Felsefi Görüşün Sersefil Görüş Olduğunu Savunan Bir Vatandasın Yargılanması…Y a da Felsefi Görüşün Reddine Karşı Bir Yargılama Süreci...

 

Geçmiş zamanın bir yerinde bir ülkede, kurulmuş mahkeme soylu hakimler, seçilmiş savcılar, avukatlar ve soytarılar ve seyirciler. Hâkim gelince herkes ayağa kalkar, sanık kalkmaz. Sorulur

-Neden ayağa kalkmadınız?

-Beni suçsuz yere yargılayan sizlere, nasıl saygı duymamı bekliyorsunuz?

-Yaz kızım tutanağa, ne yazdın?

- Beni suçsuz yere yargılayan sizlere, nasıl saygı duymamı bekliyorsunuz?

-Hayır kızım, saygısızlık ederek önümüzde kalkmadı.

-Yazıyorum sayın soylu hakimim…

Yer İngiltere Ya Fransa Amerika Rusya ne fark eder ki?

Sanık ayağa kalkar.

-Beni suçsuz yere yargılıyorsunuz?

-Suçlu ya da suçsuz olduğunu ortaya çıkarmak için, yargılıyoruz zaten, bizim görevimiz bu zaten, değil mi sayın soylu hakimlerim, savcılarım, avukatlarım ve seyircilerimiz.

-Yani bir piyes tiyatro eseri yazarak sahneliyorsunuz?

-Hayır evladım, ne alakası var?

-Suçum neymiş söyler misiniz?

-Soylu bilgili birikimiyle ışık olan asil zadelerin felsefecilerimizin söylemlerine karşı çıkmanız.

-Neye kime göre soylu? Bilgili? Işık saçan bu insanları aldatanlar?

-Yaz kızım tutanağa bunda, ret ediyor!

-Neyi efendim ret ettiğini söyler misiniz?

-Kızım sen nerenle dinliyorsun? Soyluları asilzadelerin söylemini…!

-Anlaşıldı efendim. Şey efendim program yanıt istiyor, cebi dolu olanlarımı ensesi kalın olanları mı?

-Kim yaptı bu programı? Sen mi yoksa? Senin dilinle konuşuyor!

-Ne alakası var? Ben bir çiftçiyim sadece!

-Neyse bunu daha sonra hal ederiz değil mi asilzadeler?

Herkes başını salladı, sanık hariç.

-Sayın hâkim ben hangi söylemlere karşı çıkmışım?

-Kızım dosyayı çıkartır mısın kazıyıcıdan?

-Efendim, kazıyıcılar öğle yemeğindeymiş, boş keseden sallayıcılar nöbetteymiş ben onlardan alayım.

-Bakın görün her şeyi kendine göre ayarlamış, kesin bundan senin parmağın var!

-Buyurun sayın hakimim boş keseden sallayıcılar dosyayı gönderdiler.

-Ver kızım bakayım şuna. Evet…Hım mm…Enteresan!” Felsefe insan yaşamını ilgilendiren her konuyu inceleme ve soruşturma alanı olarak seçtiği gibi, bizatihi “insanı” da ele alıp inceler.” Doğrudur, siz ne demişsiniz, bakayım… Bununla İnsanın bütünselliğinin yaşamının göz ardı edilmesi hatta ve hatta İnsan gerçeğine yaşamına kazancına dair bir çalışma içinde olunmadan yeterince farklı bakış açısı sunmadan aristokrat denilen siz güya ayrıcalıklı, seçkin, soylular sınıfından olan, sizlerin perspektiflerden bakılmaması ret etmeme sebebimdir! Sizler kime neye göre ayrıcalıklısınız seçkinsiniz de biz en aşağı tabakayız…Evet burada tamamen ret edişin sıçraması ve fışkırmasıyla sayfalar ıslanmış…Birde sorunlarımıza sizler tarafından yanıtlarının tek seferde verilememesi aylarca yıllarca sürüncemede kalması da ayrı bir konu…Duydunuz asil soylularım hâkim savcılarımız ve halkımız şakşakçı… Pardon vakvak gibi konuşanı, şimdi siz bana bunu neye dayanarak söylüyorsunuz? ispat edebilir misin?

 

-İspatın ne olduğunu biliyorsanız tabi ki?

-Yaz kızım hala isyan ve kargaşa içinde…

-Peki efendim, şey program cevap istiyor, kime göre isyan hazırlığında? Kimi kışkırtmaya çalışıyor? Ne amaç için? Bu kışkırtmanın boyutu nedir? Soyut bir dil ile neyi söylemeye çalışıyor? Bu soylu dili halk benimsiyor mu?

-Sen bakma programı kapat, o sayfayı direkt yaz.

-İşte ortada her şey, sizde kabul etmiyorsunuz size uymayanı! İnsanların kendini özgürce ifade edeceği bir toplumun oluşturulmasını sindiremiyorsunuz! Akla ve iradeye değer veren bir toplum olunmasını istemiyorsunuz o zaman sizin bu koltuklarınız boş kalacak kasalarınız dolmayacak!


-Şey efendim program doğrudur uyarısı verdi, ne yapmamı emredersiniz?

Sanık

-İşte haliniz ortada. Herhangi bir düşünceyi ya da görüşü ele alırken onu olduğu gibi kabul etmek yerine, sizler kendi akıl süzgecinden geçirerek bize sunmanız bayağı bir dayatma, suratımıza fırlatma…

-Oturuma yarım saat ara veriyorum.

Mehmet Aluç

Devam edecek inşallah

 

 

 

 


( Felsefi Görüşün Reddine Karşı Bir Yargılama başlıklı yazı kul mehmet tarafından 10.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.