SÜSLÜ ADLAR
29 Ekim 1923 tarihi sadece cumhuriyetimizin ilan edildiği bir tarih değildir.. Aynı zamanda batının sanat, makina, bilim dünyasına ulaştığı adına rasyonalizm dedikleri, ve her olayın medensellik bağı içerisinde bir sebebi ve sonuçu olduğu anlayışının hakim olduğu zihinsel devriminde baslangıç tarihidir..
Osmanlı döneminde bir türlü durdurulamayan 1699 Karlofça Anlaşması başlangıc tarihli gerileme dönemini hep biliyoruz. Sadece 2.Abdulhamit Dönemin de Anadolu nun bir çok şehri dahil okullaşma, yargısal dönüşüm, demir yolu ağlarının genişletilmesi gibi yüzeysel düzenlemeler rasyonalizm yerine, culus anlayışı ile üretilince" alıcı halk" tarafından da sadece bahşiş olarak kabul edilmiş ama istihbari uygulamalar- ekonomik kaygılar - göz açtırılmayan dış saldırılar sebebi ile reformist yaklaşımlar kadük kalmıştır.. Yani hem güneş olsun hem şemsiye satayım anlayışı, şemsiye yatırımcısına hüsran yaratır..
Atatürk bir çok Padişah tarafından denenmiş yollara, tevessül etmeyerek, şekilsel icraatlardan ziyade, yürek ve zihin icraatı ile işe başlamış ve Türklerin ezik makus talihini, bu şekilde tersine cevirerek insan iradesinin bileşkesi anlamına gelen "millet iradesini" asıl otorite olarak ortaya çıkarmıştır.. Ne zamana kadar? 57.hükümetin son bulması ile 2002 yılından sonraki sür git hükümetler, zirveye geçince dünya konjonktürününde milli devletleri refüze ederek, garnizon devletlere dönüş yolu ile devletlerin sadece verilen hak ve Asayiş sağlayarak,  batının  tüketimine ve ucuz üretim islerine dönüşmesinin de rüzgarını, arkasına alarak Rasyonalizmi tepetaklak etme düşüncesinin hasıl olduğunu, yıllara dayalı uygulamalardan anlıyoruz...
 2002 sonrası sahte muhtıra lar, sahte sınavlar ile kadroların tasfiyesi, merkezi otoriteyi güçlü kılan anayasal değişikliklerin yerine merkezde otorite sağlayan değişikliklerin yapılması , güçlü olan partinin hegomanyasının sağlanması düzenlemeleri ile bir kısım düzenlemelerin yapıldığını, hep yaşayarak gördük.. 
Atatürk isimli, çağdışı gösterilen büyük işletme ve şehir anıtlarının, kademeli olarak tasfiyesi, spor sahalarının kapatılarak, daha büyük ve hoşa giden yerlerin, farklı isimlerle işletmeye alınması, Atatürk ya da Gazi adını taşıyan ilk ve orta ögretim kurumlarına tabela tadilatı ile imam hatip okulları isminin  eklenmesi ve öğrenci sayısının 1.3 milyona kadar ulaşması ile zihniyet devriminin nasıl ters yüz edilmeye çalışıldığını görüyoruz..
İşid militanlarını da barındıran Afgan lı göçünün artan oran da bekar erkekler olarak ülkemize akın akın geldiklerini gözlemliyorız. .. Ülkelerinde ezilen kadın ama göçen genç erkekler. Bunların pasaportu olmadığı içinde deport işlemi İran üzerinden yapılmakta İran da bunlardan hizzbullah saflarında savaşac ak olanları kabule ediyor, etmeyenleri de zorla Irak ve Suriye içlerine gönderiyor.. Her Haluk arda Türkiye nin zararına olan bu aktif geçişler, yarın dil problemlerini çözdüğünde, Türkiye nin  belası olacaktır.. Başı acık kadın gördüğünde boynuna palayı vurduğunda, basına sadece bir deli diye haber geçerken sonuç olarak burkaya yönelmiş Türk kadını ile korkudan sokağa çıkamayan Türk kadını arasında fark kalmayacak zihniyet devrimine ters ivme kazandırmış olacaktır.. 30 TL için çalıştıkları ev sahiplerini öldüren cinayet faillerini basımdan izliyoruz. 
Cumhuriyet kuruluşunda Türkleştirme, mübadele yasaları ile gerçekleşmiştir.Bugün "stratejik belge"atılım" gibi süslü kelimelerle cumhuriyet tarihinin kazanımlarının delindiğini görüyoruz.. Mülteci akımları ile demografik yapı Bizanstıon haline getirilirken Türklük neredeyse devşirmeler e bırakılmıştır.. 
Stratejik mal ve hizmet üretimi İdt(iktisadi devlet teşekkül) ler aracılığı ile yapılırken özelleştirmeler ile devletin bizzat kendisi "varlık şirketi" adı altında özelleşmiştir..Artık hepimiz bu şirketin ana malıyız..Tıpkı eski günlerdeki padişahın kulu gibi.. Şirket iyi yönetilir se rahatız şirket batarsa bittik.. 
Stratejik olan hiç bir hizmet ve mal KALMAMIŞTIR.Savunma Eğitim Sağlık özel sermaye elime neredeyse terk edilmiştir.. ABD Black water Güvenlik şirketinde paralı askerin maaşı 7000 USD iken, Türk Memed 1500 USD ile Suriye de uzman erbas lık yaparken, kandırılmış  Kürt Memed in maliye ti de 100 USD cıvarında pkk pyd militanı olarak ABD menfaatlerine hizmet etmektedir..
Okullar üniversiteye kadar özelleşmiş Eğitim bakanlığının sadece başında nostalji olarak milli kalmıştır.. Andımız için açtığı davayı kazanan Milli Eğitim Bakanlığı son hali ile nostaljiyi de ortadan kaldırmıştır.. Arabuluculuk hizmetlerinin genişletilmesi, hakim ve savcıların nitelik kaymaları, Bam uygulaması ile yargı süreçlerinin bilinçli uzatılması yargılamanın dahi nasıl özelleştiğini ortaya çıkarır.. Devletin 3.hizmet sektörü olan sağlık sektöründe sadece ismi kalmıştır.. Şehir hastaneleri ile hastalar müşteri ye dönüşürken Aile Hekimlikleri hasta basına aldıkları maaşlarla, kendi başlarına ödedikleri kiralarla zaten sokak aralarına kadar özelleşmişdi..Ulaşım ve iletişime ilişkin alt yapı yatırımları zaten alt taşoronlar eliyle özelleşmiş devlet zaten ödeme merci olarak kalmıştı...
Bu kadar özelleşmeden sonra geriye kalan devlet Kadrosu ne yapacak Dı.. Birbirine vekalet ederken açıktan yönetim kurul üyeliklerinden dolayı maaşlarını birkaç 10 kez tabi ki  alacaklar...
Perşembe nin gelişi çarşamba dan belli olur.. Höh ler aralarında gizlenmiş irtibatlaeı ile şimdi her yerde..
Uyuma Türk ölürsün 
( Süslü Adlar başlıklı yazı HALİLİ tarafından 21.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.