Arkadaşlarım bilirler, her gün yazı yazan bir insan değilim. Bazı zaman iş yoğunluğundan dolayı, edebiyattan uzak kaldığımızda oluyor. Hem okuyanı hem de yazanı yorar her gün bir şeyler karalamak zorunda olmak, böyle hissetmek kendini... Ne kadar da güzel yazıyorsanız yazın.

Tamam, edebiyat ve onun dallarından olan şiir, mutlaka çok güzel, çok faydalı bir olgu. Okumanın ve yazmanın hazzına vardı mı insan, kendini alamıyor bu işten. Nasıl ki sigara bir alışkanlıksa ’’Kötü de olsa’’ nasıl ki içki bir alışkanlıksa, kolay kolay bırakılmıyorsa, okumak yazmak da aynen böyledir. Sigaraya, alkole, genellikle çok küçük yaşlarda başlanır. Edebiyatta çok küçük yaşlarda girer kanınıza, ruhunuza... O güzel alışkanlığı edindiyseniz küçük yaşlarda, yaş ilerleyince, isteseniz de bırakamazsınız. Hem de gözlerinizin bozulması pahasına bile vaz geçemezsiniz...

Bazen kalemde yorulur, yürekte... Kendini tekrar eder durur insan zaman zaman yazılarında. El etek çekmek, dinlendirmek lazımdır kalemi yüreği ve beyni... Hayat sadece okumak ve yazmaktan ibaret değil. Sevdiklerimize de zaman ayırmalı ki aslında yazıların bir çoğunu da besleyen, insan ilişkileridir...

İki sınıftır bana göre edebiyatın hizmetkarları. Bu işten kalemi ve kelamı ile para kazananlar bir de bizim gibi hobi olarak yapanlar. Edebiyatı paraya tahvil etmek o kadar kolay değildir. On binlerce kitap okumak lazımdır daha öncesinde. Binlerce sayfa yazmış olmak lazımdır, bir yerlere gelmek, adı anılmak için.

Kitapları çıkmış bir çok şair ve yazarın çok azı bu işten tatminkar bir para kazanmıştır. Hele de bu İnternet ortamında her önüne gelenin şair ve yazar diye anıldığını düşünürseniz...

Günümüzde kitap bastırmak çok da zor değil. Koyun cebinize 1500-2000 Lira bir sürü tanınmamış yayın evi var. Sizin de bir kitabınız olur illaki... Ancak amaç bu olmamalıdır. Bir yerlere gelmek istiyorsanız, mutlaka ciddi edebiyat otoritelerinden de kabul görmeniz lazımdır.

Şair ve yazarların mantar gibi bittiği İnternet ortamlarında, dikkat ederseniz yazı ve şiir kalitesi de yerlerde sürünüyor kimi zaman. Tabi ki burada sağlam yazı ve şiirleri, şairleri diğerlerinden ayırarak söylüyorum, herkes üstüne alınmasın...

Eser ekleme sınırı olmayan bir çok edebiyat sitesi var da var olmaya, hayır anlamıyorum yirmi tane birden otuz tane birden şiir ya da yazı girdin mi egon tatmin oluyor mu? Yazmak soylu bir eylemdir, sabır vardır içinde, yorulmak vardır, emek vardır, alçakgönüllü olmak vardır. Her insan yazdığı güzel olsun, kötü olsun, kimseler beğenmese de kendini az çok beğenir. Narsisizm az da olsa olmalı her insanda, ama aşırısı oldu mu, doğru psikologlara çevirin yönünüzü... Edebiyat Siteleri tam tedavi etmeyebilir sizleri...
( Kalemde Yorulur Yürekte Bazen başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.06.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.