Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 13.10.2021
Okunma Sayısı : 641
Yorum Sayısı : 0
Günün Yazısı

Bu Yazı 14.10.2021 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

Dostluk dogruluk dürüstlük iyilik güzellik sevgi saygi hak hukuk onur vicdan sadakat hosgörü ilim bilim yol yordam hatir gönül edep ahlak itibar veya inanc gibi INSAN YETISTiREN ve TOPLUM ÖRGÜTLEYEN yüce degerlerin kurdugu kotardigi hayatin dengeleyen saglikta ve saglamlikta herdaim devri- düzenini bulabilmesi icin YENI DÜNYA DÜZENI basligi altinda zamanin yapay zekaya kablolanmis NAVIGASYON kusatmalarina bakarak kendine gelme yahut kisiligini karakterini özenip bezenme esaretinden siyrilip kurtaran dayanagi, direnci, sorumlulugu, kaynagi, birikimi, bellegi, bilinci, özgürlügü, özgüvencesi ve özgür iradesi olmasi gerekir.

 

Kültürel zenginlikler ve insaniyla toplumu arasindaki samimi saygin ve duyarli baglardir tüm bu hassas dengeyi kuran, kotaran ve saglayan. Bütün bunlardan yoksun, mahrum, muhtac, madur, kurak, kesat, kopuk, yitik, kabiz ve ilgisiz-kayitsizliga kalarak;  yalnizca TÜKETiM BAGIMLILIGININ buyurup bildirdigi ön yazilimli hayat dolasiminin iradesiz yetkisiz zavalliligindan anlik-saniyelik vadelerle ve sürekli profili sucluluk -yetersizlik duygusuyla kamcilanip kiskirtilan korkuyu kuskuyu kabusu karanligi gecimsizigi ve mutsuzlugu doyumsuz kanaatsiz degisim dönüsümlere zorlayan esaretin talan -tarumar maddesi ve en kullanisli soygun sömürü malzemesi olur insan.

 

Cünkü terbiyesi kiside ve hayatta karsiligi olmayan ögretilerin veya doktrinel calismalarin moda mod yüzlesebilen gerceklikte hic bir yasamsal degeri yoktur. Bu sekildeki, ön ve son tahlil itibariyla insanin dünya hayatina uyanmis olan duyarli beynine veya hassas düsünce aciklarina sidikleyenlerek nufus ve sirayet edenlerin sadece soyut sözcüklerini ve sembolik cöplüklerini yasayip tasimaya kul köle durmus kalmis hayat, manyakligina bir türlü doyamayan depresmis dertlerin, kiyamet gibi sorunlarin, siddetli sosyal calkantilarin, ac sefil ekonomik krizlerin, inancini cesaretini becerisini duyarliligini özünü aklini fikrini saygisini sevgisini duygusunu itibarini gösterise kibire harcanip tükenerek, her türlü cürümüslük kokusmusluk rezillik kepazelikten begenillip insandan sayilma ahmakligiyla yitirmis yozlasmis  veya kültürel- siyasal buhran kundaklarina ezilmis bozulmus kusursuz isleyen piyasa güdümlü hammalligini üstlenir hersey ve herkes.

 

Cünkü karsiligi insan itibarinda ve yasatilan hayatta olmayan kisi keyfiyetine hitabetiyle soyut söylemli doktrinler degil, ilgili alakali üreten ve paylasan hakta hukukta vicdanda samimiyette emekte durusta  ihtiyatta kaygida sorumlulukta ve zahmettedir; özgürlügü sevgiyi dostlugu devleti insani ve toplumu kuran, kurtaran ve daim devamliligiyla huzura kavusturup güvenligini saglayan. Iste burayi ekip bicip  yorup yoguran yüce degerse HUKUKUN ÜSTÜNLÜGÜNÜ ESAS alarak kisi keyfiyetine yahut sahsi cikar önceligine harac mezat muhtac ve mahkum olmaktan kurtaran  TOPLUMSAL HAFIZA ve KÜLTÜREL BIRIKIM`dir. Insanligin ülkelerin ve toplumlarin her bakimdan kaynagi tükenmez degerliligin aslindan esasli nesillere zenginlesmesi burdan baslar devamliligini buradan bulur. Yine tersinin aynisiysa, yani, kayitsiz ilgisiz umarsizlikla baslayan yagmaya talana esir ve tutsak hükmünü hüviyetini ve özgürlügünü adayan yikimlarsa , bütün buralari hozan viran sahipsizlige koymalarla baslar.

 

Yani eger itibarda ilgide emekte zahmette varsa ürettigi emekleri HUKUKUN ÜSTÜNLÜGÜNE dayanip güvenen dil ve kültür; yasama sansi da vardir sevgi saygi onur hak ask hukuk ve dogruluk  dürüstlük  dostluk. Yoksa yalan yanlislarla dolgu yapar hersey kendine, sahteligi kutsal sayar, zamanla da alistigi bagimliliklarla ve soyut cümlelere intihar etmeyi zevk edinen, vahsetin dehsetin korkunun siddetin nefretin yagmanin kinin öfkenin azip kudurttugu sorunlar dertler yiginaginda;  askilarda ve baskilarda mecburuyetini doyurup beslemekle kullasmis -köleesmisligin güdümlü enkazinda kalir hayat ve insan

 

 

Sevgili Kadir abi`nin uzun ve zahmetli emekleri sonucu FELAHiYEMiZ kitabi cikar cikmaz karantina`dan henüz ciktigim günlere rast geldi. Sayisi bir elin parmagini bile gecmez ve yüksek binalar carmihinda ugultulu gürültülü kalabalik akintilariyla bezmis yilmis  bogulmus kaybolmus ucu ötesi bucagi belirsiz ilgisi alakasi carsiyla avemeler arasi kopuslarin püskürtüp savurdugu ve nufus patlamasi iki milyona yakin Kayseri`nin adim atilacak her kitapcisina baktim, sadece velevki hadi diyelim, henüz yayinlanmis  kitaptan degil, baska alan ve meydanlari birbirinin topuguna basarak ddolup bosalan insan selinden tek tük ve mecbur kaldikca ancak kirtasiciye yahut kitapciya ugrayani olanve navigasyonsuz kendinin farkinda bile olmayan bir galya kuyusuydu,  kime sorsan hicccc..kitabin  yazarindan dahi umari itibari ilgisi ve haberi yoktu. Oysa toplumun sevinci insanligin hakki dünyanin huzuru dilin dagarcigin kültürü maksat ve emekleriyle  yazilan her özgür ve özgün makale arastirmayi da icinde barindiran akil fikkir onur itibarin ZOR YAZI ve ESER sahibidir.Ve arastirma yazilari uzuuun ve yogun yorgunluklari göze alip gönlüne koyan ayni emek zahmetlerin onurlu cabasi ve yorduguna yorulduguna mutlu -onurlu insan kiymetindendir. Siirler orayi takip eder. Roman, hikaye,öykü, fikra,  deneme ve diger düz yahut nesir türleri en nihayetin sonunu toplar tamam eder..

 

 Varin artik kimsiniz nerdesiniz nasilsiniz nicesiniz, hakkinizdaki tüketim piyasasi bagimliligina dayali döseli yapay zeka program ve zemin- taban verisiyle  calisip isleyen kurak ve kisir döngülü hesabinizi kendi kendinizle hesaplasin,yüzlesin, görün, duyun ve bilin.

 

Bu sözlerle biterken bu yazi, toplumunun yasam damarlarindaki kültürel incelikleri ve kilcal damarlari derleyip toplayarak FELAHIYEMIZ basligi altinda kitaplastirip bize tasiyan ve sunan  sevgili KADIR ACI  abime, tüm zorlu-zahmetli emeklerinden dolayi sonsuz tesekürlerimi iletmeyi borc bilirim kendime.

 

Seyfi Karaca……Ekim / 21

( Dilden Devlete Insan Ve Kültür Kaynagı başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 13.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.