Yönetmek, sanattır..Ama film değildir..Öyle olsa her siyasetçiden bir artist çıkardı .. Siyasetçi oyuncudur ama artist değildir..Tarım ve Orman Baakanluğı diye bir bakanlık var.. Türk çiftçisinin, Türk gıda üreticilerinin, umudu tüketicinin koruyucusu olması gereken teşkilat yapısınnın gerekir..Bu yapı için de DSİ diye bir kurum var ..
Suyu yönetir ve işletir.. Yer altı ve yer üstü su kaynakları, barajlar, kanallar, ıslah çalışmaları konusunda uzmandır uzman olması gerekir ..Tarımdan anlamayan, ormanı bitirerek, hayvanı keserek çözüm üreten bir bakanlık teşkilatında yer alır .. Bakanlık bünyesinde Paytar, ziraat mühendisi jeolog, harita mühendisi gibi birbirinden farklı, farklı olduğu içinde değişik bakış açılarına sahip meslek mensupları senkronize olamadan, aynı bünyede hizmet üretmeye çalışırlar, daha doğrusu çalışamazlar..Nasreddin Hoca nın damatları gibi "hoca yağmur duasına çıksa şemsiye satan damadı kazanacak ama çömlek imal eden damadının kurutma işlemi askıda olacak.." Bakanın paytarı diyor ki keçiler yaşasın, orman mühendisi dıyor ki keçilere ölüm… Ziraat mühendisi diyor ki sulu tarım, inşaat mühendisi diyor ki dere kuru …
Tasfiye halindeki kooperatif benzeri devlet kurumları ile benzer bir hale dönüştürülmüşse su yönetimi, toprak yönetimi, orman yönetimi, hayvan yönetimi sadece fantazi çalışmalarına kalır. Şov niteliği taşıyorsa, rant varsa devletin kurumu çalışır yoksa calışmaya gerekyok.. Yapılacak baraj mı kaldı? Suyu biriktirecek dere mi var.. Kuru dere ye baraj yapsan ne olur?
Obruklar düzeni, Konya dan polatlı ya sıçramış kan emici yarasa misali düzensiz ilk okul mezunu bile olmayan artezyenciler 1970 model kara şanzıman Bmc ye takdırdıkları aparatlar ile toprak altı suyu emiyorlar yer altını çölleştiriyorlar..
DSİ ne yapıyor? Hurda yığını araclara el mi koyuyor? Hayır kuru dereleri islah ediyor. Km lerce perde betondan duvar ve taban betonu arttırak bir kaç hasta müteahhidi pansuman ediyorlar…Dibinden Fırat geçen Nizip/Karkamış tarımına hayat olacak Barak ovasında kanal mı yapıyor? Açılmış izinsiz kuyu ve artezyenlere beton mu atıyor? Yok... Sosyal tesislerinde muazzam görüntü eşliğinde enfes balık tava yapıyorlar.. Şehir içinde kalmış mahalleye dönüşmüş köy kanallarını doğal klimayamı dönüştürüp ıklimi mi ılımanlaştır mış? Meteorolojik verileri degerlendirip suyun donmuş hali olan doluyu havadayken yakalayıp tekrar suya dönderecek birimler mi oluşturmuş? Hava daki su da su yönetimninin bir parçası değil mi? Dolu yu seli sen engeleleyeceksin..Kuru dere yi sen koruyacaksın.. 1938 yılından beri hava fotografları var.. Dereler sel yatakları belli sen çalışacaksın.. Bu yataklar ı tek tek tesbiti ile varsa imarlaşma halk sağlığını ve cevreyi tehdit ettiği gerekçesi ile sen yıkacaksın.. Sen işini doğru yapmadığın için Karadeniz de köylü sellerle canını malını damını kaybediyor.. Konya da sondajlara kuyulara müdahele etmediğin için dev obruklar tarım dışı arazilere dönüşüyor.. Sen Barak ovasında kanal yapmadığın için çiftçi kuru tarım yaparken kuraklığa kurban oluyor.. Bakanın Su isteyen şekerpancarını Konya kıracında yetiştirken 3.5 metre de su çıkan Balıkesir ovasında şeker pancarı ekmek yasak.
Bu nasıl iş?
Destek diye verdiğin traktör sanayici yi ithalatçıyı kalkındırıyor.. Mazot Desteği diye verdiğin Akaryakıt dağıtım şirketlerini zenginleştiriyor..
DEVLETİ TASFİYEDEN ZAMANINIZ KALIRSA LÜTFEN ŞU İŞLERE BİR EL ATIN..
( Devlet Su İşleri Bırak Bu İşleri başlıklı yazı HALİLİ tarafından 8.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.