MİLLET MİYİZ?  İLLET MİYİZ? BİLİNMEZ

 

             Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

          Gaziantep Güneş Gazetesi 2 Temmuz 2021

          ……………………………………………..

 

 Saygıdeğer okurlarım, millet miyiz? İllet miyiz? Bilinmez. anlaşılır gibi değil. Kendimizden haberimiz yoktur. İçimden geleni burada söylemeye  dilim tutmuyor. “Temizlik sağlığın temelidir”  “Temizlik imandan gelir”   “Aslan yatağından belli olur” gibi bir çok söylenen ata sözlerimiz var. Bunların hepsi söz de kalıyor.

       Gaziantep 25 Aralık Devlet Hastanesi Diş Ünitesinin  batı tarafındaki sokaktan hiç geçmeniz oldu mu? Ben yaklaşık 15 gün kadar  sözü edilen hastanenin diş bölümüne gittim. Hastane Duvarının üzerine ne zaman baksam, artık makarna, artık domates tavası, artık pilav, patates, domates, patlıcan vs artık kızartmalardan geçilmiyor. Sineklere ziyafet mi bu tablo. Bu yemek artıklarını ne kuşlar kekiyor, ne de kedi köpek yiyor. Peki bu yiyecek artıkları ne maksatla ortalığı pis kokuya veriyor? Bunu bir türlü anlayamadım.   Koronavirusun ortalığı kasıp kavurduğu bir zamanda, olmamalı bu rezalet.. Bir taraftan Türk’üz, Müslüman’ız diyoruz. Kir, pislik ve bozuk  düzen  vs hepsi bizde mevcuttur.. Bizim apartmanda da bir yaşlı kadın ekmek kırıklarını, hımsımış, kokuşmuş pilavı pencereden bahçeye döküyor. Bu yaşlı kadına ne yaptığını sorunca, cücüklere diye cevap veriyor hacı teyze. Ben Allah ıslah ede demekten başka söz bulamıyorum.

       Gaziantep Öğretmen evi bahçesi oto garajı olmuş diye bir yazı yazdım. Özellikle yazımın birisine Gaziantep Milli Eğitim İl Müdürü Yasin Tepe’nin dikkatine dedim. Sonra fark ettim ki, Öğretmenevi Müdürü Yasin ile Milli Eğitim Müdürü iki yasın’in biri birisinden farkının olmadığını gördüm. Bunlar sözde eğitimciler. Okumuşlar ama, eğitimden, öğretimden nasiplerini almamışlar. Öğretmeni evi Müdürü ve yardımcısının, masaların arasına otolarını durdurup, araçtan inmelerini bir görseniz, kendilerine sanki Kale fethetmiş bir kahraman süsü verdikleri, emekli öğretmenlerin dikkatlerinden kaçmıyor. Öğretmen evi bahçesi, sanki babalarının çiftliğidir. Bizim kuşak ayıbı ve davranış bozukluğunu, ilkokuldayken öğretmenlerimizden öğrenmiştik. Bu gibileri ne ayıbı, nede davranış bozukluklarını fark etmezler. Neden? Bilmediklerindendir. Ben Oğuz Türklerindenim ve Müslüman’ım diyorum ama, yurt dışına çıksam ülkemin bu bozuk düzeninden utanırım diye düşünüyorum.

       Şimdi bu yazıyı yazdım. Şikayet kime? Biz de ahlak, temizlik düzeni, davranış bozukluklarını kimler yok edecek. Eğitimciler desem, yuarıdaki hal ve hareketler gözler önünde. Biz milletçe, medeni devlet düzenini iyiye ve güzele doğru götüremezsek, yapılacak başka bir şey yoktur. Güzellikleri, intizam ve düzeni sağlamak sadece devletimizin işi değil. Bunlar vatandaş olarak bize düşer. Bunu da bilmemiz gerekir. Ülkemizde güzel insanlar da var. Lütfen hepimiz el ele vererek, ülkemizi medeni milletler seviyesine getirmeyi düşünelim diyorum. Ben bu konu da yıllarca çağrıda bulundum, feryat ettim. Sesimin yükseldiği kadar.

       Saygıdeğer okurlarım. Bu günlük bu kadar. Beni unutmayın, sohbet köşemde sizler ile yine buluşalım diyorum. Hoşça ve dostça kalınız. En  güzel ve mutluluk dolu günler, hep ve hepimizin olsun.

             

( Millet Miyiz İllet Miyiz Bilinmez başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 2.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.