I have a dream (Bir hayalim var)Martin Luther King..Konuşanı devleştiren, hem edebi hem felsefi bir o kadar etkileyici konuşma metni.. Sahibi öyle yüceltti ki ABD onun adına bir gün resmi tatil ilan edildi.. 
Nem de dün Kanal İstanbul (neden İstanbul Kanalı değil anlamadım) Süveyş Kanalı Panama Kanalı ama İstanbul olunca Kanal İstanbul.. İlham versin diye bende bir hayal kurdum. Yemek isteyene bol porsiyon olsun. Hayali benden yemesi bedava... 
Martin Luther King, Amerikan özgürlük hareketi ile siyahi Amerikalılara gerçek anlam da vatandaş olma ve insanca şartlar sağlanmasına öncülük etmiş  ve 200 bin kişinin önünde gerçekleşen herkesin eşit doğduğuna dayalı   konuşması en iyi konuşma metni, olarak seçilmiş ve bugün hala sıkıntılı anlarda bile  etkisini sürdüren bir siyasal çalışmadır.. .
ABD nin ırkçı uygulamaları, Floyd'un  "Nefes Alamıyorum" gibi  ayrılıkçı Amerikalılar tarafından zemin bulan polis şiddeti ve bilinçli kusura dayalı şiddet nedenli "öldürme eylemleri" hapis cezası ile Hukuk düzenin de  karşılık bulsa da ABD de siyahlara karşı  polis şiddeti  M. Luther King'in "İ have a dream" nidasını hiç bir zaman kısamadılar..  
Ama siyah olmanın artısı bir arada hareket edebilme kabiliyetidir.. Bir arada olma, bir hareket etme özelliği kölelikten kalma eş güdümlü hareket etmenin genetik devamlılığı olarak ABD şiddetine karşı bir arada olma duygusu haline dönüşmüştür.. Kendini bir araya gelme, resmi araçları yakma , avm lere saldırı ve yağma ile intikam şeklinde davranış gösterisine dönüşmektedir.. 
ABD nin Afrika kökenli vatandaşlarını, harekete geçiren ve ikinci sınıf canlı olmaktan insansı saymaya,boş olsa da toplu taşıma da arkaya geçmek, aşağılanmasından kurtulmuş oldular.. Abd derin devleti, dikkat edinn tüm Hoolywood yapımlarında yönetici olan zencidir alt birim de çalışan beyazdır..40  yaşımdaki genç Amerikalı, Barack Obama nın ilk Amerikan siyah i başkan seçilmesi bile böyle  bir formalitenin gereğidir.. Guantanoma cezaevi Barack. Zamanı en şiddetli uygulama merkezi olmuştur. Ortadoğudski mezar sayısı onun zamanında daha çok artmıştır.. Polis. Şiddeti onun zamanın da da devam etmiştir.. Hem genç hem zenci olması yaslı ve seçkin beyaz Amerikalılara nispet değil onların Oluru ile olmuştur.. 
Eğer zenciysen ve sadece basarulı bir sporcuysan üniversite okuma hakkı elde edersin yoksa yıllık 40..000 dolar dan aşağı olmayan üniversite parasını karşılayacak asgari  saat ücreti 7.25 dolar olan bir zenci nin yıllık geliri 20.000 dolarsa okumanın sadece ona  hayali düşer..ABD durum bu.. Hayal kurarsın ve kitleler harekete geçer ve hak elde eder.. Şimdi gelelim Küçük Amerika Türkiye ye... 
Kanal Hayalinin kime ait olduğunu biliyoruz..
Bende diyorum ki bunu "Atlantis hayali" ile de taçlandırmak gerekir.. Marmara Denizi adaların tam altına dev bir" akvaryum şehir "artık 5800 km2 ye sıkışan İstanbul uda rahatlatacaktır.. . Akvaryum Şehirinin tabanı  yer üstü, temel atma tören artığı çıkan topraklar, akvaryum içinde yapay tarım arazilerine dönüşümünü sağlayacaktır.. Denizin fersah fersah altında düşünsene" buğday iretiyorsun.. " Güneş eksik... Bizim dahil olduğumuz gezegenler sisteminde bir. Güneşimiz var.. Nasıl iki yaparız? Fizikçilerimiz işe dahil olacak dev tümsek aynalar imal edip, güneşe ait   ısı ve ışık enerjisini" Atlantis İstanbul a" taşıyacağız. İlk ağaç ve ormanlaştırma çabası, Oksijen devinimi ilk akvaryum ormanları ile gerçekleşecek ve kendi oksijen üretimini yapacaktır.. Çöl olarak bıraktığınız kısma, Sadece mahkumları gönderdiğnizde ek cezaevi yapma külfeti den bile kurtulmuş olursun.. 
Rant mı? Al sana rant toprakların taşınması mermer gibi basınca dayanıklı camlar, hava nakil boruları, deniz  Suyunu arıtma tesisleri ve en önemlisi. İstanbul un yanında bir Atlantis İstanbul daha ne demek?Amma havalı olur ha.. Her şey hava değil mi zaten.... 
( Al Bir İstanbul Daha Yersin başlıklı yazı HALİLİ tarafından 27.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.