Nağme siyaseti yapanlar diksiyonu vucut dillerini kullanması, ses tonlamaları, kendilerine mahsus geliştirdikleri yürüyüş, oturuş şekilleri ile yer edinebilirler. . Ve hatta yer edinmenin statüsü" sadakat ve itaat" gösterisi ile eş değer olarak üst kademelere Kadar uzanabilir..
Toplumsal gelişmişliğe, eş değer olarak seçmen nagme siyasetini yutmaz. Çünkü siyasetin referansını kişisel ve ailevi yetenekleri belirler..Kamu idaresini siyasetçilerin belirleme kudreti vardır.. Peki biz onları nasıl değerlendireceğiz? Daha doğrusu siyasetçi bir ölçme değerlendirme pusulasına tabi olmadan yönetimi ele geçirmesi normal midir? Hele de bir odacıyı bile hizmete atarken, sınav geçme ve başarı kılavuzı kullanırken siyasetçi sallaya sallaya kamu gücünü kullanabilir mi?
Gelişmiş Ülkelerde siyasetin referansın;
1- kişinin salt kişisel özellikleri değil doğuştan gelen özellikleri belirleyici referanslardandır. Okullarda Tek verilemeyen "aile terbiyesi" ailenin tarihçesinden gelir.. Başarılı bir köy çocuğu" aile terbiyesi "almış ve aile tarihçesine sahip çıkmışsa sorun yoktur.. Ama teyzesi köyün orospusu olmuşsa elbette referans değerlerinde bir eksi işareti alır..
2- Bitirdiği okullar ilk okul öncesinden beri bir referans değeri vardır.Kurs olarak devam ettiği okul öncesi eğitimde tarikat etkisi varsa illa ki sonraki yıllarda yakasına yapışacaktır.. Özel öğreitim kurumlarında %1 lik sıralamalarla girilen okullar onun zeka seviyesi, muhakeme yeteneği oluuşum ve gelişim şartlarına referans teşkil edecektir.. Boğaziçi işletmeyi bitirmiş bir öğrencinin, açık öğretim işletmeyi bitirenle bir tutulamayacagı genel kabul gören bir ölçme değe rlendirme verisidir.. Maliye bakanlığında memur olarak çalışan birisinin derece ve maaş yukseltmek için açık öğretim işletmeyi bitirmesi, siyasal konjonktörü değerlendirerek onu idare mahkemesi Bölge idare Mahkemesi başkanı ua da Danıştay üyesi yapılmasını başarı ölçeği olarak değil bir çok boğaziçi mezunu boşta gezerken, torpil derecesini gösterir..
3- İşe devamllılık ve ayrılış sebep ve sıklıkları, kişisel ölçme ve değerlendirme de adaptasyon sağlama, işte basarı gösterip gösterememesi gibi anlamlar taşır.. Böyle birisinin siyasette yönetme iddiası, sadece yeme iddiasınnın örtülenmesi anlamını taşıyacagı açıktır..
4-Özel hayatı ve alışkanlıkları, bir kişinin hayat disiplini ve değerlerini ele verir.. Dağınık yaşam tarzı milli ve mamevi değerlerden bajsetmesi ya da imsam hakları evrensel neyannaöesini dillendirmesindeki samimiyet derecesini gösterir.. Düzgün bir aile yaşantısı , tek eşde sebatkar olması onun katlanma derecesini karine teşkil eder.. Siyasette yalan söylemeyen bir siyasetçi özlemi istiyorsan, önce iyi bir aile babası mı yoksa şam babası mı onu referans olarak alacaksın
5-Spora yatkınlığı ve önceden spor yapmış olması onun , ekip çalışmasına uygunluğu, anlamına gelir.. Yardımlaşma, yardım alma gib i özellikleri var anlamına gelir..Empati yapma yeteneğini gösterir.. Taktik çalışma teknik verilere önem verme anlamını taşır.. Bunları yapmamış birsi sporu mağazin dergilerindeki resimlerden görmüşse s*ktir et siyasette de verici olamaz..
6-Evlilik devam ettirme özelliği, her ne kadar evlilik bir akidde olsa dedesinin gösterdiği sebatkarlığı, gerek evlenme aşamasında gerekse ayrılma aşamasında gösterememiş bir kimsennin siyasette sana verebileceği pek bir şey yoktur.. Dede korkut hikayelerinde bile çocuğu olanla çocuğu olmayanın oturduğu post, aynı port ve sırası aynı sıra değildir.. Değerler silsilesinde çocuğu olmayan fragmam dan öteye gidemez..Siyasette de gerek kendi yuvasını kurma aşamasında, gerekse dağıtma aşamasında aynı özeni gösteremeyen yuvasını devam ettireme yen bir kimsenin inan sana verebileceği pek bir şey yoktur..
7-Kendi çocukları üzerinde hakimiyet sağlayamamış kendi neslini tüketmiş birisinin siyasette de sana verebileceği bir şey yoktur.. çocukları iyi yetiştirme özelliği gibi haller siyasette kendi refaranslarınız olarak seçmen önünde bir anlam taşır..
Tüm bu veriler ışığında Nağme Siyaseti ile Eser Siyaseti arasında farkları aşağıdaki gib i çözümleriz..
-Kişisel btünlük içerisinde referansı sağlam olanlar ortaya her dönem geçerli sanat eseri koyarlar.. Nağme siyaseti yapanlarsa bir gırtlak hareketi ile eser niteliği olmayan söze bile anlık beğeni toplarla r.
-Eser siyaseti yapanların öz güvenleri tavan yaptıkları için liyakata önem verir ve basarı için liyakatlı insanları, eser ortaya koyabilecek insanlarla çalışır.. Nağme siyaseti yapanlarsa rol yaptıklarını en azından kendileri bildiği için liyakatsız olanlarla çalışır.. Yalanaları ortaya cıkmasın çıksa da kendisi giderse diğeride gideceği için yalanına bile sahip çıkılması açısından liyakatsızlık tercih sebebidir..
-Eser siyaseti yapanlar her fikre, her görüşe saygıyı ve dinlemeyi bilirler .. Doğruyu en doğrusunu yakalamak için eleştiriye açıklardır.. Nağme siyaseti yapanların herkesi dinleme lüksü olmadığı gibi eleştiriye tahammülleri de yoktur.. Allahlaşmak, kapıların kendiliğinden açıldığını görmek ve sebebini kendisinin sanmak kadar kolaydır. Herkesi dinlese yalanı ortaya çıkacaktır
-Eser siyaseti yapanlar, insanlık hukuk, sanat gibi evrensel değerlere önem verirler bu değerlere katkı sağlayanları kendi kulvarında olmasa da öne cıkar tırlar .. Onların öne cıkması tüm insanlığın ve dolayısı ile kendi ülkesinin öne çıkması olduğunu bilir.. Nağme siyaseti yapanlar kadranı ne kadar küçük tutarsa o kadar başarılı sayılacağını bilir. Bakış açısı genişledikçe hatasının anlaşılma yüzdesi yüksek olacagından çerçeveyi oldukça dar tutar..
-Eser siyaseti yapanlar için devletin rutin uygulamaları, onun gelenekselleşmiş davranışları ve Tarihi Olarak algılamasına yol açar.. Nağme siyaseti yapanlar için gelenkesel olan sadece kendi kişisel tercihleri ve tarihden özenti içinde olduklarıdır..Devlette geleneksel uygulama ve devlet hukuk tarihi sadece onların dar davranış kalıplarının anlamsızlaşmasına yol açtığı için kabul edilemez…
( Siyaset Referansları başlıklı yazı HALİLİ tarafından 30.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.