Merhabalar, değerli sanat dostları...

Bu güzel, medeni sayfanızı bir süredir takip ediyorum ve yakın zamanda da üye oldum.


 Her ne kadar kalem ehli insanların buluştuğu bir ortam olsa da, genelde, kalem ehillerinin bile sokaktaki insandan pek bir farkı olmadığına üzülerek şahit oluyoruz ne yazık ki.


Bence, KÜLTÜR VE SANAT ın olduğu ortamda, o birliğin bütünlüğüne zarar verecek tutum, söylem ve davranışlardan mutlaka kaçınmak gerekir. Çünkü kültür ve sanat bir toplumun çimentosudur. Elbette ki o insanların da belli bir ideolojik düşünceleri ve siyasi görüşleri vardır, olmalıdır da ama bu unsurlar, bizim toplumumuzda her zaman, toplum içerisine hançer gibi sokulmuştur. 12 Eylül öncesini yaşadık, biliyoruz. O sebeple hep, kültür ve sanat ortamlarında her zaman derim ki; kimsenin siyasi görüşünü ve ideolojisini bilmek dahi istemiyorum.  Benim ortak paydam sizinle burada, bir arada bulunma sebebim olan kültür ve sanattır.  Siyaset veya ideoloji, başka ortamlarda elbette tartışılabilir, münazara edilebilir. Ama kültür ve sanat ortamına asla sokulmamalıdır.


 Nitekim nice, saygı duyduğumuz, yıllarca izlediğimiz büyük sanatçılarımız gün geldi, siyasi ve ideolojik yapılarıyla taraf olunca kendilerini heba ettikleri gibi sanata ve kalplerimize de zarar verdiler. Onlara olan sevgimizi tarumar oldu. Tabi bizim tarafımızda olanları yine sevdik de ötekilere küstük...! Ne gerek vardı, hepsini sevmeye devam etseydik ya?


 İşte burada güzel olan “sanatsal” birliği, ortamı görünce gerçekten çok mutlu oldum. Ne kadar muhteşem; şairler bir birleriyle nazireler yaparken şair yürekliler de sağdan-soldan sohbetin tadını çıkarıyorlar... Her ortamda bunu bulamıyoruz ne yazık ki. Bu saygı ve muhabbet çok nadir. Olsa da belli ideolojik ve siyasi görüşler arasında...


 Kültür ve sanat ehli kimseler toplumun önünde örnek insanlardır. Onlar, birlik ve beraberlik içerisinde olmadıkça o toplumda bütünlük sağlanamaz... Onlar, “biz” kavramında bileşmedikçe, “ben” kavramıyla cebelleştikçe toplum da birlik ve beraberliği sağlayamaz, geriler.


 Bir düşünür der ki; bir toplumun kalemleri ne kadar cesur, adil ve medeni olursa o toplum da o denli medenileşir...


 Sözün özü; herkese teşekkür ediyorum, bu güzel örnek birliği sağlamış olmanızdan ötürü... Bu birik, ilahi-nihai bozulmasın inşallah, çoğalarak artsın ve tüm ülkemi sarsın... Umarım ben de, aranızda, farkında olmadan, bu güzelliği zedeleyecek bir hataya düşmem... Hatasız kul olmaz derler ya, bir hataya düşersem de uyarılarınız beni mutlu edecektir. Sürç-i lisan edersek affola...    Saygı, sevgi ve selamlar...


( Mümin Sağlam)   

 

 

 

( Merhabalar Arkadaşlar başlıklı yazı OLUK tarafından 28.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.