Zihin Coğrafyasında Anlama Yetisini Kaybederken!


Neyimi biriktiriyorum? Ne mi istiyorum? Biriktirilerek hakka ulaşan duaları biriktiriyorum yanarken ormanlarımız ciğerimiz! Dua etmenizi bekliyorum ettiğinizden eminim, bunca çaba gözyaşı feryat yakarış bir dua değil mi hakka ulaşan?
 
Gecenin bu sıcak deminde, yanarken yüreğimiz yazmak kolay olmuyor! İnsanı anlama yetisini kaybetmiş iken, anlayamamanın sancısı içinde iken yazmak, hiçte kolay olmuyor. Kaçıyor sözler kelimeler mütemadiyen! Bu yangınlar bir merakın tatmini olamaz ki, nefretin karşılığı hiç olamaz, hiçbir şeyin karşılığı dahi olamaz ortaya sürülemez ki! Hayat dolu ağaçları, yakmak angarya boş işler hiç değil bunca hırsı biriktirme merkezi neresidir batıdır, nefret sahiplerinin dolmayan doldukça boş dediği para kasalarımı sakladıkları kimseye vermedikleri canlarına ateş olarak yapışacak olan mı? Anlama yetimi kaybettim! İnsanın anlama yetisini kaybettirecek adımları atanlar, boş gurur ve verimsiz tohumlarıyla ektikleri ateşten yanacaklar bundan adım gibi eminim, onlardan hesap soracak olan Rabbim var.
 
Güçsüzlüklerini saklamak için, kendileri gibi çalı arkasına saklananlar, kıçlarına batan dikenin ekeni kendileri iken, bizim ektiğimizi sanarak bunca aptallıkla kudurdukça kudurmaya devam ediyorlar. Böylesi bir aklı fikri eşeğe versen, kabul etmez tekmeler atar! Para kazanma hırsı, sözlerini geçirtme, boş inançları uğruna satın aldıkları, insanları ön yargılarla az yalanla az parayla kandırarak ele geçirmeleri de ayrı bir korkaklık ve gaflet olarak bizi üzmektedir haliyle satın aldıkları insanın adına, sonrasında acımaya da gerek yok, seçen beğenen kendisi yansın kor alevlerde sahibiyle birlikte diyorum.
 
Bunca anlama yetisini boşa harcayarak, bunlarda akıl olup olmadığını boşa düşünüyorum hiç yok, sırf kazanç para kazanmak kasalara tıkmak kendileri de içinde tıkılıp kalsınlar, nefessiz inşallah… Bunca tahlillerle keskin görüşün ışığı altında satılmış olanlarda insanlığı aramakta anladım ki boşa zaman kaybı boşa emek israfı, içi boş teneke…
 
Aklı zihni iyice tahlil ederek bu ormanları yakanlarda, akıl zihnin fikrin olduğunu kategorilere ayırarak tahlil etmeye de yazık, hatta uygun başlıklar altında toplanarak bir ortak noktada buluşturmakta sakıncalı çünkü ortada insani değer olarak, hiçbir şey yok, olmayan şeyi nasıl tahlil ederek kategorilere bölerek alt alta dizerek analiz ederek yorumlaya biliriz ki?
 
Bir dış cisim ya da obje olacak ki onu kategorilere ayıralım yani! Boş değersiz anlamsız olana anlam yüklemek çabamızla, orantılı olarak içine bir değer katmayacak ki…İşte bende zihin coğrafyasında anlama yetisini kaybederken, böylesine dolanıyor bir anlama için çaba sarf ediyorum anlayamıyorum, belli belirsiz uydurma kaynaklama yapıştırma sıçratma yöntemleri de bunlara uymuyor vesselam, selamlarımla.
Mehmet Aluç
( Zihin Coğrafyasında Anlama Yetisini Kaybederken... başlıklı yazı kul mehmet tarafından 5.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.