Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 13.10.2021
Okunma Sayısı : 919
Yorum Sayısı : 6

KOSKOCA  BİLGE KAĞAN’I  DİNLEMEYEN VE ANLAMAYAN  TÜRK MİLLETİ  SENİ- BENİ  DİNLER VE ANLAR  MI  ACABA  SABAHAT  ARKADAŞIM?

Aslında  artık  sosyal medyada  herhangi  bir  şey  paylaşmamaya  karar  vermiştim  zira  havanda  su  dövdüğümü  geç de  olsa anladım. ( Dikkat  edecek  olursanız  bir  kaç  gündür  herhangi  bir  şey  paylaşmıyorum-  Herhangi  bir  yazıya  yorum filan  da  yapmıyorum.) Ancak  değerli  Arkadaşım  Sabahat  Karagöz yazdığı ‘’ Geç Olmadan ‘’ Başlıklı  makalesi  için  benden bir  yorum  rica  edince  kıramadım. 

Kıramamasına  kıramadım  ama  yazmaya  başlayınca  baktım  başlı başına  bir  makale  oldu.  O zaman herkesle paylaşayım  bari.  Okuyan okur  okumayanın da  canı  sağolsun.’’ Dedim

Sabahat  arkadaşım  kısa  olarak  1960-1980 ve  en  son 15 Temmuz  Darbeleri ile  Türkiye’nin  nasıl  diz  çöktürülmek  istendiğini  özetledikten  sonra  günümüzde de  benzer tezgahların  tertip  edildiğinden bahsetmiş  ve  pek  çok  kez  yaptığı  gibi  birlik  ve beraberliğe  davet  etmiş  bizleri.

Bakalım  ben  ne  demişim?

-----------------------------------------------


Türklerin kurdukları sadece imparatorluklardan bahsedeceğim ( Devletler- Hanlıklar- beylikler- Atabeylikler bu listeye dahil değil )

Önce bunların ömürlerine bakalım tek tek...

1 -Büyük Hun İmparatorluğu---Kuruluş: M.Ö. 4. Asır---Yıkılış :M.S. 48---Ömrü yaklaşık 450 sene

2 -Avrupa (Batı) Hun İmparatorluğu--374 de kurulmuş 496 yılında sona ermiş.  Ömrü 122 sene )                      

3 -Ak Hun (Eftalit) İmparatorluğu : 4. Asır sonlarında kurulmuş 577 yılında yıkılmış: Ömrü yaklaşık 80-90 sene

4 -Birinci Göktürk İmparatorluğu: 552 yılında kurulmuş 582 yılında yıkılmış. Ömrü 30 sene                            

5 -Doğu Göktürk İmparatorluğu . 582 Yılında kurulmuş 630 yılında yıkılmış: Ömrü: 48 sene     Batı  Göktürk Devleti’nin  kuruluş ve yılılış  tarihleri de  hemen  hemen  aynı    

6 -İkinci Göktürk( Kutluk Devleti ) 681 de kurulmuş 744 de sona ermiş: Ömrü: 63 sene

7 -Uygur İmparatorluğu: 744 de kurulmuş 840 da sona ermiş. Ömrü: 96 sene                                           

8 -Avar İmparatorluğu: 562 de  kurulmuş 823 yılında sona ermiş. Ömrü 261 sene civarında                                 

9 -Hazar İmparatorluğu :650 yılında  kurulmuş 985  yılında yıkılmış.  Ömrü 255 sene                         

10 -Karahanlılar Devleti : 840  da  kurulmuş 1042 de sona ermiş. Ömrü 182 sene                           

11 -Gazneliler Devleti : 962  de kurulmuş 1187de sona ermiş.  Ömrü: 227 sene    

12 -Büyük Selçuklu Devleti : 1038 de kurulmuş 1194 de sona  ermiş.  Ömrü: 156 Sene

13 -Harezmşahlar Devleti.1097  de kurulmuş. 1231 de sona ermiş.  Ömrü: 134  Sene

14- Timurlular  Devleti: 1370 de  kurulmuş  1506 da  sona  ermiş.  Ömrü: 136 Sene

15- Babürliler  Devleti: 1526 da kurulmuş 1858 de yıkılmış. Ömrü: 332 Sene

 16-Osmanlı Devleti : 1299  da  kurulmuş 1922 de sona ermiş. Ömrü: 623  Sene

Bu  Listeye  gördüğünüz  gibi Peçenek-  Uz-  Kuman-  Sibir- Anadolu Selçuklu-  Akkoyunlu- Karakoyunlu-  Memluk-  Eyyubi-  Fatimi- Kölemenler ve  daha  nice  Türk  Devletleri-  Hanlıklar  ve  Beylikler  dahil  değildir ve  Yine  görüldüğü  gibi  Bu  devletler  içinde  Sadece  Osmanlı Devleti  uzun  bir  ömür  sürmüştür.

En  can  alıcı  olan  da  nedir  biliyor  musunuz?

Sabahat  Karagöz  arkadaşım yazdığı makaleyi

LÜTFEN!

ÖZÜMÜZE DÖNELİM!

DÜşÜNELİM!

NEREYE GİDİYORUZ?

KİMLERİN DEĞİRMENİNE SU TAŞIYORUZ?

İPİ KENDİ ELLERİMİZLE CELLADIMIZA VERDİĞİMİZİN FARKINDA MIYIZ?

SAĞDUYU AKIL VE CESARETLE BİR AN ÖNCE TOPARLANMAMIZ LAZIM!

ZİRA

OTOBANA GİRERSEK ORADA MANEVRA YAPAMAYIZ GERİ DÖNEMEYİZ!

Uyarısı ile  bitiriyor  ya ya... Bundan  asırlar  önce  II. Göktürk  Devletinin en  büyük  Hükümdarı  Bilge  Kağan da benzer  şeyleri  söylemişti ve onun  söyledikleri o 734 yılında  öldükten  bir  yıl sonra oğlu Tenri  kağan  tarafından bir  taşa  yazılmıştı ( Ki  biz  bu  anıta  Orhun  Kitabesi diyoruz.)

Önce  bakalım  Bilge  Kağan  özetle  ne  demişti?

‘’Türk, Oğuz beyleri, milleti işit: Üstte gök basmasa, altta yer delinmese, Türk milleti, ilini, töreni kim bozabilecekti? Türk milleti, vazgeç, pişman ol! Disiplinsizliğinden dolayı, beslemiş olan kağanına, hür ve müstakil iyi iline karşı kendin hata ettin, kötü hâle soktun. KENDİNE DÖN” 

Evet  Bilge  Kağan’ın  aslı  çok  uzun  olan  hitabının  özetinin özetinin  özeti  işte  bu  cümlelerdir ( Anti parantez  belirtelim: Kitabenin  aslında ‘’titre’’!  diye  bir ifade  yoktur.)

Şimdi  gelelim  işin  acı  ve  acıklı  tarafına:

Bu  anıt  kaç  yılında  dikildi:  735  yılında.

II. Göktürk  Devleti  kaç  yılında  yıkıldı: 744  yılında.

Yani?

Yani Anıt  dikildikten 9  sene  sonra...  Ya  da  Bilge  Kağan  öldükten 10  yıl  sonra.  Bilge  Kağan’ın  bilgelik  dolu  öğütünün  ömrü  ne  kadar  olmuş?  Sadece  on sene.

II. Göktürk  Devleti’nin  ömrü ne  kadar olmuş?  Yukarıda yazmıştım: Sadece 63  sene... Komiktir  ama  ben  bile  II. Göktürk  Devletinden  dört-beş sene  daha  fazla yaşamışım  ve  hâlâ yaşıyorum.

Gelelim  Türkiye  Cumhuriyetine:

Bilindiği  gibi  29 Ekim 1923 de  kuruldu.

1926 da Mustafa  Kemal’e  karşı  düzenlenmesi  planlanan  suikast  olayı  üzerine  ne demişti  Mustafa Kemal?  ‘’ Benim  naçiz  vücudum  bir  gün  elbet  toprak  olacaktır  fakakat  Türkiye  Cumhuriyeti  ilelebed( sonsuza kadar ) payidar  olacakltır ( ayakta  kalacaktır.)’’

O  sözün üzerinden 95 sene  geçmiş.  Çok  şükür  Türkiye  Cumhuriyeti en azından II. Göktürk  Devletinden  de  ilk  Göktürk  Devletinden de uzun  bir  ömür  yaşamış.

Peki  ilelebed  payidar  olur  mu?

İnşallah  diyelim  ama  Bilge  Kağan’ın  onca  öğüdüne  ve  Türk  Milletinin  yaşadığı  onca  tecrübeye  rağmen  akıllar  başa  alınmamış  ve  sadece  İmparatorluk  olarak  16  İmparatorluk  kurulup  yıkılmış  olduğuna  göre  Türkiye  Cumhuriyetinin de  ilelebed  payidar  kalması  bana  hiç de  mümkün  görünmüyor. Çünkü  ilk  kurduğumuz  Hun Devletinden  son  devletimiz Türkiye  Cumhuriyetine  kadar  maalesef  hep  kendi  kendimizi  yemişiz  millet  olarak  ve  yine  maalesef  bunca  tecrübeye  rağmen  hiç ders  almamış  her  seferinde  aynı  tezgahlara  aynı  oyunlara  düşmeye  devam  etmişiz.

Sonuç:

Allah’ımıza  hamd  olsun.  Milletimiz de  var  olsun elbette  ama gidişat  hiç de  hayra  alemet değil.  İlelebed  Payidar  olacak  olan  Cumhuriyet  100.  Yılını  görür diye düşünüyorum  ama  150. Yıla  bölünmemiş  olarak  çıkması bence pek  mümkün değil..Zira  kafa  1500- 2000 sene  önce  nasılsa  bugün da  aynı...


( Koskoca Bilge Kağan’ı Dinlemeyen Ve Anlamayan Türk Milleti Seni- Beni Dinle başlıklı yazı Sami Biber tarafından 13.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.