1-İmam Hatip okulları Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullardır, müfredat Milli eğitimden gelir. Öğretmenler İlahiyat mezunu olsa da  Milli Eğitim personelidir. İsteyenler değil çoğunlukla atananlar çalışır.
2- İmam Hatip öğrencileri normal öğrencilerdir. Ergenlik çağında ve bazıları aileleri istediği için bu okula kayıt yaptırmışlardır. Akranlarıyla aynı davranışları gösterirler. Belki tek fark imam hatip okulları diğer okullara göre bir tık daha disiplinlidir. En azından taşrada böyledir.
3- Medrese öğrencileri kadar donanımlı(hafızlık gibi) olmayabilirler, bilgileri eksik olabilir.
4 İmamlar yani din görevlileri Cumhuriyetin kuruluşundan bu yana her platformda aşağılanmış bir meslek gurubudur. Sinema ve Tv alanında bu aşağılama had safhada olmuştur. 
5- İmam Hatip okulları bazı gurup ve kişilerin dediği gibi dini hayatı kontrol etmek için kurulmuş olabilir. Bu felsefeyle kurulmuş ise toplumun beklentilerine cevap vermemesi gayet normaldir.
6- İmam Hatip okullarına olan karşıtlığın altında dindarların chp zihniyetine soğuk olmalarıdır. İmam Hatiplerden chp ye fazla oy çıkmaz. 
7- Deizme kayış dünyada ve Türkiye'de yükseliştedir. İlahiyatçı Y.N.Öztürk bir tv programında deist olduğunu açıklamıştır. Beyanlarına bakınca popüyer bazı ilahiyatçılarında deizme kaydıkları düşünülebilir. 
8- İlahiyattaki bazı klikler tarafından Peygambersiz ve Sünnetsiz din algısı toplulumun her kesimi etkisi altına almıştır. İnsanlar bilmediklerinin düşmanıdır. Cahiliye dönemini yaşıyoruz.
9- İslam ümmeti İslam dini ve Peygamber konusunda ifrat ve tefrit arasında kalmıştır. Hadis ve Sünnet adı altında pek çok abuk subuk şeyler sosyal medyada fink atmakta insanımızın kafası karışmaktadır. 
10- Ehl-i Tasavvuf ile Ulema arasındaki tartışma yüzyıllardır vardır, İlahiyatçılar ve bazı cahil sofiler ve sahtekarlar tarafından körüklenmektedir. 
11- Cüppeli Ahmet Hocanın ilminden ve itikadından kimse şüphe edemez. Kıyafete verdiği önem ve bazı konulardaki konuşmaları meşrebiyle alakalıdır. Kendisinin de dediği gibi Çarşamba Nakşi kolunun temsilcisi falan değildir.  İslama saldırmak için F. Altaylı tarafından popülerleştirilmiştir.(F.Altaylı gibi birisiyle programa çıkmak? İnşallah hayırlara vesile olmuştur. 
Kendimi ifade edemediğimin farkındayım, Cüppeli Ahmet Hoca'nın imam hatip eleştirisinin imam hatip düşmanlığı olarak algılanmasına karşıyım. Sevgi ve savunmada ifrat ve tefrit zararlıdır. Cüppeli hocaya parmak sallamak başörtülü hadsizlerin işi değildir. Vesselam. Hakkınızı helal edin. 
İmam hatip karşıtlığının altında cumhur başkanının imam hatipli olması ve imam hatiplere önem vermesinin olduğunu da göz ardı etmemek lazım. Düz mantıkla söylemek gerekirse cumhurbaşkanına karşı olanlar imam hatibe karşı olabilir. Cüppeli hoca ve onun gibi düşünenler(bende onlardanım) yaşadıkları hayal kırıklığı ile ölçüsüz muhalefet yapabilmektedir. Her şeyin en doğrusunu Allah bilir.
( Cüppeli-imam Hatipler başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 28.09.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.