İSLAMİ  SOHBET

 

   Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

   Gaziantep Güneş Gazetesi 10 Ağustos 2021

   ………………………………………………

              

 

           Saygıdeğer okurlarım. İster şair olun, istersen yazar. Okumadan yazamazsınız. Okumadan yazsanız da, yazdıklarınız bir şeye yaramaz diye düşünüyorum. Ben Rahmetli Hasan Ali Yücel’in bir nesir yazısını okudum,Ya Rabbim benim kalemimden İslami açıdan ürün çıkmayacak mı diye kendi kendime hayıflandım.  İslami duygularım kabardı, 2 adet şiir yazdım. Hasan Ali Yücel Cumhuriyetimizin gençlik yıllarının Milli Eğitim Bakanıydı, şair idi. Bizim kuşağın ilk  okul ders kitaplarında şiirleri  yayınlanıyordu. Duygulanıp da, yazdığım şiirlerin birisi “Gör Beni” Diğeri ise “Bir Sevgi Irmağına”. Bu şiiler bir çok edebiyat dergilerinde yayımlandı, okundu ve beğeni kazandı. Bu şiirleri sosyal medyada bulup internette okuyabilirsiniz. Bugünde yine İslami duygularım kabardı, Hac ve Umreyi, sohbet köşeme konu ettim.

       İslam’ın beş şartından birisi olan Hac, ömürde bir defa zengin, akıllı ve ergin  Müslümanlara farz bir ibadettir. Haccın ihrama girme Arafat’ta vakfe yapmak ve kabe’yi tevaf etmek gibi üç tane farzı vardır. Müzdelifede vakfe şeytan taşlama, saçı tamamen kesme veya kısaltma, safa ve Merve arasında sa’y etme ve tavafı da haccın vaciplerindendir. Umre ile Haccı tek ihramda yapmaya (Kıran) Hac ve umre için  ayrı ayrı ihrama girmeye temmettu umresiz yapılan hacca da (İfrat Haccı ) denir. Müekket bir sünnet olan umre ise senenin her herhangi bir vaktinde kabeyi tavaf safa ile Merve arasında 7 defa koşar gibi gitmekten ibaret bir ibadet şeklidir, Hacda olduğu gibi diğer zamanlarda da yapılabilir. Şartları yerine getirilerek yapılan Hac bütün günahları af ettirirken, umrenin de günahları sileceği, fakirliği gidereceği müjdelenmiştir. Hac ile umreyi birlikte yapmanın ise daha başka bir önemi vardır. Peygamberimiz, buyururlar ki; ((Hac ve Umreyi birlikte yapın. Çünkü körük; demir, altın, ve gümüşün pasını nasıl giderirse, Hac ve Umre de, fakirliği giderir. ve günahları siler. (Hacca gidildiğinde peygamberimizin kabrini ziyaret etmenin de büyük önemi vardır.

       Saygı değer okurlarım beni unutmayın, gelecek sohbet yazımda sizler ile yeniden buluşalım. Hoşça ve dostça kalınız. En güzel günler hep ve hepimizin olsun.

( İslami Sohbet başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 10.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.