Hacivat Karagöz Tatile Gidiyorlar

 Karagöz ve Hacivat Kültürümüze Ne Kadar Hakimsin? - onedio.com

Karagöz aşı olmasının üzerinde bir hafta geçmişti. Kendisinden emin sokaklarda Hacivat’la kahvede oturmanın heyecanıyla, kahvede Hacivat’a.

-Hacı cav cavım, evde otura otura sıkıldım. Seninle şöyle Ege koylarında bir deniz turuna mı çıkalım? Ne dersin?

Hacivat şaşırdı. Hoşuna da gitti.

-Gidelim Karagözüm, gidelim, açılalım denize kokusunu çekelim içimize. Her gün farklı koylarda demirleyip gündüz ve gece denize girebileceğiniz, turkuaz renkli pırıl pırıl denizimizin sularında, şnorkel ile denizaltı dünyasını keşfedeceğiniz, muhtelif su sporlarını yapabileceğiniz bir tatil olsun.

Karagöz şaşırdı.

-Şn… Şenol İlker kim onlarda mı bizimle gelecek.

-Ah karagözüm ah, kitap okumuyorsun okusan da az okuyorsun. Şnorkel yani Dalış Maskesi ile denize dalarız.

-Ben senin sülaleni okurum, bana cahil mi diyorsun?

Karagöz Hacivat’a bir kafa geçirerek yerine oturdu. Hacivat sersemledi.

-Karagözüm hem bilmiyorsun hem de kafa atıyorsun. Ah Karagözüm ne iyi dedin de tatile çıkmayı, özlemişim, hem bizim içinde değişiklik olur. Keyif derken, akşam üzeri, beraberce yeşil ile mavinin kaynaştığı bir koya demir atarız, buz gibi ayranımızı yudumlayarak, güneşi batışını izleriz. Dilersen küçük bir koyda, yerel bir restoranda, bir balıkçı köyünde veya ıssız bir koyda alarga teknede, leziz bir sofrada veya uzo ile sofranızı kurup keyif yaparız. Az paraya kıyarak Teknede tüm yemeklerimizi (bizim lezzet tercihlerimize göre hazırlayacak) usta bir aşçı tutarız seninle biz sadece, o anın keyfini çıkarırız.

Karagöz hiddetle.

-Muzo da kim?

-Ne muzosu karagözüm?

-Bize çilingir sofrası kuracak olan. 

-Biz çilingir cimiyiz bize çilingir sofrası kursunlar?

-Pardon Karagözüm ağzımdan kaçtı uzo ’da nereden çıktı? Pardon Karagözüm uzo; Uzo, Yunanistan ve Kıbrıs'ta tüketimi yaygın olan anason aromalı damıtılmış bir içki.

Karagöz yerinden kalkarak Hacivat’a kafa göz girişti.

-Al sana uzo, alsana muzo, densiz biz içkimi içiyoruz ki, haram değil mi?

-Karagözüm, okuduğum bir yerde aklıma takılmış alıntı yaparken, silmeyi unutarak söyledim.

-Haddini bil şimdi, zevcelerimizi de yanımıza alalım şöyle bir tatil yapalım. Mavi yolcuğu berberce çıkalım hak ettik değil mi? Bize cazip gelen şeylerden birisi yolculuk boyunca tüm gıda ve kumanya alışverişine bizim karar vermemiz olsun. Öyle hazır yemekleri ben yiyemem zevcemin eli değmeden olmaz.

Hacivat

-Al benden de o kadar.

-Neyi alacağım Hacivat’ım, tatil ücretini mi? Şimdi sana çakarım yine tatil parası bende.

 

-Tamam Karagözüm haklısın tüm seçme özgürlüğü bizde olsun. Kendi kumanya alışverişimizi dilediğiniz şekilde kendimiz yapalım ki organik olsun.

-Haydi benden sana ilk nanik gelsin, ne anlıyorsan bu nanikten, naniğimizde eksik kalsındı.

Mehmet Aluç

 



( Hacivat Karagöz Tatile Gidiyorlar. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 6.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.