Aşk, dağınık binlerce duyguyu, bir merkezde toplayan kudrettir.
Aşk, rüyadan uyanıp hakikati, hakiki bir biçimde görebilmektir.
Aşk, derin düşüncelerin ve uzak ufukların, kapılarını arayıp bulabilmektir
Ve aşk, tefekkür, sadakat, samimiyet ve vefa kapısının altın anahtarının adıdır

Aşk, gözleri her daim ıslak ve nemli tutabilmektir.
Aşk, seccadeyi bulutlara serip,namazı göklerde kılmanın mahirliğidir.
Aşk, her ihtiyaç duyulduğunda, gök kapılarının tokmağını vurabilmektir.
Ve aşk, nefsin şeytanı heves ve arzularının önüne geçebilmenin adıdır.

Aşk, namazı huşu tepesinin zirvesinde, eda edebilmektir.
Aşk, Rahman'a teslim olmanın, en büyük tesellisine kavuşmaktır.
Aşk, yaradılan her nesneye, rahmet penceresinden, aşk ve şevkle bakmaktır.
Ve aşk, görenlere, Rahman'ı hatırlatan insan olabilmenin en ali adıdır.

Aşk affedici bağışlayıcı olmanın adı ve her daim hüsnü zannı yapmaktır.
Aşk, kin ve adavetin kirli olduğunu bilmenin, bilincinde olmaktır.
Aşk, gerçekten gönülden ve karşılıksız sevebilmektir.
Ve aşk, perdeye bakıp ardındakini, en ince noktasına kadar, görebilmenin adıdır.

Aşk, ıssız ve kurak çölü, cennet bahçesi gibi görebilmektir.
Aşk, uzun geceleri, uzun secdelerle seccadesini, göz yaşlarıyla süslemektir.
Aşk, secdenin Rahman’a en yakın olduğunu anı unutmamaktır.
Ve aşk, dünyanın bir hiç olduğunu, işin kolayına kaçmadan bilmenin adıdır.

Aşk, su gibi, hava gibi, helal aş ve ekmek gibi, olmazsa olmazlardandır.
Aşk, kişiyi, nefsin ve heves ve arzularının zehirli oklarından, koruyan çelikten zırhtır.
Aşk, hak için, yayından fırlayan, ve tam hedefinden vuran, oktur.
Ve aşk, aşk meydanında, canını canan için gözünü kırpmadan, feda edebilmenin adıdır.

Aşk, yaradılan her nesneye, bakıp onda yüceler yücesinin yüceliğini, görebilmektir.
Aşk, kor ateşlerde, cayır cayır yanarken, acıyı duymamaktır.
Aşk, küllenip külünden, yeni baştan doğabilmektir.
Ve aşk, yandıkça dirilmenin, dirildikçe yücelmenin adıdır.

Aşk, sevmeyi bilen gönüllere yerleşip, en muhkem gönül köprülerini, kurmaktır.
Aşk, birbirinden manidar rahmani rüyaları, görmektir.
Aşk, insana cennet muştusu veren, firakları bitiren vuslattır
ve aşk, Kerem ile Aslı'yı, Ferhat ile Şirin'i, Leyla ile Mecnun'u, Tahir ile Zühre'yi, kılavuz etmenin adıdır.

Aşk, sevda sürmeli gözlerle, hak ile batılı, güzel ile çirkini, birbirinden ayırmaktır.
Aşk, canı gönülden, yerin göğün sahibi olan Allah'a cc, yaşlı didelerle şükretmektir.
Aşk, asırlık çınar ağacının altında serinlerken, en sevgiliye olan sevgiyi, gönül gergefine nakşetmektir.
ve aşk, yanında yaşlanmış anne ve babaya bir kez bile offff dememenin adıdır.

Aşk, buldukça birbirinden güzel nimetleri, şımarmamak ve ihlasla şükretmektir,
Aşk, her şeye kadir Olan, din gününün sahibinin ipine, sımsıkı sarılmaktır.
Aşk,  sadece ve sadece rıza-i Lillah için dostlarına gidip gelmektir.
ve aşk, buz gibi şarıl şarıl akan sevda pınarından aşkın testisini doldurmanın adıdır.
21/Haziran/2021
Not Bu şiiri sevgili saygı değer çok kıymetli Abdulkadir Arslanoglu kardeşimin Yazar İbrahim Evirgen beyin DİYARBEKİR DE  İZ  BIRAKANLAR 3 adlı kitabındaki AŞK NEDİR başlıklı makalesinden esinlenerek yazdım.
Bu şiirin yüzde doksanı sevgili Abdulkadir Arslanoglu bey kardeşime aittir. 

( Aşk 3 başlıklı yazı sadeceo tarafından 21.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.