük adimlari, onun ilkel ve ic güdüsel sürünerek emekledigi kundaktan baslayarak, sonu nerde bitecegini kendinin bile bilmedigi fakat kendinden öteye her kimildayan milimlik mesafeden sonra geri dönüssüz ucsuz bucaksizligin ardini kovalayip pesinden sürüklendigi serüvene dönüsür.

 

Ki, bu onun yaptigi, yapildigi ve yapilandigi yasamsal ögenin ana merkezi ve kendi teminatini saglayan hayat kaynagidir. Düsüncelerini eylemlere vardirdigi kadar inanilir ve gercekligi vardir cünkü insanin. Yani istegi arzusu hayali kadar kendinden öteye adim atip, cabasi zahmeti gayreti emegi kadar katilimi yahut katkisi varsa kedine akil fikir duygu düs söz sanat ve dünya genisletebilir. Bunlari gösterdigi kadar da, yani dokunup uyandirdigi fiil gayret sorumluluk ve merak kadar da özgür ve özgüven sahibi olur. En sonuncusuysa yasamaya dair hak cesaret hüner yol yordam marifet gelistirip yeni ufuklara davetiye cikarir. En nihaytindeyse icinde dönüp dolastigi her bilinmezi hale dile  yola koyarak  anlayip kavrayip idrak ve cikarimlarda bulunur. Bu yüzden özgür katilimciligi, özgün cabasi, bizzat yasayarak irdeleyen  sorgulayan deneyimler ve birikimler sonucu özgüvenligin akil fikir vicdan sorumluluk ve cesarete eristigi,  KELIMELERLE konusup danisan tüm BILINMEZLER SIRRINI algilayip cözmedeki gerek bireysel gerekse toplumsal iletisimin en vazgecilmezidir DIíL ANA EKSENLi kültürel zenginlik. Bireysel tanimlama ve toplumsal hafiza denen yer, insan denen varligi sadece dogdugu besiklerde ve sonsuz sinirsizlik sokaklarinda tanimsiz kavramsiz birakmayarak bütün bir YASAM KAVGASI sanatini her detayda halledip gördügü deneyimli kazanimli hüner ve zenginlik sahibi oldugu hassas incelik  tam da burasidir : Kendini ifade edebilme özgüveni, özgünlügü ve özgürlügü.


En iyisi henüz hic bulunup kesfedilmedi zaten. Iyinin en iyisi hele hic. Bu bakimdan sözü müzik sinema tiyatro resim mimari yani kisacasi tüm GÜZEL SANATLAR topluluguyla beraber ve solo, Edebiyat siir veya makaleye bir iki cümlede özetleyecek olursam, hep birbirinden alinti.calinti yahut imrendigine özentili, hicbir hayat ve yasamsal katilimciligi ve dayanagi olmayan, ortaya koydugusoyut silik kahirli küflü topraksiz insansiz toplumsuz tabansiz mekansiz havailikten ibaret süslü püsküllü  ivir zivirlara kendini sen bana ben sana ikramli POHPOHLANMA rafina koymaktan yolu akli fikri yordami ugrayip gecen sey degildir, insan dili ve gönlünden tüm gercekligiyle kopup gelerek  tasiyici kavramliligi ve cikarimi yüklenen öz , esas, ilgi ve icerik. Cünkü her böyle olunca en kücük sorgulama veya elestiri tahammülünde bulunamaz ordaki süs ve pohpohlanarak kendine begeildikce deger bicen bagimliligi vitrin. Kilifi kalbina göre kisiyi adamdan saymak gibidir, sekilsel yahut bicimsel imge veya imalara bakarak sanat müzik edebiyata önem deger payesi kuyumculayan sekilsellik müptelasi sarraflik. Oysa dilinde gönlünde merakinda ve meraminda sorgulayip söyleyecek özü, ilgisi, itibari, yükü, harci, haddi, tasasi, sevinci,  SÖZÜ, icerigi ve CIKARIMI olandir maksada dair yazi müzik sanat edebiyat ve siir.

 

Yazmakla konusu hic bitmeyecek; ve yazdikca daldigi derinlikte hece söküp harf ve satir dizecek olan bu konuyu her siir saygin, degerli, kiymetli, kutsal ve vazgecilmezdir , ancak, özgür irade, özgün ifade, özgüvenli ve katilimci caba emek cesaret  deneyim kaynak ve birikimlerle anlam karsiligini ve akil fikir  cikarim zenginligini yoran sözden kalemden dengini buldugu sürece diye sonuclandirirken, EDEBIYAT EVI`ne geleli henüz yeniyim ve yazmaktan cok yazilip paylasilanlari okumayi cok daha fazla sevgiyle ilgiyle alakali oldugum sebebiyle, tüm ön yargilardan ve üzücü yorucu saplantilardan uzak cagiran EDEBIYAT`sa evim hanem gibidir. Tanimaya calisztikca siradanligin laf olsunlari pohpohlamasindan öte – cünkü gecekligi ve samimiyeti  olmayan bu yaklasim hem kisinin kendini hem de övülerek dipsiz temelsiz tavan yaptirilan kisiyi kurak kisir kandirilmis ve gelisime kapali kabiz birakir-  umar ve dilerim ki kimi okuduklarima dair yorumlarim alinganlik , darginlik , kizginlik, küslük afra tafrasinda bulunmaz cünkü, yorum yapmaya deger bildigim inandigim sebebiyledir serdigi gönül sofrasina katilip katki sundugumun maksat sebebi. Nice saygideger paylasimlara ve emegi gecen EDEBIYAT Evi yapip yönetenlerine sonsuz sevg ve selamlarimla.

 

Seyfi Karaca…….Haziran / 21

( Güzel Sanatlar Topluluguna Ve Edebıyata başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 20.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.