Düşün çok derinden, yerin göğün sahibini!

Sımsıkı tutun insanı cennetlik eden ipini!

 

Doyur karnını, sadece ve sadece helal lokmalarla!

Dost ol namus ve şeref abidesi olan insanlarla!

 

Unutma ölüm öldürülmüyor sende bir gün öleceksin!

Amelinle daracık karanlık bir çukura gömüleceksin!

 

Sen sen ol bu fani dünyanın hiçbir sıfatına güvenme!

Toprak gibi tevazu ol! Kimseyi hor ve hakir görme!

 

Bir işi yapmaya kalkışmadan önce ince ele sık doku!

Aksi takdirde zalim iblis saplar yufka gönlüne paslı oku!

 

Bu emanet canın teninde oldukça, göründüğün gibi ol!

İnsanı cennetlik eden, rahmani sevgi ve muhabbetlerle dol!

 

Sultan da şah da vezir de olsan  götüreceksin sadece on metre kefen!

Seni sorgulamak için Allah’ın görevli melekleri gelecek hemen!

 

Tövbeyi nasuh et! Yönel bir an önce din gününün sahibi olan yüce Rabbine!

Toz toprak dolmadan herkesin hayran olduğu ceylanımsı kapkara gözlerine!


Unutma asla! Nasıl yaşarsan öyle ölürsün, nasıl ölürsen öyle de dirilirsin!

Allah’ın Vedud esmasını şiar edinirsen, sen yaşadıkça sevildikçe sevilirsin!

 

Yüzünde övülmene müsaade etme! Zira şeytani heves ve arzuların kabarır!

Bahçendeki Muhammedi gonca güllerin, hazan vakti gelmeden solup sararır!

 

Sen canlı mahlûkatın en şerflisi olan insansın. Yıkıcı olma her daim yapıcı ol!

Malayani işlerle uğraşma! Her şeye kadir olan şanı yüce Allah’ı zikret bol bol!

 

En muhkem gönül köprülerini kur! Zira köprü kuranlara Allah merhamet eder!

En babayiğit de olsan, herkese gücün yetmez ama istersen kendine gücün yeter!

 

Şirin aklını gerektiği gibi kullanmazsan, fikri güzellerin yanında olmaz kıymetin!

Kabre bırakılır bırakılmaz çürür, yem olur envaı türlü haşarelere bedenindeki etin!

 

Bakmakla yükümlü olduklarının karnını, doyur her daim yüzde yüz helalinden!

Zalim kör şeytanı asla ve asla sevindirme! Şekva etme hal ve ahvalinden!

 

İnsanlara faydalı olmaya çalış! Zira en hayırlı insan, insanlara en çok faydalı olandır!

Cennetlik insan, insanı rahmana ulaştıran, yollardaki çalı ve dikenleri kökünden yolandır.

 

Ariflerin meclisinde terbiye ve adabınla otur! Can kulağıyla pür dikkat onları aşk ve şevkle dinle!

Her Dinlediğinden de bir hisse çıkar ve yaşa! Yaşa ki sayılı ömür miadın geçsin büyük bir keyifle!  

      

"Çağrılan yere erinme Çağrılmayan yere de görünme"! derler helal süt ile emzirilmiş asil atalarımız!

Yarı yolda bırakmaz, menzil murat aldırır, tımarı iyi yapılmış rahvan atlarımız.

01/Eylül/2021

( Çağrılan Yere Erinme Çağrılmayan Yere De Görünme başlıklı yazı sadeceo tarafından 1.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.