Hacivat Karagöz- Değişik Açıdan Pandemi ’ye Bakmak.

 

Gazetelerde Manşet Halkımız PSR (Paramla Sağlığım Rayında) testine yoğun ilgisinin neticesinde, her hasta hanenin sağlık ocaklarının etrafı kuyruklarla hınca hınç dolmasına neden oldu. Herkes bu kuyruklardan memnun, bir an önce sağlığına kavuşmanın telaşında

Dünyayı kasıp kavuran Pandemi ya da Cavit 19 Salgını yeni çıkmıştı. Bu konuda insanlar tedirgindi, tıpkı Hacivat Karagöz gibi. Bu konuda PSR (Paramla Sağlığım Rayında) testi için insanlar vezneye para yatırarak test yaptırmak için kuyruğa girmiş, sabah saat 5’den gece saat 00:00 ye kadar, her test için iki bin lira yatırarak, test için ayrı bir kuyrukta sıra beklerken, güneşin altında, yaz günü beklemenin sancısını çekerken, kuyruktakiler ’den birisi de Hacivat’la Karagözdü. Konuşanları can kulağıyla dinlerken vatandaşın bir tanesi.

-Bu test için bir haftadır, mutfaktan kısarak ancak biriktirebildim, benim için önce sağlık gelir. Aslında yeni bir telefon alacakken, sağlığım daha önemlidir diyerek bu parayı gözüm kapalı verdim. Ailede 6 kişiyiz bankadan kredi çekerek, hepsinin bu testi yaparak, ilaçları da alarak parasını aslanlar gibi ödeyerek, etrafımdaki insanların bana ailesine bakamıyor dememesi için bu borcun altına girdim.

Diğeri ise ona cevaben.

-Haklısın, bende senin gibi kredi çektim, sağlıktan daha önemli ne var ki? Çocukların telefonlarını yenileyecektim aslında, onlar şimdilik yük olur diye erteledim. Aslında çocukların kızması gerekirken, olumlu bakmaları beni memnunda etti.

Diğer yaşlı bir teyze.

-Evladım, bende fazladan bir arsa vardı, bugünler için saklamamıştım lakin bu günler içinmiş, sattım, komşulardan birkaç tane parası olmayana da vererek test yapmasına yardımcı oldum. Gerçi yardımın lafı edilme,z lakin boş boş bekliyordu bir köşede.

Bir diğer delikanlı ise.

-Bugün arkadaşlarla tatile gidecektik, akşama da bir parti vardı, bu salgın çıkınca ertelemek zorunda kaldık. Aileden var olan birikimle şimdi parasını ödeyerek bu testi yaparak sağlığımıza verdiğimiz önemi korumuş olacağız.

Hacivat Karagöze

-Gördün mü Hacivat’ım, insan dayatma ile nasılda elinde avcundakini vererek övünmeyi seviyor. İnsan başarmak için zoru görmeyince inanmadıkça başarılı ve mutlu olamıyor görüyor musun? İnsan kendi sağlığını olunca dayatmalar olunca nasılda koşuyor! Oysa karşılıksız olunca buna köstek olanlar bilgi kirliği için kendisinde ki aşağılık ve yetersizlik duygusu ile zaten ümitsiz iken ümitlerinizin kırılmasına yol açıyor. Kendini sağlığımıza kendi elimizle para harcayınca, güven duygusu daha güçlü insan olmanızı sanki sağlıyor, görüyor musun ben şaşkınım!

 

-Haklısın Karagözüm, insan olumsuz düşünmeye başlamışsa, bu olumsuzlukla kafasına devamlı olumsuz fikirler gelecek hep bunu düşünecek ve bu meşguliyetle değerli, gerekli olanı unutmasını sağlamış olacaktır ki bu da zarar ziyandır. Karşınızdaki güçlük ne kadar büyük olursa olsun, eğer

cesaretle göğüsleyecek olursanız sizi ümitsizliğe düşürmez, acaba yetkilerimiz bunu paralı yapmasıyla iyi bir şey mi yapmış oldu?

-Yolu kim şaşırmış?

-Sen diyorsun ya?

-Ne yolu Karagözüm? İyi bir şey mi yapmış olur dedim.

-Huzuru kim kapmış? Huzuru gören mi var Hacivat’ım?

-İyi yere dükkânı açtık, tamda yeri, burası!

-Bir kere yalana kapıyı açtık mı tamda seri dayak atmanın bence tam sırası.

-Neyin açısı?

-Benim repliklerimi çalma, kuyruğun bak tam ortası.

-Tamam Karagözüm şimdi gereklimdir bunun mu tam sırası?

Bu arada sıraların kenarında dolaşan birkaç üzgün vatandaş rica içinde.

-Allah rızası için bir PCR Test parası…

Kimisi.

-Allah versin.

-Devlet ödesin.

Diye başında savuştururken sıradaki yaşlı teyze.

-Gel evladım gel önümde sıraya gir, ben öderim.

Herkes içinden. Bu kadın çok aptala benziyor diye içlerinde geçirirken.

Karagözün gözünden iki damla yaş aktı. Hacivat.

-Karagözüm duygulandın galiba.

-Evet Hacivat’ım çok iyi kurguladım.

-Kurgulamak ta nedir?

-Hayal ettim.

-Şimdi anladım.

-Neyi anladın?

-Hayalindeki duygu ve hislerin yoğunluğunu!

-Elimdeki burgu ile testerenin soğukluğunu mu?

-Bu nereden çıktı Karagözüm?

-Sana sormalı?

-Neyi?

-İnsan gönlü kırmamalı.

-Haklısın.

-Sen daha mı yakınsın?

-Hayır çok haklısın diyorum.

-Haksız mıyım diyorsun, al sana bir kafa al sana…

-Yıkmadık perdeyi kimseyi eylemedik viran, sağ selim teslim ederiz biz her şeyi sahibine her an.

Mehmet Aluç


( Hacivat Karagöz- Değişik Açıdan Pandemi Ye Bakmak. başlıklı yazı kul mehmet tarafından 12.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.