CUMHURİYET BAYRAMIMIZ
KUTLU OLSUN 
İnsanlar arkeoljik zamanlardan beri parlamentolu yönetimlerle tanışmış, parlamemtolarda el değiştirme usullerinde farklılar görülmüştür.. .. 
Seçmen olmak  mutlu azınlığa tabi olmak la başlamış seçmen kitlesinin vatandaşlık bagı ile umuma ait olması , şeklinde tarihsel gelişim göstermiştir..
Mö 814 de kurulduğu varsayılan Kartaca'da meclis vardı. Senato zenginlerden oluşmuş savaşa barışa karar verrirken komutanlarında aynı zamanda bu  meclis sorgusunu yapardı.
Diğer bir meclis o la rak Halk Meclisi vardı. Daha geniş yetkilere sahipdi vatandaşın her sorunu meclise getirip - getiremeyeceğini yargıçlar eliyle belirleniyordu.. En tepe de süreli seçilmiş 2 kişi bulunuyordu.. Tüm bu düalist yapı birbirin i dengelemek üzere dizayn edilmişdi..
Kökeni Finikelilere dayalı Kartacalılar, tüccar oldukları, oluşturdukları ticari kolonileri korumak için savaşmış savaştıkça yeni kolonilerle sınırları Roma ya kadar dayanmıştır..Osmanlı gibi olmasa da Akdenizin batı yakasını komple ele geçirmişler dir..
Zengin soylu aristokrasi dayalı doğrudan demokrasi gibi gözüken yönetim şekli "benim" diyen zihniyetlerin  çatışması ile ayak oyunlarını da her ülke yönetiminde oldupu gibi Karta ca da  "benim!" savaşları olmuştur... Tüccar ve denizci kimlikleri yenilikçi yanları olduğu gibi öküzderisi efsanesinde Kartaca "yeni şehir" anlamında vatan edilirken şu öküz derisi kadar yeri istiyorum dediğinde kavga etmeden ince ince katlara ayrılıp bugünkü Tunusu kapsayacak alanı kendilerine vatan edmiş açıkgözlerdir. . Roma düşmanı, binlerce yıl sonra da  zeka ve askeri stratejilerin üstadı komutan Haninbal askeri okullarda ders olarak okutulmuş Roma şehrini ele geçşrecekken gönderilmeyen yardım birlikleri Kartaca nın iç çekişmelerine kurban edilerek sadece Hannibal değil  sonuncu pön savaşların da komple Kartacının yok edilişine sebep olmuşlardır..
Roma da hedef "Kartaca yıkılmalı"dır.Senato konuşmalarında senatrör  Cato her sözün sonunu Kartaca yıkılmalıdır. Şeklinde bitirip bir idealize oluşturmuştur.. Tıpku günümüz Türkiye sinde bir ülke yönetimini hedef gösterip, düm düz edildiğinde tüm sorunlar kendiliğinden hallolacakmış sanrısı yaratmak gibi .. . 
Roma Kartaca yı zincirleme pön savaşları ile yenmiş ve  Sabanla düm düz etmiş topraklarında hiç bir şey yetişmesin diyerek tuz  ekmiş  çoluk cocuk demeden tarihden koca bir imparatorluğu silmiştir.. Neden? 10 bin kişilk yetişkin savaşçı askerleri ile Biritanya ya hakim olmuş, kuzey avrupaya kadar bir kıtaya hükmtmiş asya ve ortaoğunun  sahibi  Roma, bir Kartacalı nın  neredeyse fillerine esir düşüyordu.. 
Dünya nın bütün buğdayını, zeytünyağını siz satsanız uzak diyarlara götürseniz. En büyük devlete kafa bile tutacak ordularınız olsa politik iç çekişmeler, liyakattan yoksun kadrolar sadece sizin değil egemenliğinizin hüküm sürdüğü toprakların bile ortadan kalkmasını sağlar..Güçlü komutan hannibalı bile hain ilan eden neredeyse idam olacakken, kaçmak zorunda kalan Kartaca işte bu sebeple tarihden silinir.. 
İç çekişmmeleri en alt düzeye indirgeyen ve hatta tam hukuk uygulandığında  sıfırlayan yönetim şekli cumhuriyettir.. 
Bu sebeple insanların geliştirip, kurum ve kuralarla birbirini denetleyip, sürekli gelişimi esas alan, ayrımsız ve ayrıcalıksız dünyalar kurmamıza sebep olan  Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun.. Kula kulluktan, teneke kadar değersizlikten adam bile olmasa kişiye sadece insan olduğu için  değer veren kanunların oluşumunu bize sağladıgın için Allah senden razı olsun  Gazi Mustafa Kemal  Atatürk
( Cumhuriyet Bayramımız Kutlu Olsun başlıklı yazı HALİLİ tarafından 29.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.