Konu mühim ve hayati önem taşıyor. Konunun muhatabı Z Kuşağında ki vatandaşlarımız yani 2000 yılı ve sonrasında dünyaya merhaba diyenler... Yaklaşık olarak yirmi milyon kişi ve bunun on iki on üç milyonu, delikanlı, genç kız oy kullanacak Z kuşağından... Parti kursalar, iyi bir propaganda ve tanıtım ile 9-10 milyon oy garanti sayılır, başka kuşaklardan alacakları oyları da eklersek.. İktidar olamasalar bile ana muhalefet olurlar...


Her ne kadar sokak oyunlarına fazla takılmasalar da, saklambacı, kör ebeyi, bisiklete binmeyi es geçseler de, bu çocuklar bilgisayarlar ile akıllı cep telefonları ile sosyalleşiyorlar günümüzde... Tabi bunun avantajları olduğu gibi dezavantajları da var onlar için...


Siyasetçiler derin derin ve de sıcak havalarda serin serin düşünüyor bu Z kuşağındakileri kafalayıp, avucuna almanın yollarını. Yalnız benim onlara tavsiyem, öyle kolay değil, bu Z kuşağındakileri kafalamak bunu akıllarından çıkartmasınlar... Bir tıkla dünyanın her tarafındaki bilgilere ulaşıyorlar. Bilgisayar ve akıllı telefon kullanmak onlar için çocuk oyuncağı... Öyle çıkıp da televizyonlarda, onları karşınıza alıp, ''Bir zamanlar bir siyasetçimizin yaptığı gibi.'' sohbet etmeye kalkarsınız, sonra bir soru sorarlar size, feleğiniz şaşar billahi, cevap bile veremez, apışıp kalırsınız, kem ve kümün ardına sığınırsınız... Onlara vereceğiniz cevaplar ''Benzin vardı da biz mi içtik, yürümekle yollar aşınmaz.'' gibi afaki cevaplar olmamalı, bizim kuşağa yedirdiler de, onlar yemez billahi...


Karşılarına, havadan sudan nutuklarla gitmemeniz, bilakis bilgi ve yaptıklarınızın ispatı ile yaklaşmanız lazım. Bütün siyasetçilerin bunu aklından çıkartmaması kendilerinin ve partilerinin menfaatinedir... Z bu billahi seçim meydanlarında bile bir laf söylerler size o an da kürsünün altına mı girersiniz, yerin altına mı, artık orasını Allah bilir...


Tabi her kuşak bir öncekinden bilgi ve beceri olarak gelişmenin doğası gereği ileri gidiyor. Teknoloji, bilim şartlar, kısaca her şey değişiyor. Z kuşağının bir sonra ki kuşağı ise düşünemiyorum bile... Ona da Z'nin karesi mi derler Z artı mı derler artık ona da bir isim takarlar...


Kuşaklarının adını ne koyarsanız koyun, 2000 yılı ve sonrasında doğanlar, onlar bizim evlatlarımız neticede ve inanıyorum ki günümüz siyasetçileri onları kolay kolay kafalayamayacak iktidar ya da muhalefette olsun... Onüç milyon civarında 2023 seçimlerinde oy kullanacak vatandaşlarımız var Z kuşağından. Bekleyip göreceğiz bakalım kimi sevmişler, kimi sevmemişler siyasetçilerden... Anlamaya çalışın, boş çocuklar değil ha kesinlikle bunlar...

( Z Kuşağını Nasıl Kafalarız başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 4.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.