"İlahi Rotam" 1


   “Şimdi taş duvar yer gök: bensiz bir dünyanın kaosunun da eksik olduğu sanırım insan alışıyor aslında hep alışıyor öyle ki toprağına bile uyum sağlıyor o halde bizsiz bir dünya da çok vasat ve durağan olacak.

İklimler saklı içimde.

Genzime kaçan polenler ne de olsa ben bir çiçeğim yoksa kuş mu?

Ne fark eder içim içimden taşarken?

Ön sözü olmalıyım hem günün ve geceden bağdaş kurduğum elbet umudun da dilemması yürekte ayrı saklıyken. Bir tek o da değil hani saklı olan.

Sevgi.

Aşk.

Müdavimi olduğumuz milyonlarca duygu ve cümle ve inanın ki abartısız telaffuz ediyorum her birini. Yıldız Gülüm”


  Kendimiz kendi elimizle ördüğümüz aramızdaki taştan duvarları yıkmak o kadar zor ki anlatılamaz bir ağır yük, aslında en kolayı bunca zahmet altında ezilmemek için duvarlar örmemektir lakin aşırı kazanç insanın değerini emeğini hor gören biz insanlar, bu duvarını aşarak geçemiyor, duvarına karşılık bir duvarda kendisi örüyor! İnsan buna tek başına kalmaya alışsa da alışmak sevmekten zor geliyor diyen şairimizin dediği gibi çok zor. İnsanı sevmekle belli sona yürümek varken, hırsla kazançla yıkma için öylesine hızlı koşuyoruz ki, beraber yaşadığımız insanı yok saymak nasıl bir aptallıksa görmezden gelirken, uçurumların dibine düşerek parçalanıyoruz! Düşünün neyi neyle karşılaştırıyoruz? İklimleri içinde gülüşüyle taşıyan ve sunan insanın gülüşünü soldurtmaktan daha aşağılık bir görev adım yaklaşım yoktur…!!!


   Gönülleri ısıtan ön ilk sözle “Nasılsın” diye başlamak umudun çırası olacaksa, yakmalı çırayı karanlıkları aydınlatmak için, milyonlarca duygu ve hisler neden kalbin kapalı kapısı arkasında çürüyerek kalsın ki? Hangi densiz bilmez buna izin verir ki? Bir etki mutluluk getirecekse, hemen koşmalı, tepkisi anlaşılmaz olsa da tepsisi güllerden dolu olmalı vermeli…


   Aklımızda kazanç için sayılar dolu iken, “nasılsın”, “uzun zamandır yoksun”, sözleriyle değiştirmek kazançtan ziyade zarar getirecektir, Uyum için bize bu gönülden bir sevgi iyi dilek sözleri gerekli. Merkez bankası, her gün milyarlarca para basıyor yine de insana yetmiyor! Beklentilerin içinde anlayış hoş görü varsa beklentidir, yoksa beklenti değil söylentidir…Abartısız değişkenlerle içinde hoş görü yoksa o beklenti sancı olur gerçeklerden uzak beklenti yıkım olur, hayalleri çalmak olur ki bu tamamıyla insanlığın bittiğinin işaretidir ki, bakın dünyamız ne göreceksiniz? Telaffuz etkilemeli ortaya çıkanla bizi sarmalı yanımızda durmalı.

 

   İşte Yıldız kardeşim yazılarınızdaki duygu ve hislerin etkisi beli alıp alıp götürüyor, hayat duygu ve hislerle sevmek diyoruz ve duygularla hislerle insanlara yaklaşıyoruz bizim rotamız budur diyerek kardeşime katılıyorum. Yazınızın ilk satırlarını anlatmak uzun olsa da gerisini de devam ettireyim. Bizim beklentilerimiz insanın mutluluğu ve sevincidir gerisi yaramaz biz insana ,kimisine yazmak gereksiz bir uğraş olsa  dese de, yazmak his dolu hece söz kelimelerle yaşamak hissetmek adına hissetmeyi almak kapmak dünyaların hislerin içinde cennet bahçesine gülümseyerek varmak bilir ve yazarız inşallah, her daim bizim için yazmak Rabbimizden bir emir ise başımız gözümüz üstüne, bir hece ile gülümsetebilirsek en mutlu insan biziz, diyerek araya bir virgül koyarak, yazınızın diğer satırlarına az sonra geçeyim, selamlarımla.

Mehmet Aluç

Devam edecek inşallah.

Not: Yıldız Gülüm Kardeşimin "Nazire Adem Hocamın Kaos İsimli Şiirine Nazire - Bensiz Bir Dünya" Eserine yorum yazarken duygu ve hislerin coşkunluğuyla bir kaç bölümlük yazı şekline dönüştürdüm umarım beğenirsiniz, selamlarımla.
( İlahi Rotam 1 başlıklı yazı kul mehmet tarafından 31.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.