Bir asrı devirdi Olimpiyatlar... 2 Altın, 2 Gümüş ve 9 Bronz madalya ile kapattık olimpiyat serüvenimizi bu seferliğine... Rekor kırmışız madalya sırlamasında kendi kendimizin rekorunu yerle bir etmişiz. Yerle bir etmişiz derken, bir madalya fark ile işte anlayın...


Mete Gazoz ilk defa atıcılıkta yurdumuza altın madalyayı getirdi. Boksta da aynı adı taşıyan iki kızımız, bir altın ve bir gümüş madalya kazandılar. Başa oynayan büyük devletler Amerika gibi, Rusya gibi, Çin gibi, Almanya gibi ülkeler zaten ilk on sırayı kimselere bırakmıyorlar. Bizlerde aldığımız her madalyada ''Tarih Yazdık.'' cümlesini kendimize sığınak yapıp gazetelerde müthiş manşetler atıyoruz.


Voleybolda Amerika'ya ve Kore'ye kaybederek altıncı olduk. Kızlar ağlamışlar madalya alamadıkları için, gülecek halleri yoktu herhalde. Yenildik ama ezilmedik, muhabbetleri her zaman dağarcığımızda zaten. Yenseydik de bir sefer, ezilseydik, olmuyor işte bir türlü...


85 Milyonluk bir ülkeyiz ve bununla da övünür dururuz. Güreş ata sporumuz, okçuluk ata sporumuz, eskrim, kılıç sallamak ata sporumuz. Güreşte aldığımız madalya bir iki, okçulukta yıllar yıllar sonra bir madalya, eskrimde hareket yok.


Madalya sıralamasında 31. sıradayız... Bu da başarı öyle mi Türkiye için? Dört milyonluk ülke Gürcistan madalya sıralamasında 28. sırada... On milyonluk İsveç madalya sıralamasında 27. sırada, İki milyon nüfusu olan Slovenya 25. sırada, on milyon nüfusu olan Çek Cumhuriyeti 18. sırada, dokuz milyon nüfusu olan Macaristan bile 6 altın almış 12. sırada...


Bırakın artık, bırakın bir kenara sporcularımıza gereksiz yere gaz vermeyi ve onları havalara çıkarmayı... Bu mudur 85 milyonluk Türkiye'nin sporda ki başarıları... Sporu eğer geniş kitlelere yayamazsanız, geçici başarılar ile övünür durursunuz. Elli yıl önce Puşkaşlı Macaristan'ı 3-1 yenmiştik, kırk yıl önce Berlin'de Almanya ile berabere kalmıştık, yirmi yıl önce UEFA kupasını almıştık, halterde devşirme Naim Süleymanoğlu ile üç olimpiyatta altını götürmüştük, filan diye...


Hani Naim ile Halil Mutlu'dan sonra halterde dişe dokunur bir başarı var mı? Var da biz mi bilmiyoruz? Yüzme de Olimpiyat tarihinde ki en iyi derecemiz 38.lik, bırak final yüzmeyi, insan bir kere olsun yüzücüsüne final yüzdürür yahu! Üzülüyorum gerçekten bizim hem nüfus hem de toprak olarak dörtte birimiz beşte birimiz ülkelerin bizden fazla madalya almasına. Dileyelim bundan sonra daha iyi olsun...

( Olimpiyat Mı Dediniz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.