Memleketin hali pürmelali ortada... Yıllardan beridir Orta Direğe kaydımızı yaptırdık, orada bir şekilde geçinip gidiyoruz... Orta Direk olmak öyle kolay değildir, Orta Direkten daha zayıf direklerin olduğunu da bildiğimizden, biz de ''Ne iyi ki Orta Direğiz.'' deriz sıklıkla...


Her şey ateş pahası olduğu için zaman zaman arkadaşlarla ortak bir şeylere giriyoruz, kurban bayramlarında ortak danaya girer gibi... Ateş ile pahası da bize bön bön bakıyor, biz de ateş ve pahasını iplemiyoruz... Sade ben değil, duyumlarını alıyorum bir çok arkadaşımda yapıyormuş bunu, ortak bir şeylere girme işini...


Üç arkadaş ortak sigaraya giriyorlar, ama pahalı sigara öyle basit bir şey değil 25-30 lira gibi bir fiyatı var. Otuz lira olsa üç arkadaş, içinde yirmi tane var, adam başı yedi tane sigara düşer, bir kişi altı alır, diğerleri yedi yedi alır cebine koyar. Hem de ciğerleri bayram eder, bu devirde pahalı sigara ancak böyle içilir... Ciğerlerinin bayram edip etmediği aslında şüpheli...


Üç öğrenci ortak pantolona, gömleğe, kazağa giriyorlar. Tabi bu öğrencilerinde aynı ev de kalıyor olmaları ve de bedenlerinin üç aşağı beş yukarı birbirine yakın olması lazım. Öğrenci deyip de geçmeyin, çok masraflı bir iş, eylem... Babadan para gelmezse yandı keten helva... Dayan KYK ya o da yetmezse, işte o zaman durumlar kel de acele gelecek kimse yok...


Yaz tatillerinde ortak Jet Ski'ye ve ortak Yamaç Paraşütüne giren varmış. Hayır Jet Ski'yi anladım da ortak Yamaç Paraşütü nasıl olacak ki? Tam uçarken hadi sayın abim, senin zamanın dolu sen atla, dönüp öbürünü alacağım filan mı diyorlar? Ya da biz iki kişi sırayla bineceğiz, ona göre fiyat ver kardeşim, diyorlardır belki de...


Geçen gün ben de bizim Mehmet'in bakkalında pahalı bir çikolataya girdim iki arkadaşla... Çikolata deyip de geçmeyin, çok kaliteli çikolata gerçekten, bazıları kredi çekip filan alıyormuş da biz çok şükür kredisiz hallediverdik Allah dan. Öbür arkadaşlarımda Orta Direk olduklarından fazla zorlanmadık...


Ayakkabıcıyız ama, marka ayakkabılarda yine de gözümüz var. Biz sipariş yaptığımızdan onları satmıyoruz, satamıyoruz. Baktım vitrinde Konvers, ama ne Konvers... Fiyatı mı? Ne ben sorayım ne siz söyleyin. Ama içimde gidiyor. Bir iki arkadaş bulsam da ayak numarası benim ile aynı olan, ortak Konverse girsek fena olmaz. Üç arkadaş girsek, haftada ikişer gün her birimiz giyeriz. Bir gün de artık kiraya mı veririz, yoksa ayakkabıyı dinlendirir miyiz? Bakalım duruma göre hareket edeceğiz...

( Ortak Mortak Bir Şeylere Giriyoruz Dostlarla başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.