DÜN VE BUGÜN KOMŞULUK İLİŞKİLERİMİZ

 

                      Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 31 Ağustos 2021

……………………………………………..

 

       Bugün siz değerli okurlarıma çocukluk yıllarımdan bir kesit sunacağım. Belki günümüz insanlarının yaşantılarında inşallah  bir farklılık olur diye düşünüyorum.

       1950 yıllarının başında ve benim çocukluk yıllarımda, rahmetli babam Halaf Ayaz anne annemi ve biz 6 kardeşi köyde rençberlik ederek geçimlerimizi sağladığı yıllarda. Daha sonra bağ-fıstık-sulu tarlamız oldu. Fakat o ayrı bir konudur.
       Babam, Komşularımızdan Hasan Kont, Mustafa Taşkıran güz vakti ev içeri girimi derlerdi o mevsime. Bunlar Eski Şıra Hanından birer teneke 18 Kğ. don üzüm Pekmez alırlardı.  Bir gün  babam ile Hasan Kont pekmez almak için yine Eski Şıra Hanına giderler. Bunlar geçimlerini zorluklar içinde kazanan insanlardır.  Giderler ama, Mustafa Taşkıran uzun süredir hastanede yatıyor, bir iğne bir iplik kalmış diyorlar. Yani çok zayıflamış anlamında. Yanlarında Mustafa Taşkıran yoktur. Bunların hepsi rahmetli oldular, Allah rahmet etsin. Babam  yüzünü Hasan Konta çevirerek “Komşu bu pekmezi her zaman biz üçümüz alırdık. Fakat komşumuz Mustafa Taşkıran hastanede hasta yatağında yatıyor. Benim üzerimde param var. Ben bir teneke de Mustafa Taşkırana alıp evine indireceğim. İyileşirde hastaneden çıkıp, paramı verirse alırım. Veremez ise helal hoş olsun” diyerek, bir teneke de alıp Mustafa Taşkıranın evine indiriyor. Allah sağlık verdi Mustafa Taşkıran amca hastaneden çıktı ve uzun süre yaşadı. Babamın parasını da ödedi.  Fakat yıllarca babama “Halaf ben hastanede yatarken eşim Nuriye yanıma gelip de Halaf Edem bize bir teneke pekmez getirdi” deyince, bu söz sanki bana güç verdi derdi. Bu olay geçimlerini zor kazandıkları bir devirdi. Şunu da diyebilirim çok zaman bir paket tütünü almaya paralarının olmadığı bir zamandı. Öyle zamanlar artık, bir daha gelmez inşallah diyorum. Mahallemizde bir Zelluh Teyze vardı. (Zeliha Kont) Kendi çocuklarının annesi değil, bütün mahalle çocuklarının annesiydi. Bir Leyla Abla vardı, (Leyla Düver Kont) İnanın adlarını anarken gözlerim yaşarıyor. Bir insan ancak o kadar insan olabilirdi. Yoksulluk içinde büyüyen insanlar, yürekli, yiğit ve bonkör olurlar. Ellerindeki yarım ekmeği yoksul insanlarla paylaşırlar. Ben Yakacık Köyünün değerlerini tarihe taşımak istiyorum ama, gücüm yetmiyor. Lütfen beni bağışlayınız.

       Bir de bu günlere dönelim. Yukarıda doğup büyüdüğüm Yakacık Köyünden söz ettim. Tam 49 yıldır Gaziantep’in Karakabir, Saçaklı, İnönü, Düztepe, Kolejtepe, Konak gibi bir çok mahallelerinde tam 35 yılımı yaşadım. 2007 yılından buyana, Şahinbey’e Bağlı  7 Tepe Mahallesinde  Ayaz Apartmanında ikamet etmekteyim. Apartmanda büyüklü küçüklü tam 30 aile ikamet etmektedir. Bunların 11 tanesi ev sahibidir, değerleri kiracı. Komşuluk ilişkilerimizi ne sen sor, nede ben söyleyelim. Yer ve mekan mı değişti? Yoksa insanlar mı değişti? Bilemiyorum. Herkesin yokluk içinde yaşamla mücadele ettikleri günlerdeki, sevgiyi, saygıyı günümüzde görmeye hasret kaldım. Ama inanıyorum Yakacık Köyünün görgü kuralları gençlerimize de yansımıştır. Adım gibi inanıyorum. Şunu söylemeden geçemeyeceğim. Atilla Karaduman bir gün Rahmetli Erol Yücelin Haber Gazetesinde çay içip sohbet ederken,”Erol Kentli, fakat köylü kafalıdır. Ama sen köylüsün ama, köylü kafalı değilsin” demişti. Köyden kente taşınan, tahsilden, terbiyeden, edepten nasibini almayan, bazı köylülerin de azizliğini burada anlatmak çok zor. Ancak Allah  islah eylesin diyorum. Başka da diyecek söz bulamıyorum.

       Saygıdeğer okurlarım. Beni unutmayın, sizler ile yeniden buluşalım. Hoşça ve dostça kalınız.

( Dün Ve Bugün Komşuluk İlişkilerimiz başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 31.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.